Informacja
z wykonania budżetu Gminy i Miasta
w Wyszogrodzie
za I półrocze 2009 roku
Plan budżetu na 2009r. został zatwierdzony Uchwałą Nr 116/XVII/2008
Rady Gminy i Miasta w Wyszogrodzie z dnia 18.12.2008 na kwoty
dochody - 12 443 320,-
wydatki - 13 071 413,-
W I półroczu dokonano zmian w planie dochodów i wydatków na podstawie Uchwał Rady Gminy i Miasta i Zarządzeń Burmistrza Gminy i Miasta.
Plan, wykonanie dochodów i wydatków za I półrocze 2009r. wynosi:
Plan Wykonanie %
Dochody 13 495 106,- 7 018 464,- 52,0
w tym:
- dochody bieżące 13 425 106,- 7 001 975,-
- dochody majątkowe 70 000,- 16 489,-
1. Dochody własne 4 308 659,- 1 978 769,- 45,9
w tym:
- dochody bieżące 4 238 659,- 1 962 280,-
- dochody majątkowe 70 000,- 16 489,-
2. Dotacje 3 087 749,- 1 536 453,- 49,8
w tym:
- Dotacje celowe na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
Plan 2 039 781,- wykonanie 1 065 761,-
- Dotacje celowe na realizację własnych zadań bieżących gmin
Plan 268 724,- wykonanie 172 859,-
- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień - finansowane z pożyczek i kredytów zagranicznych
Plan 139 778,- wykonanie 139 778,-
- Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między j.s.t
Plan 1 000,- wykonanie 1 000,-
- Dotacje rozwojowe - finansowanie programów i projektów ze środków funduszy strukturalnych
Plan 638 466,- wykonanie 157 055,-
3. Subwencje 6 098 698,- 3 503 242,- 57,4
Wydatki - 16 722 549,- 6 562 539,- 39,2
w tym:
- wydatki bieżące 12 507 049,- 6 367 246,- 50,9
- wydatki inwestycyjne 4 215 500,- 195 293,- 4,6 %
I. Dochody własne - z planowanej kwoty 4 308 659,- wykonano 1 978 769,- tj. 45,9%
w tym:
- dochody majątkowe z planowanej kwoty 70 000 zł uzyskano dochód w wysokości
16 489 zł tj. 23,6%
- dochody bieżące z planowanej kwoty 4 238 659 zł uzyskano dochód w wysokości
1 962 280 zł tj. 46,3%
1. Dochody majątkowe
Z planowanej kwoty 70 000 zł uzyskano wpływy w wysokości 16 489 zł z tytułu sprzedaży lokali mieszkalnych.
2. Dochody bieżące
Z planowanej kwoty 4 238 659 zł uzyskano dochód w wysokości 1 962 280 zł
w tym:
- Dochody z tyt. dzierżaw i najmu - z planowanej kwoty 123 100 zł uzyskano dochód w wysokości 70 710 zł tj. 57,4%
w tym:
- dochody z tytułu dzierżaw rolnych 555 zł
- dochody z tytułu wieczystego użytkowania gruntów 28 717 zł
- dochody z dzierżaw i czynszów komunalnych 11 531 zł
Dochody stanowią wpływy za czynsze roczne, miesięczne,
za dzierżawione place i targowisko gminne.
- wpływy z najmu lokali 8 193 zł
Dochody z tytułu najmu lokali przez: Policję,
KRUS, Agroma – budynku Urzędu Gminy
- dochody z tyt. najmu i dzierżawy składników
majątku j.s.t. 16 494 zł
wpływy za wynajem hali sportowej
- odsetki od nieterminowych wpłat 5 220 zł
- Dochody realizowane przez Urząd Skarbowy - z planowanej kwoty 145 000 zł uzyskano dochód w wysokości 42 071 zł tj. 29%
w tym:
- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych
opłacany w formie karty podatkowej 5 345 zł
- wpływy z podatku od czynności cywilno-prawnych 28 587 zł
- wpływy z opłaty skarbowej 7 507 zł
- wpływy z podatku od spadków i darowizn 628 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat 4 zł
- Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od czynności cywilno prawnych oraz podatków i oplat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - z planowanej kwoty 1 259 000 zł uzyskano dochód w wysokości 601 992 zł tj. 47,8%
w tym:
- podatek od nieruchomości 567 481 zł
- podatek rolny 18 298 zł
- podatek leśny 5 463 zł
- podatek od środków transportowych 9 611 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu
podatków i opłat 1 139 zł
- Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - z planowanej kwoty 1 081 000 zł uzyskano dochód w wysokości 546 771 zł tj. 50,6%
w tym:
- podatek od nieruchomości 220 481 zł
- podatek rolny 229 007 zł
- podatek od środków transportowych 9 104 zł
- wpływy z opłaty targowej 12 765 zł
- wpływy z wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu 54 974 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu
podatków i opłat 3 163 zł
- opłata eksploatacyjna 17 277 zł
- Dochody pozostałe - z planowanej kwoty 113 848 zł uzyskano dochód w wysokości 89 469 zł tj. 78,6%
w tym:
- wpłaty za wyżywienie w Przedszkolu, wpłaty rodziców na dodatkowe zajecia 43 210 zł
- odpłatność za wyżywienie w stołówce szkolnej 39 009 zł
- wpływy z usług 1 630 zł
- 5% udział Gminy w dochodach realizowanych na rzecz
budżetu Państwa z zakresu administracji rządowej 203 zł
- fundusz alimentacyjny 5 417 zł
- Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych i prawnych -
z planowanej kwoty 1 516 711 zł uzyskano dochód w wysokości 611 267 zł
tj. 40,3%
w tym:
- od osób fizycznych 601 872 zł
- od osób prawnych 9 395 zł
II. Subwencje - z planowanej kwoty 6 098 698 zł otrzymaliśmy kwotę 3 503 242zł tj. 57,4 %
- część oświatowa subwencji ogólnej 2 334 088 zł
- część wyrównawcza subwencji ogólnej 1 169 154 zł
III. Dotacje ogółem - z planowanej kwoty 3 087 749 zł otrzymaliśmy kwotę w wysokości ogólnej 1 536 453 zł tj. 49,8%
1. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych
gminom ustawami - z planowanej kwoty 2 039 781 zł otrzymaliśmy kwotę
1 065 761 zł
w tym:
- zwrot akcyzy za zakupione paliwo przez rolników 171 499 zł
- celowa z budżetu Państwa na zadania z zakresu
administracji rządowej /pracownicy zleceni, OC, USC/ 34 490 zł
- aktualizacja spisu wyborców 498 zł
- obrona cywilna 360 zł
- wybory do Parlamentu Europejskiego 8 542 zł
- pomoc społeczna 850 372 zł
w tym:
- - dotacja na świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny oraz
- - składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby
składki na ubezp. emerytalne i rentowe z ubezp.społecznego 734 942 zł
pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej 11 880 zł
- - zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie
- emerytalne i rentowe 103 550 zł
2. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących
gmin - z planowanej kwoty 268 724 zł otrzymalismy kwotę 172 859 zł
tj. 64,3%
- pomoc społeczna 143 712zł
w tym:
- zasiłki okresowe 30 600 zł
- ośrodek pomocy społecznej 64 812 zł
- dożywianie uczniów 48 300 zł
- stypendia dla uczniów 29 147 zł
3. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane
na podstawie porozumień - finansowane z pożyczek i kredytów zagranicznych
- z planowanej kwoty 139 778 zł otrzymaliśmy 139 778 zł
4. Dotacje celowe otrzymane z powiatu za zadania bieżące realizowane na
podstawie porozumień między j.s.t. - z planowanej kwoty 1 000 zł
otrzymaliśmy kwotę 1 000 zł
5. Dotacje rozwojowe - finansowanie programów i projektów ze środków
funduszy strukturalnych - z planowanej kwoty 638 466 zł otrzymaliśmy
kwotę 157 055 zł
Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych i udzielonych ulg, odroczeń i zwolnień bez ulg i zwolnień ustawowych oraz skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy z tytułu umorzeń zaległości podatkowych i rozłożeń na raty za I półrocze 2009 roku wynoszą 351 424 zł.
w tym:
● obniżenie górnych stawek podatkowych 303 011 zł
z tytułu:
- podatku od nieruchomości 146 919 zł
- podatku rolnego 146 828 zł
- podatku od środków transport. 9 264 zł
- skutki udzielonych przez Gminę ulg, odroczeń i zwolnień
bez ulg i zwolnień ustawowych 21 154 zł
z tytułu:
- podatku od nieruchomości 20 720 zł
- podatku leśnego 434 zł
- skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy
z tytułu umorzenia zaległości podatkowej 27 259 zł
- podatek od nieruchomości 27 259 zł
Zaległości i nadpłaty
w tym: zaległości - 653 397 zł nadpłaty – 19 159 zł
- wieczyste użytkowanie gruntów 2 036,- 25,-
- dzierżawy komunalne 6 669,- -
- z tyt. nabycia prawa wieczystego
użytkowania na własność 1 266,- -
- podatek dochodowy opłacany
w formie karty podatkowej 8 648,- 347,-
- podatek od nieruchomości 361 205,- 639,-
- podatek rolny 30 219,- 259,-
- podatek leśny 3,- -
- podatek od środków transportowych 3 160,- -
- podatek od spadków i darowizn 97,- -
- podatek od czynności cywilno-prawnych - 17 889,-
- fundusz alimentacyjny
ściągany od dłużników 228 016,- -
- dzierżawa przystanku autobusowego 12 078,- -
Ogółem zaległości za I półrocze 2009 roku wynoszą 653 397 zł.
Na zaległości:
- w wieczystym użytkowaniu gruntów wpłynęła zaległość 45 podatników
na łączną kwotę 2 036 zł
- w dzierżawach komunalnych wpłynęła zaległość na kwotę 3 986 zł
/dzierżawa targowiska przez spółkę SIS/ oraz drobne zaległości
4 podatników na kwotę 2 683 zł
- z tytułu nabycia praw wieczystego użytkowania na własność na kwotę 1 266 zł
- dochody z najmu i dzierżawy – dzierżawa przystanku autobusowego
przez spółkę Expres na kwotę 1 2 078 zł
Obecnie toczy się postępowanie sądowe.
- w podatku dochodowym opłacanym w formie karty podatkowej
zaległość na kwotę 8 648 zł – dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
- w podatku od nieruchomości zaległość 1 podatnika dla którego ustanowiona
jest hipoteka przymusowa na kwotę 214 595 zł,
zaległość 5 jednostek uspołecznionych na kwotę 93 758 zł,
zaległość 8 podatników /indywidualni/ powyżej 1 000 zł na kwotę 30 622 zł i
8 powyżej 500 zł oraz zaległości 54 podatników powyżej 100 zł
Łącznie na kwotę - 361 205 zł.
- w podatku rolnym zaległości 5 podatników powyżej 1 000 zł, 10 podatników
powyżej 500 zł oraz 24 podatników powyżej 100 zł łącznie na kwotę 30 219 zł
- w podatku leśnym – 3 zł
- w podatku od środków transportowych zaległość 2 podatników
na kwotę 3 160 zł.
- w podatku od spadków i czynności cywilnoprawnych realizowanych przez
Urzędy Skarbowe 97 zł
- w funduszu alimentacyjnym ściąganym przez komornika od dłużników
na kwotę 228 016 zł
Ściągalnością funduszu alimentacyjnego zajmuje się MGOPS.
Na nadpłaty:
- w wieczystym użytkowaniu gruntów wpłynęła kwota 1 podatnika
w wysokości 25 zł
- w podatku od nieruchomości wpłynęła kwota 639 zł
- w podatku rolnym wpłynęła kwota 259 zł
- w podatku dochodowym opłacanym w formie karty podatkowej wpłynęła
kwota 347 zł
Dochody realizowane przez Urząd Skarbowy.
- w podatku od czynności cywilnoprawnych wpłynęła kwota 17 889 zł
Dochody realizowane przez Urząd Skarbowy.
W I półroczu 2009 roku wystawiono:
- 321 upomnień
w tym:
- 285 szt. na podatek rolny i podatek od nieruchomości - 111 127,-
- 33 szt. na wieczyste użytkowanie gruntów - 3 629,-
- 3 szt. na podatek od nieruchomości j.g.u. - 6 395,-
- 19 decyzji
w tym:
- 12 szt. dec. umorz. na podatek rolny i nieruchomości
indywidualni - 5 399,-
- 3 szt. dec. umorz. na podatek od nieruchomości j.g.u. - 21 860,-
- 1 szt. dec. o umorzeniu odsetek
- 4 szt. dec. o przesunięciu terminu płatności
W I półroczu b.r. dokonano wpisu do hipoteki przymusowej jednego podatnika na kwotę 11 136 zł z tytułu zaległości w podatku od nieruchomości.
Tytuły wykonawcze – w I półroczu wysłano tytuły wykonawcze dla
5 podatników na kwotę 15 969 zł.
Wyjaśnienie dotyczące realizacji planu
budżetu dochodów poniżej 50%
Dz. 010 - Rolnictwo i łowiectwo
- dzierżawy rolne
Wykonanie 18,5%. Podstawę wyliczenia dzierżawy stanowi cena 1q przenicy,
która zostanie ogłoszona przez GUS w III kwartale. Wpływy nastąpią
w III kwartale.
Dz. 700 - Gospodarka mieszkaniowa
- dochody ze sprzedaży mienia gminnego
Wykonanie 23,6% z uwagi na to, że zaplanowano sprzedaż działek budowlanych -
nastapi w II półroczu 2009 roku.
Dz. 756 - Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i innych jednostek nie
posiadających osobowości prawnej
- podatek od nieruchomości j.g.u.
Wykonanie 47,3% z uwagi na zaległości 4 podatników.
- podatek od środków transportowych j.g.u.
Wykonanie 48,1% z uwagi na zaległość 2 podatników.
Na zalegających z tytułu podatku wystawiane są na bieżąco upomnienia i tytuły
wykonawcze.
- podatek od spadków i darowizn
Wykonanie 12,6% (dochody realizowane przez Urząd Skarbowy)
- opłata targowa
Wykonanie 31,9% - niższe wpływy w związku z zakazem weterynarii handlu
zwierzętami na targowisku
- podatek od czynności cywilno-prawnych
Wykonanie 28,4%, zmniejszona liczba transakcji (dochody realizowane przez Urząd
Skarbowy)
- opłata skarbowa
Wykonanie 30%
- opłata eksploatacyjna
Wykonanie 17,3% - wpłaty kwartalne, wpływ za II kwartał w m-cu lipcu
- udział w podatku dochodowym od osob fizycznych
Wykonanie 40,3% (dochody realizowane przez Ministra Finansów)
Zmniejszone wykonanie za I półrocze o kwotę 144 000 zł tj. o 9,7 %
- udział w podatku dochodowym od osób prawnych
Wykonanie 37,6%
Dz. 926 - Kultura fizyczna i sport
- dochody z wynajmu Hali Sportowej
Wykonanie 27,5%. Nie wykonano planu ponieważ wpłata Starostwa Powiatowego za wynajem hali dla LO za II kwartał wpłynie w m-cu lipcu.
Po zakończeniu I półrocza będzie przeprowadzona szczegółowa analiza wykonania poszczególnych pozycji dochodów i ustalona możliwość wykonania planu lub ewentualnej jego korekty.
Wydatki:
Z planowanej kwoty wydatków 16 722 549 zł wydatkowano kwotę 6 562 539 zł tj. 39,2%
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo - z planowanej kwoty 282 499 zł wydatkowano kwotę 176 363 zł tj. 62,4%
w tym:
- wydatki inwestycyjne - z planowanej kwoty 100 000 zł wydatki nie zostały poniesione w I półroczu
Zadanie polegające na wykonaniu przełączeń sieci w celu odłączenia Gminy Wyszogród od przyłącza z gminą sąsiednią, wykonanie brakujących przyłączeń sieciowych w mieście. W trakcie realizacji jest dokumentacja projektowa.
- wydatki bieżące - z planowanej kwoty 182 499 zł wydatkowano 176 363 zł tj. 98%
- wpłata Gminy na rzecz Izby Rolniczej - z planowanej kwoty 8 500 zł
wydatkowano 4 865 zł tj. 57,2% /2 % wpływu podatku rolnego/
- zwrot akcyzy dla rolników - z planowanej kwoty 171 499 zł
wydatkowano 171 498 zł
- zakup usług pozostałych - z planowanej kwoty 2 500 zł wydatki
nie wystąpiły w I półroczu
Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę - z planowanej kwoty 40 000 zł dopłacono do 1 m3 wody 5 389 zł dla ZGKiM Sp. z o.o. /zgodnie z Uchwałą RGiM/ tj. 13,5%
Wydatki są realizowane po przedstawieniu rozliczenia i faktury ze sprzedaną wodę przez Spółkę z o.o. ZGKiM.
Dział 600 Transport i łączność - z planowanej kwoty 1 827 700 zł wydatkowano kwotę 124 922 zł tj. 6,8%
w tym:
- wydatki inwestycyjne - z planowanej kwoty 1 645 000 zł w I półroczu
poniesiono wydatki w kwocie 32 965 zł tj. 2%
- modernizacja systemu dróg gminnych - z planowanej kwoty 500 000 zł
wydatkowano 22 448 zł na pozwolenia na budowę 4 dróg gminnych.
Wymiana nawierzchni 4 dróg gminnych /obejmujacych m. Ciućkowo-Marcjanka-Drwały, Rębowo, Słomin, Kobylniki-Rostkowice/ spełniających kryteria dostępności w ramach działania 3.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Złożony został wniosek o dofinansowanie, który przeszedł pozytywną ocenę preselekcyjną, czeka na ocenę wykonalności. Projekt realizowany będzie przy udziale Związku Gmin Regionu Płockiego. W projekcie uczestniczy 5 gmin. Realizacja po uzyskaniu wsparcia finansowego.
- rewitalizacja Miasta - z planowanej kwoty 1 145 000 zł wydatkowano
kwotę 10 517 zł na opracowanie dokumentacji technicznej na modernizację
ul. Klasztornej i Ogrodowej
Zadanie będzie realizowane ze środków własnych gminy, z zaciągniętego kredytu w wysokości 1 000 000 zł, po wyłonieniu wykonawcy w postępowaniu przetargowym. Umowa z wykonawcą będzie podpisana w ciągu miesiąca sierpnia. Złożony został wniosek o dofinansowanie, ktory przeszedł pozytywną ocenę preselekcyjną. Jest w trakcie oceny wykonalności. Uzyskane dofinansowanie pozwoliłoby Gminie na wcześniejszą spłatę zaciągniętego kredytu.
- wydatki bieżące - z planowanej kwoty 182 700 zł wydatkowano 91 957 zł tj. 50,3%
W kwocie tej wykonano:
- wyprofilowano za pomocą równiarki nawierzchnię dróg gminnych oraz
nawieziono pospółkę na uszkodzoną nawierzchnię dróg gminnych
w miejscowości Rębowo, Wiązówka, Kobylniki
- przeprowadzono remont cząsteczkowy uszkodzonych nawierzchni asfaltowych
w miejscowości Wyszogród i Rębowo
- nawieziono destrukt asfaltowy na drogę gminną Wyszogród – Rębowo
- wykonano projekt budowlany i uzyskano pozwolenie na przebudowę drogi
gminnej w miejscowości Rostkowice
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa - z planowanej kwoty 83 000 zł wydatkowano kwotę 11 996 zł tj. 14,5%
Kwotę wydatkowano na: opłaty za wypisy z rejestru gruntów, opłaty notarialne oraz aktualizację wyceny nieruchomości do opłat wieczystego użytkowania gruntów.
Pozostałe środki zostaną wydatkowane w II półroczu.
Dział 710 Działalność usługowa - z planowanej kwoty 70 000 zł wydatkowano kwotę 5 721 zł tj. 8,2% na:
- wydawanie decyzji uzgodnieniowych dla terenów, dla których nie ma planów
miejscowych – 5 721 zł
Wydatki będą realizowane w II półroczu.
Dział 750 Administracja publiczna - z planowanej kwoty 3 787 371 zł wydatkowano 1 161 253 tj. 30,7%
w tym:
- pracownicy zleceni /USC, OC/ - 67 274 zł
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń
oraz fundusz świadczeń socjalnych 67 274 zł
w tym:
- środki z dotacji 34 490 zł
- środki samorządowe 32 784 zł
- Rada Gminy 30 560 zł
Diety dla Radnych i sołtysów, drobne zakupy, ryczałt Przewodniczącego i zastępcy
Przewodniczącego Rady.
- Urząd Gminy 1 004 766 zł
Kwotę powyższą wydatkowano na:
- wynagrodzenia osobowe 850 629 zł
Są to: wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń pracowników, wypłata 4 nagród jubileuszowych, dodatkowe wynagrodzenie roczne.
W podanej kwocie znajduje się odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- wynagrodzenia bezosobowe 16 599 zł
/umowy zlecenia, radca prawny,/
- wydatki materialne związane z funkcjonowaniem Urzędu Gminy 135 162 zł
w tym:
- zakup opału i energii
- zakup materiałów kancelaryjnych, środków czystości, papieru do drukarek i ksero, akcesoriów komputerowych, itp.
- podróże służbowe /w tym ryczałt samochodowy Burmistrza/
- opłaty za usługi internetowe, opłaty pocztowe, szkolenia, naprawy
- remonty
- ubezpieczenie majątku i składki na Związek Gmin
- opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet
- szkolenie pracowników
- składki na PFRON
- wydatki inwestycyjne - z planowanej kwoty 1 700 000 zł na zakup nieruchomości na siedzibę Urzędu wydatki w I półroczu nie były realizowane
W związku z toczącym się postępowaniem komorniczym i upadłościowym dotyczącym nieruchomości, którymi gmina jest zainteresowana wydatki zostaną przesunięte na II półrocze. Wydatki byłyby poniesione z zaciągniętego kredytu długoterminowego.
- zakupy inwestycyjne - z planowanej kwoty 15 000 zł wydatkowano 2 376 zł
Wymiana zestawów komputerowych. Pełna realizacja wydatków nastąpi w II półroczu.
- Promocja jednostek samorządu terytorialnego 40 475 zł
Kwotę powyższą wydatkowano na organizowanie „Dni Wisły” /jubileuszowe obchody – 30-lecie/ oraz promowanie miasta i gminy.
- Pozostała działalność 18 178 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się wydatki materialne związane z organizowaniem szkoleń i spotkań z osobami bezrobotnymi.
Zabezpieczenie środków na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników prac interwencyjnych współfinansowanych z Powiatowym Urzędem Pracy, wpłaty składek członkowskich na rzecz Związków Gmin.
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa
- z planowanej kwoty 9 538 zł wydatkowano 7 825 zł tj. 82% na:
- wykonanie aktualizacji spisu wyborców - środki z dotacji 415 zł
- wybory do Parlamentu Europejskiego 7 410 zł
Rozliczenie z przyznanych środków nastąpi w II półroczu.
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
- z planowanej kwoty 176 400 zł wydatkowano 99 939 zł tj. 56,7%
w tym:
- wydatki bieżące - z zaplanowanej kwoty 152 400 wydatkowano dla:
- OSP w Wyszogrodzie 69 400 zł
na:
- wynagrodzenie i pochodne kierowcy
- zakup paliwa do wozów bojowych
- energia
- remont strażnicy
- podróże służbowe
- ubezpieczenia pojazdów i strażaków
- udział w akcjach pożarniczych
- usługi pozostałe
- rozmowy telefoniczne
- OSP - jednostki w terenie 29 039 zł
na remonty strażnic i pojazdów, motopomp, uzupełnienie umundurowania,
opłaty za energię elektryczną, ubezpieczenia oraz zakup paliwa.
- zarząd miejsko-gminny OSP 1 500 zł
- ryczałt komendanta OSP
- Obrona cywilna 400 zł
Przeprowadzenie szkolenia z zakresu obrony cywilnej pracownika OC - środki z dotacji. Wydatki będą realizowane w II półroczu.
- wydatki inwestycyjne - z zaplanowanej kwoty 24 000 zł na dofinansowanie zakupu samochodu dla Policji wydatki nastąpią w II półroczu 2009 roku
Została podpisana umowa z Komendą Policji, realizacja nastąpi po przedstawieniu odpowiednich dokumentów.
Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki zawiązane z ich poborem - z planowanej kwoty 35 000 zł wydatkowano 13 852 zł tj. 39,6%
Wynagrodzenia sołtysów za inkaso podatków i inne wydatki związane z poborem podatków.
Dział 757 Obsługa długu publicznego - z planowanej kwoty 120 000 zł wydatkowano 42 486 zł tj. 35,4% na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek w I półroczu 2009 roku
Dział 758 Różne rozliczenia - planowana kwota 12 427 zł
- rezerwa ogólna 7 427 zł
- rezerwa kryzysowa 5 000 zł
Rezerwy zostaną uruchomione w II półroczu 2009 roku.
Dział 801 Oświata i wychowanie - z planowanej kwoty 5 813 972 zł wydatkowano 2 847 040 zł tj. 49%
- Szkoły podstawowe - z planowanej kwoty 2 781 125 zł
wydatkowano 1 471 437 zł tj. 52,9%
- z planowanej kwoty 2 587 648 zł na wynagrodzenia i pochodne oraz odpisy
na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych wydatkowano kwoty:
- na wynagrodzenia i pochodne pracowników szkół podstawowych 1 294 046zł
- na odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 98 353zł
- wydatki materialne - z planowanej kwoty 136 477 zł wydatkowano 73 260 zł
tj. 53,7%
w tym:
- wydatki na bieżące funkcjonowanie szkół tj. zakupu energii, opału, środków czystości, materiałów kancelaryjnych, akcesoriów komputerowych, pomocy naukowych i dydaktycznych itp.
- usługi remontowe - z planowanej kwoty 39 500 zł wydatkowano 5 778 zł tj. 14,6% (remont instalacji elektrycznej w Szkole w Rębowie i w Wyszogrodzie)
Zaplanowana wymiana stolarki okiennej w Szkole Podstawowej w Kobylnikach będzie realizowana w II półroczu. Szkoła otrzymała środki z rezerwy MEN w m-u lipcu.
- wydatki inwestycyjne - z planowanej kwoty 17 500 zł wydatki na
modernizację elewacji zewnętrznej w Szkole Podstawowej w Rębowie będą realizowane w II półroczu. Szkoła otrzyma dofinansowanie środków z SIWRM w m-cu sierpniu.
- Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - z planowanej kwoty
110 000 zł wydatkowano 59 870 tj. 54,4%
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli oddziałów
przedszkolnych przy Szkołach Podstawowych w Rębowie i Kobylnikach
oraz odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- Przedszkola - z planowanej kwoty 529 680 zł wydatkowano 261 716 zł tj. 49,4%
w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi i odpisem na zakładowy fundusz świadczeń
socjalnych w kwocie 212 621 zł
- wydatki materialne 22 840 zł
w tym:
- na zakup opału, materiałów kancelaryjnych, opłaty za energię elektryczną
i wodę, wyjazdy służbowe pracowników, ubezpieczenie mienia
- zakup środków żywności - z planowanej kwoty 47 500 zł wydatkowano
26 254 zł na zakup żywności dla dzieci
- Gimnazja - z planowanej kwoty 1 374 951 zł wydatkowano 732 653 zł
w tym:
- wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń
pracowników Gimnazjum 662 575 zł
- odpis na zakładowy fundusz socjalnych 45 845 zł
- wydatki materialne 24 233 zł
w tym:
- wydatki na bieżące funkcjonowanie szkoły tj. zakup energii, opału,
środków czystości, materiałów kancelaryjnych, akcesoriów
komputerowych, pomocy naukowych i dydaktycznych itp.
- Dowożenie uczniów do szkół - z planowanej kwoty 180 000 zł wydatkowano 94 140 zł tj. 52,3%
W/w kwota przeznaczona jest na zabezpieczenie kosztów dowożenia dzieci do szkół.
- Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół - z zaplanowanej kwoty 60 000 zł wydatki nastąpią w II półroczu 2009 roku
- Dokształcania i doskonalenie nauczycieli - z zaplanowanej kwoty
22 250 zł wydatkowano 360 zł
Pozostałe środki przeznaczone na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli wydatkowane zostaną w II półroczu 2009 roku.
- Stołówki szkolne - z planowanej kwoty 50 000 zł wydatkowano
35 721zł
- zakup środków żywności do stołówki przy szkole podstawowej w Wyszogrodzie
- Pozostała działalność - z planowanej kwoty 705 966 zł poniesiono wydatki w wysokości 191 144 zł na:
- dotacja celowa 1 066 zł
- środki przekazane na obsługę członków Międzyzakładowej Kasy
Zapomogowo-Pożyczkowej pracowników oświaty w Płocku.
- wydatki materialne - 33 175 zł
- zakup oleju do kotłowni dla Zespołu Szkół /koszty ogrzewania
kotłowni są rozliczane wspólnie ze Starostwem Powiatu/.
- dotacja rozwojowa - realizowany jest projekt "Nauka naszą szansą" - 156 903 zł
w ramach programu realizowane są dodatkowe zajęcia lekcyjne z jęz. angielskiego, informatyczne, matematyczno-przyrodnicze i zajęcia wyrównawcze.
Wydatki oświaty za I półrocze zostały pokryte w wysokości:
- subwencja oświatowa 2 334 088 zł
- środki samorządowe 356 049 zł
- dotacja rozwojowa 156 903 zł
Dział 851 Ochrona zdrowia - z planowanej kwoty 89 600 zł wydatkowano 35 973 zł tj. 40,1%
w tym:
- Przeciwdziałanie narkomanii - z planowanej kwoty 2 000 zł wydatki nastąpią w II półroczu
- Przeciwdziałanie alkoholizmowi - z planowanej kwoty 68 000 zł wydatkowano kwotę 31 116 zł tj. 45,8%
w tym:
- wynagrodzenia pracowników świetlicy socjoterapeutycznej 13 347 zł
- wydatki materialne 17 769 zł
Wydatki związane z funkcjonowaniem świetlicy socjoterapeutycznej
w Wyszogrodzie (energia, szkolenia członków komisji, dostęp do sieci
internetowej, dyżury w punkcie konsultacyjnym "AA")
- Utrzymanie gabinetu lekarskiego - z planowanej kwoty 19 600 zł wydatkowano 4 857 zł tj. 24,8% na:
- wydatki bieżące: ogrzewanie, energia, wywóz nieczystości i zwrot kosztów
dojazdu lekarza w ramach przyjęć na ubezpieczenie
Dział 852 Pomoc społeczna - z planowanej kwoty 2 637 953 zł wydatkowano kwotę 1 271 747 tj. 48,2%
w tym:
- Wydatki z dotacji
Planowana kwota 2 021 355 zł, wydatkowano 971 479 zł tj. 48,1% na wypłatę:
- świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz składki na
ubezpieczenie emerytalne i rentowe, opłaty pocztowe,
wydatki dotyczące finansowania pracowników obsługujących
świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny
(wypłacono świadczenia rodzinne dla 696 osób) 725 930 zł
- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające
niektóre świadczenie z pomocy społecznej
(opłacono składki za 50 osób) 10 818 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na
ubezpieczenie emerytalne i rentowe
(wypłacono zasiłki dla 50 osób) 100 784 zł
- zasiłki okresowe
(wypłacono zasiłki dla 16 osób) 28 443 zł
- dożywianie uczniów
(dożywianiem objęto 168 uczniów) 40 693 zł
- wydatki związane z MGOPS 64 811 zł
- Wydatki ze środków samorządowych
Z planowanej kwoty 476 820 zł wydatkowano 193 687 zł tj. 40,6%.
Z powyższej kwoty zrealizowano wydatki dotyczące:
- opłacenie pobytu osób samotnych z terenu gminy i miasta w DPS
(opłacany pobyt 6 osób) 58 126 zł
- zasiłki celowe
(wypłacono zasiłki dla 41 osób) 24 123 zł
- dodatki mieszkaniowe
(obejmują 151 świadczeniobiorców) 16 950 zł
- dopłacono do pracowników obsługujących
świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny
na wynagrodzenia i wydatki materialne 15 065 zł
- utrzymanie MGOPS 36 657 zł
- dożywianie uczniów 23 042 zł
- prace społeczno-użyteczne (wydatki dotyczące 26 osób bezrobotnych,
przy przeliczeniu na 1 bezrobotnego jest to 40-43 godz. miesięcznie,
refundacja PUP - 60%) 12 454 zł
- wydatki związane z utrzymaniem samochodu przystosowanego do
przewozu osób niepełnosprawnych (zakup paliwa, ubezpieczenie) 7 272 zł
- Dotacja rozwojowa
Z otrzymanych środków 139 778 zł wydatkowano 106 579 zł tj. 76,2%.
Z przyznanej dotacji realizowany jest program PPWOW "Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich". Wydatki realizowane w ramach umów i porozumień zawartych z jednostkami organizacyjnymi Urzędu i Stowarzyszeniami. Środki zostały wydatkowane na działalność na rzecz dzieci i młodzieży, organizację zajęć świetlicowych, zagospodarowanie czasu wolnego: wycieczki integracyjne, rozgrywki i turnieje sportowe, festyny rodzinne.
- Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza - z planowanej kwoty 73 839 zł wydatkowano 54 544 zł tj. 73,9%
Kwotę wydatkowano na wynagrodzenia i pochodne pracownika świetlicy szkolnej, odpis na Z.F.Ś.S, stypendia dla uczniów
Środki z subwencji oświatowej i dotacji.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - z planowanej kwoty 945 300 zł zrealizowano wydatki w wysokości 353 404 zł tj. 37,4%
- Gospodarka ściekowa i ochrona wód 254 500 zł
w tym:
- wydatki inwestycyjne - z planowanej kwoty 254 500 zł wydatkowano
134 824 zł tj. 53%
w tym:
- modernizacja oczyszczalni ścieków - z planowanej kwoty 139 500 zł wydatkowano 134 824 zł tj. 96,6%
Wykonano zmianę systemu napowietrzania, wymianę zużytych urządzeń.
- kanalizacja Starego Miasta - z planowanej kwoty 125 000 zł w I półroczu nie było wydatków
- modernizacja systemu gospodarki wodno-ściekowej w mieście, kanalizacja
Stare Miasto i ul. Rybaki – sieć wodociągowa. Został złożony wniosek o
dofinansowanie z funduszy pomocowych, który jest w trakcie oceny.
Rozstrzygnięcie nastąpi prawdopodobnie w czasie 2 m-cy, więc realizacja
zadania nastąpiłaby w II półroczu 2009 roku, po uzyskaniu dofinansowania.
- Gospodarka odpadami
z planowanej kwoty 120 000 zł w I półroczu nie dokonywano wydatków
w tym:
- wydatki inwestycyjne:
- składowisko odpadów we wsi Wilczkowo – rekultywacja składowiska.
Złożony został wniosek o dofinansowanie ze środków pomocowych, który jest w trakcie oceny preselekcyjnej i w trakcie oceny wykonalności. Ewentualna realizacja zadania w II półroczu 2009 roku, po otrzymaniu dofinansowania.
- Oczyszczanie miasta i wsi
z planowanej kwoty 188 500 zł wydatkowano kwotę 95 429 tj. 50,6%
Kwotę wydatkowano m.in. na:
- oczyszczanie miasta
- wywóz nieczystości na wsi /kontenery/
- zakup znaków drogowych
- wymalowanie pasów przejść dla pieszych
- Utrzymanie zieleni w miastach - z planowanej kwoty 154 000 zł wydatkowano 5 055 tj. 3,3%
- wydatki inwestycyjne - z planowanej 125 000 zł wydatkowano 647 zł
w tym:
- budowa parku "Zamkowa" - z planowanej kwoty 125 000 zł nie było
wydatków w I półroczu
Zadanie polegające na nasadzeniu roślin, drzew i krzewów oraz montaż systemu monitoringu, przewidziane do realizacji przy udziale środków pomocowych, ponieważ złożony wniosek o dofinansowanie zostanie rozpatrzony w ciągu najbliższych 2 tygodni, więc ewentualna realizacja zadania nastąpi w II półroczu 2009 roku.
- wydatki bieżące - z planowanej 29 000 zł wydatkowano 3 767 zł
na utrzymanie i obcinanie trawników w mieście
- Oświetlenie ulic placów i dróg
z planowanej kwoty 200 000 zł wydatkowano 111 946 zł tj. 56% na:
- opłacenie faktur za zużytą energię - oświetlenie ulic i dróg
- konserwację oświetlenia ulicznego
- opracowanie dokumentacji na zainstalowanie oświetlenia na ul. Pokoju
- Zabezpieczenie Skarpy Wiślanej przed dalszym osuwiskiem - z planowanej kwoty 12 500 zł wydatków w I półroczu nie było
Środki przeznaczone są na nadzór ornitologiczny przy prowadzonych pracach na Skarpie Wiślanej.
- Pozostała działalność - z planowanej kwoty 15 800 zł wydatkowano 6 150 zł tj. 38,9%
w tym:
- prowizja dla inkasenta opłaty targowej
- utylizacja padłych zwierząt
- wyłapywanie psów bezdomnych wałęsających się po ulicach i stwarzających
zagrożenie szczególnie dla dzieci /umieszczanie w schronisku/
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
z planowanej kwoty 221 000 zł wydatkowano kwotę 90 000 zł tj. 40,7%
- wydatki bieżące
- dotacja podmiotowa dla Samorządowej Instytucji Kultury dla Biblioteki Samorządowej - z zaplanowanej kwoty 191 000 zł przekazano dotychczas 90 000 zł tj. 47,1%
- wydatki inwestycyjne - z planowanej kwoty 30 000 zł w I półroczu nie
poniesiono wydatków
- Rębowski Dom Kultury 30 000 zł
z przeznaczeniem na opracowanie projektu modernizacji i adaptacji strażnicy OSP z przeznaczeniem na dom kultury. Wykonanie nastąpi w II połowie 2009 roku.
Dział 926 Kultura fizyczna i sport - z planowanej kwoty 496 950 zł wydatkowano 260 085 zł tj. 52,3%
- Obiekty sportowe – Hala sportowa - z planowanej kwoty 344 650 zł wydatkowano 201 885 tj. 58,6%
w tym:
- wynagrodzenia osobowe 89 360 zł
Są to: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników, wypłata dodatkowego wynagrodzenia rocznego, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- wydatki bieżące 88 044 zł
w tym:
- zakup oleju opałowego
- opłaty za energię, wodę
- monitoring , ubezpieczenie majątku, zakup środków czystości,
rozmowy telefoniczne, Internet, zakup akcesoriów komputerowych
- wydatki inwestycyjne plan 82 650 zł wykonanie 24 481 zł tj. 29,6%
- budowa skateparku - z planowanej kwoty 58 000 zł w I półroczu nie
realizowano wydatków
Zadanie polegające na przygotowaniu placu manewrowego oraz wyposażeniu go w elementy do akrobacji. Został wyłoniony wykonawca, z którym podpisana umowa nastąpi w m-cu lipcu. Pełna realizacja nastąpi w m-cu sierpniu.
- boisko sportowe - z planowanej kwoty 22 000 zł wydatkowano 21 838 zł
na wykonanie odwodnienia terenu, zainstalowanie urządzeń
nawadniających.
- zakupiono komputer do monitoringu hali sportowej na kwotę 2 643 zł
- Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
- Dotacja celowa na finansowanie lub dofinansowanie zadań w zakresie
kultury fizycznej i sportu - z planowanej kwoty w wysokości 102 300 zł
przekazano dotację na sumę 58 200 zł tj. 56,9% wg zawartych umów
po ogłoszeniu konkursu na organizacje imprez na terenie gminy i miasta.
- Wydatki inwestycyjne - zaplanowana kwota 50 000 zł
- modernizacja stadionu „Stegny” polegająca na wymianie trybun
oraz zainstalowaniu nowych bramek do rozgrywek sportowych
W I półroczu nie poniesiono wydatków. Zadanie jest w toku realizacji. Wydatki będą zrealizowane w m-cu sierpniu.
Wyjaśnienie dotyczące realizacji planu budżetu wydatków
Wydatki budżetu nie wykonane w wysokości 50 % to głównie wydatki inwestycyjne 4,6%
Szczegółowe wyjaśnienie dotyczące niskiej realizacji zadań inwestycyjnych zostało zawarte w informacji dotyczącej realizacji zadań inwestycyjnych za I półrocze 2009
Realizacja wydatków bieżących ogółem za I półrocze wyniosła 50,9 %
Wydatki bieżące poniżej 50% wystąpiły w działach:
- dział 400– Dostarczanie wody – wykonanie wydatków 13,%
Wydatki w powyższym dziale wystąpiły po raz pierwszy, jeżeli wydatki II półrocza będą się kształtowały na poziomie I półrocza plan zostanie skorygowany.
- dział 700 – Gospodarka mieszkaniowa wykonanie planu 14,5%
Wydatki będą realizowane w II półroczu
- dział 710 – Działalność usługowa – wykonanie planu 8,2%
Wydatki będą realizowane w II półroczu
- dział 757 Obsługa długu publicznego wykonanie planu 35,4%
W planie wydatków założono spłatę odsetek od nowo zaciągniętego kredytu,
który zostanie uruchomiony w II półroczu.
- Dział 801 – Oświata i wychowanie
Wydatki realizowane będą w II półroczu .
“
Wydatki realizowane są w miarę otrzymywanych środków.
- Dział 851 – ochrona zdrowia - wykonanie planu 40,1%.
Wydatki zostaną zrealizowane w II półroczu – przeprowadzony zostanie
program dotyczący zwalczania narkomanii w m-cu wrześniu.
- Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
- utrzymanie zieleni w miastach i gminach - wykonanie planu – 3,3%. Większość prac wykonywana jest przez pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych.
Wydatki budżetu wykonane w wysokości powyżej 50 % to głównie wydatki w działach:
- dział 010 Rolnictwo i łowiectwo – Pozostała działalność
wykonanie wydatków 100% - zwrot akcyzy za paliwo dla rolników
- dział 754 Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona Przeciwpożarowa jednostki
OSP - wykonanie wydatków 65,8%
Zwiększone wydatki na zakup paliwa w związku ze zwiększoną ilością wyjazdów do pożarów i wypadków drogowych oraz usuwania skutków po przejściu burz.
- dział 801 Oświata i wychowanie
- szkoły podstawowe, gimnazjum, oddziały przedszkolne
- wykonanie wydatków 52,5% związane z wypłatą wynagrodzeń nauczycieli
naliczanych z góry,
- dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza
- świetlica - wykonanie wydatków 77,8 %
Plan wydatków zostanie zwiększony w II półroczu
- pomoc materialna dla uczniów - wykonanie wydatków 70,3% -w związku z wypłaconymi stypendiami dla uczniów /dotacja/. /
- dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
- Oświetlenie ulic placów i dróg - wykonanie wydatków 56 %
Zwiększone wykonanie wydatków związane jest z podwyżką cen energii.
Stan środków pieniężnych na kontach Gminy i Miasta na
dzień 30.06.2009 r. wynosi:
- rachunek bankowy dochodów 898 247,11 zł
- rachunek bankowy wydatków UGiM 11 701,12 zł
- rachunek bankowy wydatków Oświaty 63 660,44 zł
- rachunek bankowy wydatków MGOPS 64 088,24 zł
- rachunek bankowy funduszu świadczeń socjalnych 416 982,61 zł
- rachunek depozytowy 32 140,35 zł
- rachunek bankowy funduszu ochrony środowiska 23 223,99 zł
INFORMACJA
z realizacji planu inwestycji za I półrocze 2009 rok.
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo
Z planowanej kwoty 100 000 zł wydatki nie zostały poniesione w I półroczu
Zadanie polegające na wykonaniu przełączeń sieci w celu odłączenia Gminy Wyszogród od przyłącza z gminą sąsiednią, wykonanie brakujących przyłączeń sieciowych w mieście.
W trakcie realizacji jest dokumentacja projektowa.
Dział 600 Transport i łączność
Z zaplanowanej kwoty 1 645 000 zł wydatkowano 32 965 tj. 2%
- modernizacja systemu dróg gminnych - z planowanej kwoty 500 000 zł
wydatkowano 22 448 zł na pozwolenia na budowę 4 dróg gminnych
Wymiana nawierzchni 4 dróg gminnych /obejmujacych m. Ciućkowo-Marcjanka-Drwały, Rębowo, Słomin, Kobylniki-Rostkowice/ spełniających kryteria dostępności w ramach działania 3.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Złożony został wniosek o dofinansowanie, który przeszedł pozytywną ocenę preselekcyjną, czeka na ocenę wykonalności. Projekt realizowany będzie przy udziale Związku Gmin Regionu Płockiego. W projekcie uczestniczy 5 gmin. Realizacja po uzyskaniu wsparcia finansowego.
- rewitalizacja Miasta - z planowanej kwoty 1 145 000 zł wydatkowano
kwotę 10 517 zł na opracowanie dokumentacji technicznej na modernizację
ul. Klasztornej i Ogrodowej
Zadanie będzie realizowane ze środków własnych gminy, z zaciągniętego kredytu w wysokości 1 000 000 zł, po wyłonieniu wykonawcy w postępowaniu przetargowym. Umowa z wykonawcą będzie podpisana w ciągu miesiąca sierpnia. Złożony został również wniosek o dofinansowanie, ktory przeszedł pozytywną ocenę preselekcyjną. Jest w trakcie oceny wykonalności. Uzyskane dofinansowanie pozwoliłoby Gminie na wcześniejszą spłatę zaciągniętego kredytu.
Dział 750 Administracja publiczna
Z zaplanowanej kwoty 1 715 000 zł wydatkowano 2 376 tj. 0,1%
w tym:
- wydatki inwestycyjne - z planowanej kwoty 1 700 000 zł na zakup nieruchomości na siedzibę Urzędu wydatki w I półroczu nie były realizowane
W związku z toczącym się postępowaniem komorniczym i upadłościowym dotyczącym nieruchomości, którymi gmina jest zainteresowana, wydatki zostały przesunięte na II półrocze.
Wydatki byłyby poniesione z zaciągniętego kredytu długoterminowego.
- zakupy inwestycyjne - z planowanej kwoty 15 000 zł wydatkowano 2 376 zł
Wymiana zestawów komputerowych. Pełna realizacja wydatków nastąpi w II półroczu.
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa -obrona cywilna
Z zaplanowanej kwoty 24 000 zł na dofinansowanie zakupu samochodu dla Policji wydatki nastąpią w II półroczu 2009 roku
Została podpisana umowa z Komendą Policji, realizacja nastąpi po przedstawieniu odpowiednich dokumentów.
Dział 801 Oświata i wychowanie
Z planowanej kwoty 17 500 zł wydatki na modernizację elewacji zewnętrznej w Szkole Podstawowej w Rębowie będą realizowane w II półroczu. Szkoła otrzyma dofinansowanie środków z MEN w m-cu sierpniu.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
w tym:
- Gospodarka ściekowa i ochrona wód
Z planowanej kwoty 254 500 zł wydatkowano
134 824 zł tj. 53%
w tym:
- modernizacja oczyszczalni ścieków - z planowanej kwoty 139 500 zł wydatkowano 134 824 zł tj. 96,6%
Wykonano zmianę systemu napowietrzania, wymianę zużytych urządzeń.
- kanalizacja Starego Miasta - z planowanej kwoty 125 000 zł w I półroczu nie było wydatków
- modernizacja systemu gospodarki wodno-ściekowej w mieście, kanalizacja
Stare Miasto i ul. Rybaki – sieć wodociągowa. Został złożony wniosek o
dofinansowanie z funduszy pomocowych, który jest w trakcie oceny.
Rozstrzygnięcie nastąpi prawdopodobnie w czasie 2 m-cy, więc realizacja
zadania nastąpiłaby w II półroczu 2009 roku, po uzyskaniu dofinansowania.
- Gospodarka odpadami - z planowanej kwoty 120 000 zł w I półroczu nie dokonywano wydatków
w tym:
- składowisko odpadów we wsi Wilczkowo – rekultywacja składowiska
Złożony został wniosek o dofinansowanie ze środków pomocowych, który jest w trakcie oceny preselekcyjnej i w trakcie oceny wykonalności. Ewentualna realizacja zadania w II półroczu 2009 roku, po otrzymaniu dofinansowania.
- Utrzymanie zieleni w miastach
- budowa parku "Zamkowa" - z planowanej kwoty 125 000 zł wydatkowano 647 zl na sporządzenie kopii dokumentacji Projekt Koncepcyjny Parku Miejskiego “Zamkowa”
Zadanie polegające na nasadzeniu roślin, drzew i krzewów oraz montaż systemu monitoringu. Zadanie przewidziane do realizacji przy udziale środków pomocowych, ponieważ złożony wniosek o dofinansowanie zostanie rozpatrzony w ciągu najbliższych 2 tygodni, więc ewentualna realizacja zadania nastąpi w II półroczu 2009 roku.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Z planowanej kwoty 30 000 zł w I półroczu nie poniesiono wydatków
Rębowski Dom Kultury 30 000 zł
z przeznaczeniem na opracowanie projektu modernizacji i adaptacji strażnicy OSP z przeznaczeniem na dom kultury. Wykonanie nastąpi w II połowie 2009 roku.
Dział 926 Kultura fizyczna i sport
w tym:
- Obiekty sportowe
Z planowanej kwoty 82 650 zł wydatkowano 24 481 zł tj. 29,6%
- budowa skateparku - z planowanej kwoty 58 000 zł w I półroczu nie
realizowano wydatków
Zadanie polegające na przygotowaniu placu manewrowego oraz wyposażeniu go w elementy do akrobacji. Został wyłoniony wykonawca, z którym podpisana umowa nastąpi w m-cu lipcu. Pełna realizacja nastąpi w m-cu sierpniu.
- boisko sportowe - z planowanej kwoty 22 000 zł wydatkowano 21 838 zł
na wykonanie odwodnienia terenu, zainstalowanie urządzeń
nawadniających.
- zakupiono komputer do monitoringu hali sportowej na kwotę 2 643 zł
- Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
zaplanowano kwotę 50 000 zł
- modernizacja stadionu „Stegny” polegająca na wymianie trybun oraz
zainstalowaniu nowych bramek do rozgrywek sportowych.
W I półroczu nie poniesiono wydatków. Zadanie jest w toku realizacji. Wydatki będą zrealizowane w m-cu sierpniu.
Ogółem na zadania inwestycyjne z planowanej kwoty 4 191 500 zł wydatkowano
254 956 zł tj. 6,1% w stosunku do planowanych wydatków ogółem.
Pełna realizacja zadań inwestycyjnych byłaby możliwa po uzyskaniu wsparcia ze środków pomocowych.
W planie wydatków inwestycyjnych ujęty został również kredyt w wysokości
2 500 000 zł, który zostanie uruchomiony dopiero w II półroczu.
W II półroczu zostanie przeprowadzona szczegółowa analiza możliwości realizacji założonych inwestycji tj. uzyskania dofinansowania lub korekty planu.
Przychody i rozchody budżetu Gminy i Miasta za I półrocze 2009 roku.
Przychody z tytułu wolnych środków z 2008 roku –plan 560 500 zł wykonanie – 847 011,90 zł.
Plan przychodów z tytułu kredytów i pożyczek– 3 000 000 zł wykonanie – brak
Rozchody w I półroczu 2009 roku z tytułu przypadających do spłaty rat kredytów i pożyczek /bez odsetek/ wyniosły 192 787 zł
kredyty pożyczki
PKO - 84 333 zł WFOŚiGW - 60 000 zł
BGK - 36073 zł WFOŚiGW - 12 380 zł
----------------- -----------------------
120 407 zł 72 380 zł
- z kwoty przypadającej do spłaty w 2009 roku w wysokości 332 907 zł /bez odsetek/ spłacono kwotę 192 787 zł.
Informacja
z wykonania wydatków z przyznanych dotacji na zadania zlecone
z zakresu administracji rządowej w I półroczu 2009 roku
010 – 01095 plan 171 499 zł wykonanie 171 498 zł
- zwrot akcyzy za paliwo dla rolników -
750 – 75011 plan 67 944 zł wykonanie 34 489 zł
środki przeznaczona na wypłatę wynagrodzeń pracowników USC i OC
751 - 75101 plan 996 zł wykonanie 415 zł
- wypłata dla kierownika USC za aktualizację spisu wyborców –
751 - 75113 plan 8 542 zł wykonanie 7 411 zł
- wydatki związane z wyborami do Parlamentu Europejskiego
754 – 75414 plan 400 zł wykonanie 0 zł
obrona cywilna - wydatki zostaną poniesione w II półroczu b.r
Dział 852
852 - 85212 - plan 1 590 000 zł wykonanie 728 825 zł
wypłaty świadczeń rodzinnych,świadczeń z funduszu alimentacyjnego, składki emerytalne i rentowe,
wynagrodzenie dla pracowników,
852 – 85213 plan 19 400 zł wykonanie 10 818 zł
składki na ubezpieczenia zdrowotne,
852 – 85214 plan 181 000 zł wykonanie 100 784 zł
zasiłki stałe i okresowe
------------------- ---------------------
2 039 781 zł 1 054 240 zł
Informacja
z realizacji zadania ze środków za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w I półroczu 2009 r.
Z zaplanowanej kwoty 70 000 zł wydatkowano kwotę 31 116 zł
w tym:
Rozdział 85153 - zwalczanie narkomanii plan - 2 000 zł
- wykonanie wydatków nastąpi w II półroczu
Rozdział 85154 plan 68 000 zł wykonanie 31 116 zł
- świetlica socjoterapeutyczna na:
- wynagrodzenie koordynatora i pracowników świetlicy 13 347 zł
- wydatki rzeczowe : 17 769 zł
Wydatki związane z funkcjonowaniem świetlicy socjoterapeutycznej
w Wyszogrodzie (energia, szkolenia członków komisji, dostęp do sieci
internetowej, dyżury w punkcie konsultacyjnym "AA")
Informacja
Z realizacji wykonania planu finansowego
Samorządowej Instytucji Kultury
za I półrocze 2009r.
Według sprawozdania z realizacji planu rzeczowo-finansowego za I półrocze 2009r. złożonego przez Dyrektora Biblioteki Publicznej przekazaną dotację wydatkowano na:
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 70 166 zł
- zakup nowych pozycji literatury 207 książek głównie literatury pięknej
- 4 316zł
- materiałów kancelaryjnych, czasopism, prasy, tusz - 3 277 zł
- zakup opału - 2 940 zł
- zakup energii - 581 zł
- opłata za monitoring, obsługę bankową, imprezy rozrywkowe
dla dzieci, przegląd gaśnic, szkolenia pracowników - 2 097 zł
- rozmowy telefoniczne, Internet - 789 zł
- ubezpieczenie majątkowe - 56 zł
- podróże służbowe - 248 zł
-------------------------
84 470 zł
Z zaplanowanej dotacji 191 000 zł przekazano na konto Biblioteki kwotę
90 000 zł
Pozostałość środków pieniężnych z ubiegłego roku - 2 046 zł
Saldo na rachunku bankowym na koniec I półrocza 2009 roku 7 576 zł
Należności i zobowiązania w I półroczu nie wystąpiły.
Do końca czerwca 2009 roku zarejestrowano w bibliotece Wyszogród i Rębowo 725 czytelników, którzy wypożyczyli 10 008 książek i 1 026 czasopism.
Z czytelni skorzystało 1 634 czytelników, którym udostępniono książki z księgozbioru podręcznego oraz czasopisma bieżące.
Biblioteka przeprowadziła:
- konkurs plastyczny z okazji Dni Wisły z udziałem 33 osób
- 5 lekcji bibliotecznych,
- dwa przedstawienia teatralne
- zorganizowała 2 wystawy fotograficzne pt. ”Dni Wisły w obiektywie”
Pracownicy Biblioteki byli również głównymi koordynatorami XXVIII Dni Wisły.
Informacja
z realizacji dotacji celowej na zadania w zakresie
kultury fizycznej i sportu dla Stowarzyszeń za I półrocze 2009 r.
Stowarzyszenie LKS „Stegny” wygrało konkurs na realizację zadania publicznego – prowadzenie dla dzieci i młodzieży Miasta i Gminy Wyszogród zajęć sportowo szkoleniowych ze szczególnym uwzględnieniem piłki nożnej na terenie Gminy i Miasta Wyszogród
Z planowanej dotacji w wysokości 102 300 zł wydatkowano kwotę 58 200 zł
na:
- organizowanie imprez sportowych w rozgrywkach piłki nożnej - 50 000 zł
- zorganizowanie rozgrywek lekkoatletycznych międzyszkolnych - 1 200 zł
memoriał J.Grzegorzewskiego
- zorganizowanie zawodów wędkarskich dla dzieci - 5 000 zł
- szkolenie dzieci i młodzieży w tenisie stołowym - 2 000 zł
Informacja
z realizacji planu finansowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej za I półrocze 2009 rok
Fundusz ochrony środowiska – założono plan 20 000 zł
Saldo rachunku bankowego na początku roku – 29 536 zł
Wpływy – 4 969 zł
w tym:
- wpłaty z Wojewódzkiego Urzędu Marszałkowskiego na FOŚ – 4 433 zł
- wpłaty za poszukiwanie łoża kruszywa naturalnego - 536 zł
Wydatki - 11 280 zł
- opróżnianie pojemników oraz utylizację odpadów - 10 959 zł
- utylizacja odpadów - 321 zł
Saldo rachunku bankowego na 30.06.2009r. – 23 224 zł.
Prognoza kwoty długu i spłat na dzień 30.06.2009 rok
Stan zadłużenia na 30.06.2009 rok wynosi - 1 604 500 zł
z tytułów:
- kredytów – 1 579 740 zł
PKO – pozostało do spłaty - 443 667 zł
Zaciągnięto kredyt w 2006 roku w wysokości 880 000 zł na pokrycie założonego deficytu – okres spłaty 31.03.2007 do 31.12.2011.
BOŚ SA - pozostało do spłaty - 1 100 000 zł
Zaciągnięto kredyt w 2008 w wysokości 1 100 000 zł na:
- współfinansowanie modernizacji drogi powiatowej w Rakowie - 300 000 zł
- modernizację drogi gminnej w Pruszczynie - 400 000 zł
- wypłatę wynagrodzeń nauczycieli - 300 000 zł
- budowę miejsko-gminnego boiska wielofunkcyjnego - 50 000 zł
- okres spłaty 31.03.2012 do 31.03.2018
BGK - pozostało do spłaty - 36 073 zł
Zaciągnięto kredyt w 2006 w wysokości 180 367 zł na budowę stacji uzdatniania wody w Kobylnikach - okres spłaty 05.09.2007 do 07.12.2009
- pożyczek – 24 760 zł
WFOŚiGW - pozostało do spłaty - 24 760 zł
Zaciągnięto pożyczkę w 2006 w wysokości 92 852 zł na budowę stacji uzdatniania wody w Kobylnikach
- okres spłaty 30.11.2006 do 31.05.2010
Pożyczka nieumarzalna
Informacja z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej
za I półrocze 2009 r.
· wpłaty z tytułu wydanych dowodów osobistych
plan 8 960 zł wykonanie 4 052 zł
Dochody Gminy tj. 5 % wpłat za wydane dowody osobiste
wyniosły 203 zł.
· zwrot ściągniętych przez komornika od dłużników świadczeń z fundusz alimentacyjnego w kwocie 10 706 zł
z tego : dochody Gminy wyniosły - 4 251 zł
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
- Data udostępnienia w BIP: 2009-10-13 12:19:00
- Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-10-13 12:19:00
- Liczba odsłon: 968
- Historia dokumentu: