Rejestr instytucji kultury dla których organizatorem jest Gmina i Miasto Wyszogród
Podstawą prawną prowadzenia Rejestru Instytucji Kultury, dla których organizatorem jest Gmina i Miasto Wyszogród, jest art. 14 ustawy z dnia 25 października 1991roku o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz.U. z 2012r. poz.406) oraz Rozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r w sprawie sposobu prowadzenia rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012r. poz. 189).
Zgodnie z wyżej wymienionymi przepisami instytucje kultury podlegają wpisowi do rejestru z urzędu, z dniem wpisu uzyskują osobowość prawną.
Rejestr Instytucji Kultury dla , których organizatorem jest Gmina i Miasto Wyszogród obejmuje następujące instytucje kultury:
1. Centrum Kultury „Wisła” w Wyszogrodzie,
2. Miejska i Gminna Biblioteka Publiczna w Wyszogrodzie.
Rejestr Instytucji Kultury prowadzi Referat Organizacyjny Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród.
Dane w rejestrze aktualizowane są na bieżąco. Zmiany wpisu dokonuje się z urzędu albo na wniosek Dyrektora instytucji Kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
1. Otwarty dostęp do zawartości rejestru(bezpłatnie przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród),
2. Wydanie odpisu z rejestru lub księgi rejestrowej.
Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.
Organizator prowadzący rejestr wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
Odpis z rejestru instytucji może być pełny lub skrócony. Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów
Dokonanych w księdze rejestrowej, odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku , na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje osobiście wnioskodawcy lub osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru. Odpis może być przesłany również w formie dokumentu elektronicznego.
Wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony, zgodnie z art.4 ustawy z dnia 16 listopada 2006r o opłacie skarbowej (D.U. z 2006r Nr 225,poz.16356 ze zm.).
Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnionej kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty ( chwila złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia).
Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej (zgodnie z §3 ust 1 Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007r w sprawie zapłaty opłaty skarbowej Dz.U. z 2007r. nr 187,poz 1330). Opłatę należy uiścić na konto bankowe Gminy i Miasta Wyszogród w Banku Spółdzielczym „Vistula „ nr konta 65 5011 0005 0000 0101 2000 0010.
Załącznik_nr_1
Załącznik_nr_2 odpis_skrócony
Załącznik_nr_3 odpis_pełny
Zarządzenie_nr_31
KSIĘGA REJESTROWA INSTYTUCJI KULTURY
KSIĘGA REJESTROWA INSTYTUCJI KULTURY - Biblioteka
KSIĘGA REJESTROWA INSTYTUCJI KULTURY - Muzeum
KSIĘGA REJESTROWA INSTYTUCJI KULTURY - Muzeum
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Pawlak Krzysztof
- Data udostępnienia w BIP: 2017-07-05 00:04:51
- Informacja zaktualizowana przez: Pawlak Krzysztof
- Data ostatniej aktualizacji: 2017-11-20 12:19:25
- Liczba odsłon: 2200
- Historia dokumentu: