Zarządzenie nr 47/2005
Burmistrza Gminy i Miasta Wyszogród w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród.
§ 1.
Na podstawie art. 33 ust. 3, ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 oraz art. 3a ust. 2 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1593 wprowadzam Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy i Miasta Wyszogród – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2.
Nadzór nad realizację zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy i Miasta Wyszogród.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 02 – 01 – 2006r.
Załącznik nr 1.
Do zarządzenia nr 47/2005
Burmistrza Gminy i Miasta
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY I MIASTA WYSZOGRÓD
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowiska urzędnicze.
§ 1.
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród w oparciu o zaopiniowany przez Sekretarza Gminy w terminie 7 dni wniosek Kierownika Referatu o wakującym stanowisku.
- Wniosek o którym mowa w punkcie 1 powinien być przedstawiony z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki administracyjnej.
- Osoba bezpośrednio nadzorująca stanowisko zobligowana jest do przedłożenia do akceptacji Burmistrza za pośrednictwem Sekretarza projektu opisu stanowiska na wykonywanie niniejszej pracy (załącznik 4).
- Opis stanowiska pracy o którym mowa w punkcie 3 zawiera
- dokładne określenie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tej funkcji obowiązków odciążających zajmującego te stanowisko
- określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji osób które je zajmują
- określenie uprawnień służbowych do wykonywania zadań
- określenie odpowiedzialności
- inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
- Akceptacje projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Burmistrza powoduje rozpoczęcie procedury nabory kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze.
- Nie przeprowadza się naboru w przypadku nawiązania z tym samym pracownikiem kolejnej umowy o pracę oraz konieczności zawarcia umowy na zastępstwo.
Rozdział II.
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej.
§ 2.
- W przypadku naboru na stanowisko Kierownika Referatu Składu Komisji Rekrutacyjnej stanowią:
- Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród
- Sekretarz Gminy i Miasta Wyszogród
- Skarbnik Gminy i Miasta Wyszogród
- .............................................................
- W przypadku naboru na pozostałe stanowiska urzędnicze skład Komisji Rekrutacyjnej stanowią:
- Sekretarz Gminy i Miasta Wyszogród
- Skarbnik Gminy i Miasta Wyszogród
- Inspektor ds. Oświaty
- .............................................................
- W przypadku braku możliwości uczestnictwa przedstawiciela Komisji Rekrutacyjnej w jej pracach Burmistrz każdorazowo wyznacza zastępstwo.
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury nabory na wolne stanowisko urzędnicze.
Rozdział III.
Etapy naboru.
§ 3.
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
- Składanie dokumentów aplikacyjnych.
- Wstępna ocena kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
- Ocena końcowa kandydatów poprzez rozmowę kwalifikacyjną.
- Sporządzenie protokółu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędowe.
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
- Ogłoszenie wyników wyboru.
Rozdział IV.
§ 4.
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędowym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród art. 3a, ust. 4 ustawy o pracownikach samorządowych (załącznik nr 5 lub nr 6)
- Decyzję o ewentualnym rozszerzeniu publikacji ogł0oszenia podejmuje Burmistrz.
- Ogłoszenie na wolne stanowisko zawiera:
- nazwę i adres jednostki
- określenie stanowiska urzędowego
- określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniami, które z nich są niezbędne a które dodatkowe
- wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym
- wskazanie wymaganych dokumentów
- określenie terminu i miejsca składania dokumentów
- Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i Miasta przez 14 dni kalendarzowych.
- Nie udziela się innych informacji, niż zawarte w ogłoszeniu o którym mowa w ust. 3.
Rozdział V.
Przyjmowania dokumentów aplikacyjnych.
§ 5.
- Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym.
- Na dokumenty aplikacyjne składa się:
- list motywacyjny
- życiorys – curriculum vitae
- oryginałów kwestionariusza osobowego
- kserokopie świadectw pracy
- kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane uprawnienia
- kserokopie świadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach
- pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowiska urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
- Termin składania dokumentów nie może być krótszy niż 14 dni od daty opublikowania o naborze w BIP.
Rozdział VI.
Wstępna ocena kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
§ 6.
- Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
- Analiza dokumentów polega na zapoznanie się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
- Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy wstępnej dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
Rozdział VII.
§ 7.
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej ocenie, umieszcza się w BIP Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze (załącznik nr 7)
- Lista o której mowa w punkcie 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
- Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
- Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętymi wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
Rozdział VIII.
Końcowa ocena kandydatów.
§ 8.
- Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne Komisja Rekrutacyjna przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną.
- O terminie i miejscu rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.
Rozmowa kwalifikacyjna.
§ 9.
- Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartej w aplikacji.
- Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
- predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonanie powierzonych obowiązków
- posiadaną wiedzę na temat zadań przypisanych na stanowiska, o które się ubiega
- obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata.
- Komisja Rekrutacyjna biorąc pod uwagę przedstawione dokumenty, aplikacje oraz wyniki przeprowadzonej rozmowy przydziela kandydatowi punkty od 0 do 10 (załącznik nr 8).
Rozdział IX.
Ustalenie wyników.
§ 10.
- Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskuje najwyższą liczbę punktów.
- W przypadku, gdy przewodniczącym Komisji jest Sekretarz Gminy i Miasta – Przewodniczący przedkłada Burmistrzowi Gminy i Miasta Wyszogród do akceptacji protokół z przeprowadzonego naboru.
- W przypadku, gdy kilku kandydatów otrzymuje taką samą ilość punktów Komisja przeprowadza dodatkowy test sprawdzający.
Rozdział X.
Sporządzanie protokółu z przeprowadzanego naboru na dane stanowisko pracy.
§ 11.
- Po zakończeniu procedury naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół (załącznik nr 9).
- Protokół zawiera w szczególności:
- określenie stanowiska urzędniczego, na które był przeprowadzony nabór kandydatów oraz imiona i nazwiska i adresy trzech najlepszych kandydatów uszeregowanych wg spełniania przez nich wymogów określonych w ogłoszeniu o naborze
- informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru
- uzasadnienie dokonanego naboru
Rozdział XI.
Informacje o wynikach naboru.
§ 12.
- Informacje o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończeniu procedury naboru w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata (załącznik 10 i 11).
- Informacja o której mowa w punkcie 1 zawiera:
- nazwę i adres jednostki
- określenie stanowiska urzędniczego
- imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania
- uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata
- Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej trzech miesięcy.
- Jeżeli z osobą wyłonioną w drodze naboru nie został nawiązany stosunek pracy z przyczyn nie dotyczących Urzędu Gminy lub jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokóle tego naboru. Przepisy punktu 1,2,3 stosuje się odpowiednio.
Rozdział XII.
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi.
§ 13.
Rozdział XIII.
Warunki zatrudnienia
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
- Data udostępnienia w BIP: 2006-01-17 11:00:08
- Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
- Data ostatniej aktualizacji: 2007-04-20 08:06:09
- Liczba odsłon: 1289
- Historia dokumentu: