Wersja archiwalna 2019-02-05 11:49:09
Ogłoszenie nr 550022666-N-2019
z dnia 05-02-2019 r.
Wyszogród: Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów
i innych obiektów publicznych na terenie Gminy i Miasta Wyszogród
urządzeniami oświetleniowymi od zmierzchu do świtu, polegającym na
zapewnieniu świecenia 571 punktów świetlnych stanowiących własność
Wykonawcy i Zamawiającego.
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY -
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
tak
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród, Krajowy numer identyfikacyjny 52847400000,
ul. ul. Rębowska
37,
09450
Wyszogród, woj.
mazowieckie, państwo
Polska, tel.
242 311 020, e-mail
ugim@wyszogrod.pl, faks
242 311 024.
Adres strony internetowej (url): www.ugimwyszogrod.bip.org.pl
Adres strony internetowej (url): www.ugimwyszogrod.bip.org.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usługi oświetlenia ulic, dróg, placów i innych
obiektów publicznych na terenie Gminy i Miasta Wyszogród urządzeniami
oświetleniowymi od zmierzchu do świtu, polegającym na zapewnieniu
świecenia 571 punktów świetlnych stanowiących własność Wykonawcy i
Zamawiającego.
Numer referencyjny UGiM.271.2.ZP.2019
II.2) Rodzaj zamówienia
Numer referencyjny UGiM.271.2.ZP.2019
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi konserwacji i eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Wyszogród, stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. Zadanie to obejmuje: 1) Świadczenie usługi pod nazwą "Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie". Punkty świetlne i słupy na których ma być świadczona usługa znajdują się w Załączniku nr 1 i 2 do projektu umowy. Łączna ilość opraw świetlnych przewidziana do konserwacji i eksploatacji wynosi 571 opraw. Wykonawca, w ramach wykonywania niniejszej Umowy, zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia na Obszarze, w tym do: - wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu posiadanej Infrastruktury; - utrzymania posiadanej Infrastruktury wykorzystywanej do wykonywania Usługi Kompleksowej w dobrym stanie technicznym, umożliwiającym świadczenie Usługi Kompleksowej o należytej jakości na zasadach ciągłych, w tym przeprowadzania napraw, remontów lub wymiany awaryjnej poszczególnych urządzeń wchodzących w skład tej Infrastruktury, w zakresie, w jakim zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wedle najlepszej profesjonalnej wiedzy Wykonawcy i ustalonych zwyczajów, jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Infrastruktury. Utrzymanie urządzeń Infrastruktury obejmuje niezbędne czynności eksploatacyjne i konserwacyjne , a w szczególności : a) oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej, b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych, c) przeglądy techniczne opraw, d) wymianę uszkodzonych źródeł światła, e) konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych, f) pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami, g) wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników stanowiących własność WYKONAWCY, h) wymianę wyeksploatowanych opraw, i) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek, j) wymianę linii napowietrznych i kablowych, k) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem, l) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli, m) podwieszanie zerwanych przewodów, n) wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów, o) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów stanowiących własność WYKONAWCY, p) wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń, r) likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego, s) dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi, t) prowadzenie rejestru zdarzeń, u) informowanie przedstawiciela Zamawiającego o prowadzonych istotnych pracach planowych, inwestycyjnych i modernizacyjnych, w) raportowanie czynności sprawdzających stan techniczny urządzeń oświetleniowych raz na kwartał na życzenie ZAMAWIAJĄCEGO (załącznik nr 4) - bieżącego monitorowania sprawności Infrastruktury z uwzględnieniem postanowień § 8 projektu umowy; - prowadzenie rejestru zdarzeń; - zapewnienia oświetlenia w obszarze funkcjonowania Infrastruktury zgodnie z załącznikami nr 1 i nr 2 do projektu umowy, w porze od zmierzchu do świtu, z zastrzeżeniem, iż pora świecenia może być regulowana (zmieniana) przez osoby upoważnione przez Zamawiającego wskazaną w § 11 ust.4 projektu umowy a zmiana taka nie wymaga zmiany Umowy i jest zgodna z obowiązującymi przepisami;
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi konserwacji i eksploatacji oświetlenia ulicznego na terenie Gminy i Miasta Wyszogród, stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie. Zadanie to obejmuje: 1) Świadczenie usługi pod nazwą "Konserwacja i eksploatacja oświetlenia ulicznego stanowiącego własność Energa Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie". Punkty świetlne i słupy na których ma być świadczona usługa znajdują się w Załączniku nr 1 i 2 do projektu umowy. Łączna ilość opraw świetlnych przewidziana do konserwacji i eksploatacji wynosi 571 opraw. Wykonawca, w ramach wykonywania niniejszej Umowy, zobowiązany będzie do podjęcia i wykonania wszelkich czynności niezbędnych do zapewnienia oświetlenia na Obszarze, w tym do: - wykonywania Usługi Kompleksowej przy wykorzystaniu posiadanej Infrastruktury; - utrzymania posiadanej Infrastruktury wykorzystywanej do wykonywania Usługi Kompleksowej w dobrym stanie technicznym, umożliwiającym świadczenie Usługi Kompleksowej o należytej jakości na zasadach ciągłych, w tym przeprowadzania napraw, remontów lub wymiany awaryjnej poszczególnych urządzeń wchodzących w skład tej Infrastruktury, w zakresie, w jakim zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz wedle najlepszej profesjonalnej wiedzy Wykonawcy i ustalonych zwyczajów, jest to niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Infrastruktury. Utrzymanie urządzeń Infrastruktury obejmuje niezbędne czynności eksploatacyjne i konserwacyjne , a w szczególności : a) oględziny i przeglądy techniczne urządzeń aparatury zasilającej, pomiarowej i sterowniczej, b) oględziny i przeglądy tras linii napowietrznych i kablowych, c) przeglądy techniczne opraw, d) wymianę uszkodzonych źródeł światła, e) konserwację metalowych konstrukcji latarń, szafek i tablic rozdzielczych, f) pomiary skuteczności ochrony od porażeń z częstotliwością przewidzianą przepisami, g) wymianę wyeksploatowanych słupów i wysięgników stanowiących własność WYKONAWCY, h) wymianę wyeksploatowanych opraw, i) wymianę wyeksploatowanych tablic i szafek, j) wymianę linii napowietrznych i kablowych, k) wymianę uszkodzonych elementów zasilania i sterowania oświetleniem, l) naprawę lub wymianę uszkodzonych kabli, m) podwieszanie zerwanych przewodów, n) wymianę opraw, oprawek, stateczników, kondensatorów, o) wymianę połamanych lub uszkodzonych słupów stanowiących własność WYKONAWCY, p) wymianę wysięgników, uszkodzonych tabliczek słupowych, drzwiczek wnękowych latarń, r) likwidację awarii w urządzeniach oświetlenia ulicznego, s) dyspozycyjność i dozór techniczny nad urządzeniami oświetleniowymi, t) prowadzenie rejestru zdarzeń, u) informowanie przedstawiciela Zamawiającego o prowadzonych istotnych pracach planowych, inwestycyjnych i modernizacyjnych, w) raportowanie czynności sprawdzających stan techniczny urządzeń oświetleniowych raz na kwartał na życzenie ZAMAWIAJĄCEGO (załącznik nr 4) - bieżącego monitorowania sprawności Infrastruktury z uwzględnieniem postanowień § 8 projektu umowy; - prowadzenie rejestru zdarzeń; - zapewnienia oświetlenia w obszarze funkcjonowania Infrastruktury zgodnie z załącznikami nr 1 i nr 2 do projektu umowy, w porze od zmierzchu do świtu, z zastrzeżeniem, iż pora świecenia może być regulowana (zmieniana) przez osoby upoważnione przez Zamawiającego wskazaną w § 11 ust.4 projektu umowy a zmiana taka nie wymaga zmiany Umowy i jest zgodna z obowiązującymi przepisami;
II.5) Główny Kod CPV:
50232100-1
II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy
Zaproszenie do negocjacji Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 pkt. 1 ust. 1 lit. a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit.a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2018.1986 z późn. zm.) Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Art. 3 pkt 22 ww. ustawy zawiera definicję finansowania oświetlenia przez co należy rozumieć finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Niezależnie od tego kto jest właścicielem urządzeń oświetleniowych na terenie gminy - zawsze gmina realizując zadania własne jest zobowiązana do finansowania kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz ich kosztów i utrzymania a więc eksploatacji i konserwacji tych urządzeń. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie jest właścicielem 541 opraw na terenie Gminy i Miasta Wyszogród. Gmina występowała z wnioskami o wyrażenie zgody na dostęp do urządzeń oświetleniowych będących własnością Energa Oświetlenie. Spółka nie wyraziła zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych stanowiących własność Spółki oraz urządzeń i elementów stanowiących własność Gminy i Miasta Wyszogród funkcjonalnie powiązanych z siecią oświetleniową Spółki na terenie Gminy i Miasta Wyszogród. Brak zgody oznacza zatem dla Gminy konieczność zawarcia umowy z właścicielem urządzeń oświetleniowych. Aby móc realizować zadanie na konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie, Gmina i Miasto Wyszogród wszczęła postępowanie w trybie z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Gmina nie posiada dostępu do sieci i szafek zasilających. W tej sytuacji bez zgody właściciela nie posiada możliwości przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Usługa konserwacji 571 opraw (w tym 30 opraw stanowiących własność Gminy i Miasta Wyszogród) może być świadczona wyłącznie przez jednego wykonawcę - właściciela majątku. Wszelkie działania na urządzeniach oświetlenia drogowego bez zgody właściciela będą traktowane zgodnie z przepisami jako naruszenie prawa własności. Działanie spółki Energa Oświetlenie ma charakter monopolistyczny, ale zgodnie z obowiązującymi przepisami Spółka ma prawo odmówienia zgody na działania innych podmiotów na własnym majątku. Gmina chcąc zachować bezpieczeństwo mieszkańców i sprawność sieci zmuszona jest do negocjacji z jedynym właścicielem 571 opraw. Z przepisu art. 140 Kc wynika prawo Spółki, będącej właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z konserwacją i eksploatacją oświetlenia w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz lit. b ustawy Pzp - przyczyny technicznej o obiektywnym charakterze dla udzielenia przedmiotowego zamówienia celem realizacji zadania własnego gminy oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 pkt. 1 ust. 1 lit. a i b ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit.a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.2018.1986 z późn. zm.) Uzasadnienie faktyczne: Zgodnie z treścią art. 18 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 220 ze zm.) do zadań własnych gminy w zakresie zaopatrzenia w energię elektryczną należy finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg publicznych znajdujących się na terenie gminy. Art. 3 pkt 22 ww. ustawy zawiera definicję finansowania oświetlenia przez co należy rozumieć finansowanie kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz koszty ich budowy i utrzymania. Niezależnie od tego kto jest właścicielem urządzeń oświetleniowych na terenie gminy - zawsze gmina realizując zadania własne jest zobowiązana do finansowania kosztów energii elektrycznej pobranej przez punkty świetlne oraz ich kosztów i utrzymania a więc eksploatacji i konserwacji tych urządzeń. ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie jest właścicielem 541 opraw na terenie Gminy i Miasta Wyszogród. Gmina występowała z wnioskami o wyrażenie zgody na dostęp do urządzeń oświetleniowych będących własnością Energa Oświetlenie. Spółka nie wyraziła zgody na dopuszczenie podmiotów zewnętrznych do prowadzenia konserwacji urządzeń i elementów oświetlenia ulicznego na sieciach energetycznych stanowiących własność Spółki oraz urządzeń i elementów stanowiących własność Gminy i Miasta Wyszogród funkcjonalnie powiązanych z siecią oświetleniową Spółki na terenie Gminy i Miasta Wyszogród. Brak zgody oznacza zatem dla Gminy konieczność zawarcia umowy z właścicielem urządzeń oświetleniowych. Aby móc realizować zadanie na konserwację i eksploatację oświetlenia ulicznego stanowiącego własność ENERGA Oświetlenie Sp. z o.o. w Sopocie, Gmina i Miasto Wyszogród wszczęła postępowanie w trybie z wolnej ręki z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów. Gmina nie posiada dostępu do sieci i szafek zasilających. W tej sytuacji bez zgody właściciela nie posiada możliwości przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Usługa konserwacji 571 opraw (w tym 30 opraw stanowiących własność Gminy i Miasta Wyszogród) może być świadczona wyłącznie przez jednego wykonawcę - właściciela majątku. Wszelkie działania na urządzeniach oświetlenia drogowego bez zgody właściciela będą traktowane zgodnie z przepisami jako naruszenie prawa własności. Działanie spółki Energa Oświetlenie ma charakter monopolistyczny, ale zgodnie z obowiązującymi przepisami Spółka ma prawo odmówienia zgody na działania innych podmiotów na własnym majątku. Gmina chcąc zachować bezpieczeństwo mieszkańców i sprawność sieci zmuszona jest do negocjacji z jedynym właścicielem 571 opraw. Z przepisu art. 140 Kc wynika prawo Spółki, będącej właścicielem urządzeń do podejmowania decyzji odnośnie podmiotu, który prowadzić będzie prace związane z konserwacją i eksploatacją oświetlenia w należytym stanie technicznym. Prawo podmiotowe jest prawem bezwzględnym i jego naruszenie rodzi po stronie właściciela roszczenia określone w Kodeksie cywilnym. Wykazany stan faktyczny i prawny wskazuje na spełnienie przesłanki określonej w art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a oraz lit. b ustawy Pzp - przyczyny technicznej o obiektywnym charakterze dla udzielenia przedmiotowego zamówienia celem realizacji zadania własnego gminy oraz związanych z ochroną praw wyłącznych wynikających z odrębnych przepisów.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Marcin Pieniążek
- Data udostępnienia w BIP: 2019-02-05
- Informacja zaktualizowana przez: Marcin Pieniążek
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-02-05 11:49:09
- Liczba odsłon: 315
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: