Ogłoszenie nr 586513-N-2018 z dnia 2018-07-10 r.
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród: Dostawa gazu płynnego propan techniczny dla
Gminy i Miasta Wyszogród wraz z kompleksową zmianą systemu ogrzewania
polegającą na: wymianie kotła c.o. i montażu instalacji zbiornikowych przy
kotłowni Zespołu Szkół w Wyszogrodzie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: Zamieszczanie obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: Zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Nie
Nazwa projektu lub programu
O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych
Nie
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do
jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie
mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub
wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
Tak
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
Nie
Informacje
na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie
postępowania:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Nie
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają
postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz
osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej
Nie
W przypadku
przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw
członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień
publicznych:
Informacje dodatkowe:
I. 1) NAZWA
I ADRES: Urząd Gminy
i Miasta Wyszogród, krajowy numer identyfikacyjny 52847400000, ul. ul.
Rębowska 37 , 09450 Wyszogród, woj. mazowieckie, państwo Polska,
tel. 242 311 020, e-mail ugim@wyszogrod.pl, faks
242 311 024.
Adres strony internetowej (URL): www.ugimwyszogrod.bip.org.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i
urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
I. 2) RODZAJ
ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja
samorządowa
I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział
obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania
postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z
zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z
zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w
jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali
zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających
indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz
pozostałych zamawiających):
I.4)
KOMUNIKACJA:
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania
można uzyskać pod adresem (URL)
Nie
www.ugimwyszogrod.bip.org.pl
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja
istotnych warunków zamówienia
Nie
www.ugimwyszogrod.bip.org.pl
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji
można uzyskać pod adresem
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy
przesyłać:
Elektronicznie
Nie
adres
Dopuszczone
jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w
inny sposób:
Nie
Inny sposób:
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu w inny sposób:
Tak
Inny sposób:
Oferty pisemne należy składać osobiście w siedzibie Zamawiającego (pok. nr 4
kancelaria ogólna) lub przesyłać pocztą tradycyjną
Adres:
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród, ul. Rębowska 37, 09-450 Wyszogród
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub
formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można
uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa gazu płynnego
propan techniczny dla Gminy i Miasta Wyszogród wraz z kompleksową zmianą
systemu ogrzewania polegającą na: wymianie kotła c.o. i montażu instalacji
zbiornikowych przy kotłowni Zespołu Szkół w Wyszogrodzie
Numer referencyjny: UGiM.271.19.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog
techniczny
Nie
II.2) Rodzaj zamówienia: Dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w
odniesieniu do:
Zamawiający
zastrzega sobie prawo do udzielenia łącznie następujących części lub grup
części:
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone
zamówienie jednemu wykonawcy:
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i
ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i
wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie
zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem
zamówienia jest dostawa gazu płynnego propan techniczny do kotłowni
zlokalizowanej przy Zespole Szkół w Wyszogrodzie, ul. Niepodległości 11,
działka nr ewid. 1172/3, obręb geodezyjny 0001 miasto Wyszogród wraz z
kompleksową zmianą systemu ogrzewania: 1. Kompleksowa zmiana systemu ogrzewania
(roboty projektowe i budowlane): a) Poprzez kompleksową zmianę systemu
ogrzewania rozumie się wymianę istniejącej kotłowni olejowej na system
ogrzewania gazem płynnym o mocy docelowej 800 MW wraz z osprzętem, pompami i
instalacją zbiornikową o pojemności 6400 dm3 – szt. 3. Zbiorniki należy
umieścić w ziemi. Przy kalkulowaniu cen należy przyjąć dzierżawę zbiorników.
Kotłownia ma być zaprojektowana w istniejącym budynku kotłowni. b) Kompleksowa
zmiana systemu ogrzewania realizowana będzie w formule: ,,zaprojektuj i
wybuduj”. W związku z tym Oferent sam określi szczegółowy zakres robót, dokona
ich wyceny oraz wykona roboty budowlane. Uzyska wszelkie wymagane prawem
zezwolenia oraz doliczy do kosztów wykonanie mapy do celów projektowych; c) Do
obowiązków Wykonawcy należeć będzie wykonanie przedmiotu zamówienia przy
użyciu: własnych materiałów. Zastosowane materiały winny spełniać wymogi prawa
budowlanego, tj. posiadać odpowiednie certyfikaty na znak bezpieczeństwa, być
zgodne z wymogami technicznymi Polskich Norm lub aprobatą techniczną, o ile dla
danego wyrobu nie ustanowiono Polskiej Normy. Wymagane są materiały atestowane i
dopuszczone do stosowania, d) Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z :
uzyskaniem niezbędnych opinii i uzgodnień co do szczegółowego zakresu
planowanych do wykonania robót budowlanych, robotami przygotowawczymi zgodnie z
art. 41 prawa budowlanego, ogrodzeniem terenu budowy, oznakowaniem terenu
budowy, oznakowaniem terenu budowy, zagospodarowaniem placu budowy, utrzymaniem
zaplecza budowy(naprawy doprowadzenie wody, energii elektrycznej, dozorowanie,
itp.), zabezpieczeniem na terenie budowy należytego ładu, porządku,
przestrzeganie przepisów BHP, ochrona znajdujących się na terenie urządzeń i
sprzętu oraz utrzymanie ich w należytym stanie technicznym. Roboty budowlane
będą wykonywane w sposób nie powodujący kolizji z funkcjonowaniem sąsiednich
obiektów. Uzgodnienie i potwierdzenie dokumentami ilości i właściwej utylizacji
zdemontowanych materiałów , powstających w trakcie wykonywania robót
budowlanych gruzu , odpadów oraz materiałów- dokumenty potwierdzające ich
właściwe zagospodarowanie (dokumenty potwierdzające złożenie ich na właściwych
składowiskach) e) Pełna odpowiedzialność za szkody wynikłe na terenie budowy w
trakcie realizacji robót po stronie Wykonawcy. f) Zamawiający nie przewiduje
wypłaty odszkodowań użytkownikom terenu za szkody zawinione przez Wykonawcę ,
powstałe podczas prac związanych z budową. Na Wykonawcy ciąży obowiązek
dokonywania uzgodnień z użytkownikami obiektów dotyczących wejścia z robotami,
minimalizacji szkód lub zakresu robót oraz ponoszenia kosztów z tym związanych.
g) Przeprowadzenie prób ciśnieniowych i szczelności wykonanej instalacji. h)
Zgłoszenie obiektu do odbioru końcowego oraz uczestniczenie w czynnościach
odbioru, a także niezwłocznego usunięcia stwierdzonych wad i usterek, i)
Doprowadzenie do należytego stanu i porządku terenu budowy w terminie nie
późniejszym niż w dniu odbioru końcowego robót, j) Zapewnienie serwisu i
obsługi całej instalacji 24h na dobę. k) Dozory i wszelkie zezwolenia UDT w
gestii Wykonawcy. l) Wykonawca ma obowiązek zapoznania się w sposób bardzo
szczegółowy z zakresem robót do wykonania. Wykonawca ma obowiązek wyjaśnić
Zamawiającemu wszystkie wątpliwości w stosunku do zakresu robót, przed
złożeniem ofert. Po złożeniu oferty, Zamawiający będzie uważał, że Wykonawca
nie ma wątpliwości i uwag w stosunku do zakresu ujętego w zaproszeniu do
składania ofert. m) Zamawiający wymaga, aby wykonawca dokonał wizji lokalnej i
zapoznał się w sposób szczegółowy ze stanem istniejącym, placem budowy i jego
otoczenia. Wątpliwości wynikające z wizji lokalnej, wykonawca musi wyjaśnić z
Zamawiającym przed złożeniem oferty. Zaniechanie wizji lokalnej przez Wykonawcę
następuje na jego ryzyko. n) Termin wykonania wszystkich prac związanych z
kompleksową zmianą systemu ogrzewania na gaz płynny: do 15 września 2018r. o) Koszty
wykonania wszystkich wyżej wymienionych prac należy doliczyć jako stałą marże
do ceny jednostkowej 1 dm3 gazu, który będzie dostarczany sukcesywnie w okresie
obowiązywania umowy tj. przez 5 lat. p) Po upływie terminu wykonywania
przedmiotu niniejszego zamówienia, tj. po 30.06.2023r. wszystkie wybudowane i
zamontowane urządzenia (kotły c.o., osprzęt, instalacja zbiornikowa) przejdą na
własność Zamawiającego. Wykonawca przygotowując ofertę musi tak obliczyć cenę
jednostkową za 1 dm3 gazu płynnego aby zawierała stałą marżę, która po upływie
wykonywania przedmiotu zamówienia (sukcesywnych dostaw) pokryła wszystkie
koszty związane z wykonaniem prac projektowych, uzyskaniem pozwoleń oraz
zakupem sprzętu i wykonaniem prac budowlanych i montażowych. 2. Zapewnienie
sukcesywnych dostaw gazu płynnego technicznego propan (dostawy): a) Dostawy
gazu płynnego technicznego propan do nowej kotłowni odbywać się będą
sukcesywnie w latach 2018-2023 (przez 5 lat) począwszy od uruchomienia nowej
instalacji (15.09.2018r.) do 30.06.2023r. b) Dostarczany gaz powinien posiadać
parametry techniczne zgodnie z normą PN-C- 96008:1998 oraz spełniać wymagania
jakościowe określone w Rozporządzeniu Ministra Energii z dnia 14 kwietnia 2016
r. w sprawie wymagań jakościowych dla gazu skroplonego (LPG) (Dz.U.2016.540).
Po każdej dostawie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu oryginalne świadectwo
jakości określające parametry dostarczonego gazu oraz protokół poświadczający
ilość dostarczonej jednorazowo partii gazu. c) Przewidywane minimalne szacunkowe
zapotrzebowanie gazu do 30.06.2023r. wynosi około 300 000 litrów. d)
Dostarczanie gazu ma odbywać się sukcesywnie, partiami według zamówienia,
odpowiednią cysterną zaopatrzoną w atestowany miernik gazu. e) Wykonawca
gwarantuje dostawy gazu w dni robocze w godzinach od 7:00 do 16:00.
II.5) Główny kod CPV: 09122110-4
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV |
71320000-7 |
45331110-0 |
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje
informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa
całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub
dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną
udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust.
6 pkt 3 ustawy Pzp: 1. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o
których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp o wartości do 20% wartości
zamówienia podstawowego. 2. Zamówienia, o których mowa w pkt 1 polegać będą na
powtórzeniu czynności objętych przedmiotem zamówienia podstawowego m.in.: -
budowie instalacji zbiornikowej dla nowych kotłowni gazowych; - dzierżawa
zbiorników dla nowych kotłowni gazowych; - dostawa gazu dla nowych oraz
istniejących kotłowni gazowych w przypadku zwiększonego zapotrzebowania. 3.
Zamówienia te będą mogły zostać udzielone gdy będzie to korzystne dla
Zamawiającego lub zajdzie potrzeba ich wykonania. Ponadto zamówienia te będą
mogły zostać udzielone po zabezpieczeniu odpowiednich środków finansowych na
sfinansowanie zamówienia.
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który
została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny
system zakupów:
miesiącach: lub dniach:
lub
data rozpoczęcia: lub zakończenia: 2023-06-30
Okres w miesiącach |
Okres w dniach |
Data rozpoczęcia |
Data zakończenia |
2023-06-30 |
II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1)
Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o
ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca wykaże, iż dysponuje aktualną koncesją na
prowadzenie działalności w zakresie objętym zamówieniem, tj. obrót paliwami
ciekłymi, udzieloną na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 1997r. – Prawo
energetyczne (t. jedn. Dz. U. z 2017r., poz. 220 z późn. zm.).
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: wykonawcy wykażą, że a) w okresie ostatnich trzech lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy – w tym okresie – wykonał dostawy gazu dla celów grzewczych o
łącznej wielkości co najmniej 150 000 litrów. W przypadku oferty składanej
wspólnie przez kilku Wykonawców, warunek Wykonawcy mogą spełniać łącznie b)
dysponują co najmniej jedną osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych,
wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń w
rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U.2017.1332)
oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014
r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
(Dz.U.2014.1278), Zamawiający uzna odpowiadające wyżej wymienionym i ważne
uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
jeżeli będą potwierdzać nieograniczony zakres. Zamawiający, określając wymogi w
zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza równoważne kwalifikacje,
zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12 ustawy z dnia 7
lipca 1994r. Prawo Budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22
grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w
państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2016.65) oraz na podstawie art.
20 a) ustawy z dnia 15 grudnia 2000r.o samorządach zawodowych architektów,
inżynierów budownictwa oraz urbanistów (t.j. Dz.U.2016.1725).
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących
czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach
zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Nie
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1)
Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24
ust. 5 ustawy Pzp Tak Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne
podstawy wykluczenia: Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt
1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie
o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W
ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
Wykaz dostaw - formularz nr 4 do SIWZ Wykaz osób - formularz nr 5 do SIWZ
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) OPIS
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: Przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
Nie
Informacja na temat wadium
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
Nie
Należy podać informacje na temat udzielania zaliczek:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub
dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia
do ofert katalogów elektronicznych:
Nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty
zasadniczej:
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału
w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny,
partnerstwo innowacyjne)
Liczba
wykonawców
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa
będzie zawarta:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
Przewidziana maksymalna liczba uczestników umowy ramowej:
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
Adres strony internetowej, na której będą zamieszczone dodatkowe informacje
dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie
ofert w formie katalogów elektronicznych:
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji
potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu
zakupów:
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg
nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) Nie
Należy podać adres strony internetowej, na której aukcja będzie prowadzona:
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji
elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z
opisu przedmiotu zamówienia:
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji
elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie
będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości
postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i
specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji
elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas trwania:
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria |
Znaczenie |
Cena |
60,00 |
Termin płatności |
40,00 |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg
nieograniczony)
Tak
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo
innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie
ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert:
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego
opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu
konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania
ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań:
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym
muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających
negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w
specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Czas
trwania:
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do
następnego etapu:
Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w licytacji elektronicznej:
Data: godzina:
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej
umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór
umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
IV.5) ZMIANA
UMOWY
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do
treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
Wszelkie zmiany w treści umowy wymagają formy pisemnej w postaci aneksu. Zmiana
treści umowy dotyczyć może przesunięcia terminów na wykonanie prac budowlanych
z uwagi na opóźnienia w uzyskaniu wszelkich wymaganych prawem pozwoleń i
decyzji, o ile opóźnienia te nie będą z winy Wykonawcy..
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli
dotyczy):
Wykonawca nie może zastrzec m.in. informacji dotyczących ceny, terminu
wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w
ofertach.
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
Zgodnie z art. 8 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający nie
ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu
przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później
niż w terminie składania ofert, zastrzeże, że nie mogą być one udostępnione
oraz wykaże, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.
Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4 ustawy
Prawo zamówień publicznych. Przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się
nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne,
organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość
gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu
zachowania ich poufności. Oznacza to, że za tajemnicę przedsiębiorstwa może być
uznana informacja, która spełnia łącznie trzy warunki: a) ma charakter
techniczny, technologiczny, organizacyjny przedsiębiorstwa lub jest inną
informacją posiadającą wartość gospodarczą, b) nie została ujawniona do
wiadomości publicznej, c) podjęto w stosunku do niej niezbędne działania w celu
zachowania poufności. Informacje zawarte w ofercie, stanowiące tajemnicę
przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
co do których wykonawca zastrzega, że nie mogą być udostępniane innym
uczestnikom postępowania muszą być oznaczone klauzulą : INFORMACJE STANOWIĄCE
TAJEMNICĘ PRZEDSIĘBIORSTWA W ROZUMIENIU art. 11 ust. 4 ustawy z dnia 16
kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. Nr 153 poz.
1503 z 2003r. z późn. zm.)
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu:
Data: 2018-07-25, godzina: 10:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia
zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z
ogłoszeniem):
Nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> polski
IV.6.3) Termin związania ofertą: do: okres w dniach: 30 (od ostatecznego
terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w
przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: Nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia,
jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace
rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub
części zamówienia, nie zostały mu przyznane Nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
Wyszogród, dn. 16.07.2018r.
UGiM.271.19.2018
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, na zdanie pn.: „Dostawa gazu płynnego propan techniczny dla Gminy i Miasta Wyszogród wraz z kompleksową zmianą systemu ogrzewania polegającą na: wymianie kotła c.o. i montażu instalacji zbiornikowych przy kotłowni Zespołu Szkół w Wyszogrodzie”.
Odpowiedzi na zapytania do SIWZ
Gmina i Miasto Wyszogród – Zamawiający udziela odpowiedzi na złożone zapytania do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
Pyt. 1. W nawiązaniu do zapytania przetargowego, proszę o informację dotyczącą, czy obecny kocioł olejowy jest całkowicie do wymiany, czy myślicie Państwo o wymianie palnika na palnik gazowy? Proszę również o informację dotyczącą możliwej daty wizji lokalnej.
Odp. 1. Z uwagi na uszkodzoną ścianę czołową kotła wymianie podlega cały piec. Dokonanie wizji lokalnej możliwe jest w dni robocze, w godzinach pracy urzędy tj.: pn., wt., czw., pt. od 07:30 do 15:30 oraz w śr. od 09:00 do 17:00, po wcześniejszym telefonicznym uzgodnieniu terminu wizyty z Zamawiającym.
Pyt. 2. W specyfikacji jest zapis o terminie wykonania instalacji wraz ze wszystkimi odbiornikami: „Termin wykonania wszystkich prac związanych z kompleksową zmianą systemu ogrzewania na gaz płynny: do 15 września 2018r.”. Jest także zapis o ewentualnych karach w związku z niedotrzymaniem tego terminu cyt.”1. Zamawiający może żądać od Wykonawcy zapłaty kary umownej w wysokości: 1) 0,5% wynagrodzenia określonego w §3 ust. 1, za każdy dzień opóźnienia w realizacji zamówienia określonego w § 1 ust. 2 pkt 1”. Mamy jednak wątpliwości czy w tak krótki terminie czasu będzie możliwe uzyskanie projektu, wszystkich pozwoleń łącznie z pozwoleniem na budowę instalacji zbiornikowej. W umowie jest zapis, że dopuszczają Państwo przesuniecie terminów w przypadku opóźnień związanych z przekroczeniem zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń itp. lub odmowy wydania przez organy administracji wymaganych decyzji, zezwoleń, uzgodnień na skutek błędów w dokumentacji projektowej. Chciałam prosić o informację, że w przypadku wystąpienia z tego tytułu opóźnienia nie będą naliczane kary.
Odp. 2. Wszelkie opóźnienia związane z trudnościami w uzyskaniu uzgodnień oraz decyzji podczas wykonywania prac projektowych, traktowane będą jako opóźnienia nie będące winą Wykonawcy w związku z czym nie będą naliczane kary umowne za nie dotrzymanie terminu wykonania prac budowlanych. Zamawiający dopuszcza przedłużenie tego terminu jednak należy wziąć pod uwagę, że nowy system ogrzewania musi być sprawny i działać przed rozpoczęciem sezonu grzewczego 2018/2019.
Pyt. 3. „Zaoferowana cena jednostkowa gazu jest stała, tj. nie będzie podlegała waloryzacji w trakcie trwania zamówienia” … „Do ceny 1 litra dostarczonego gazu Wykonawca doliczać będzie stałą marżę, która po okresie 5 lat (do 30.06.2023r.) „ W tym przypadku chciałam zapytać czy dopuszczają Państwo obliczenie ceny za dostarczony gaz ze stałą marżą, ale wg. formuły np. zakupu cen na granicy? Chodzi mi o to, że jesteśmy w stanie zagwarantować Państwu stałą, niezmienną cenę gazu na okres maksymalnie 1,5 roku, ale niestety nie na 5 lat. Stała marża liczona do każdego litra dostarczonego gazu, będzie ujmowała oczywiście cały koszt wykonania instalacji wraz z „odkupieniem” zbiorników po okresie umownym 5 lat.
Proponujemy wyliczenie ceny wg. następującej formuły:
Dostawy gazu propan będą realizowane w oparciu o formułę cenową opartą na notowaniach gazu płynnego, publikowanych w każdy poniedziałek na portalu branży petrochemicznej www.e-petrol.pl (propan hurt na granicy wschodniej RP). Ustalona w ten sposób cena będzie obowiązywała dla dostaw realizowanych (od poniedziałku do niedzieli) w danym tygodniu, w którym opublikowane zostało dane notowanie.
Formuła cenowa:
(Propan hurt na granicy wschodniej RP w zł/tonę * 0,53)/1000 + stała marża …………. zł/litr +podatek VAT
Aktualne notowanie kształtuje się na poziomie 2436 zł netto / tona. Wykonawca może Państwu przy każdej dostawie dokumentować aktualne notowanie wraz z wyliczeniem ceny gazu.
Odp. 3. Zamawiający, biorąc pod uwagę uwarunkowania i ogólnie przyjęte zasady rynkowe obrotu tego rodzaju paliwami, przyjmuje zaproponowaną formułę cenową. Stosowna zmiana zostanie wprowadzona do SIWZ i projektu umowy.
Pyt. 4. Czy dopuszczają Państwo zmianę umowy i specyfikacji dotyczącą sposobu wynagrodzenia za wykonaną usługę głównie w części wykonania instalacji wewnętrznej i zewnętrznej. Czyli np. za wykonanie instalacji wewnętrznej z kotłem i instalacji zewnętrznej byłaby wystawiona faktura np. w styczniu/lutym 2019r. (nowy budżet), a same dostawy gazu byłyby rozliczane w oparciu o stałą cenę gazu na rok lub zaproponowaną formułę cenową. Umowa na 5 lat z dzierżawą zbiorników, a potem w 2023r. odsprzedaż samych zbiorników w określonej w umowie cenie? Pozwoliłoby to Państwu na założenie kosztów wykonania instalacji w budżecie na rok 2019 i 2023, a sam zakup gazu byłby wtedy na pewno w bardziej korzystnej cenie.
Odp. 4. Zamawiający nie dopuszcza zaproponowanej zmiany w treści projektu umowy i SIWZ polegającej na rozliczeniu prac projektowych i budowlanych w styczniu/lutym 2019r.
/-/ Jan Boszko
Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród
Wyszogród, dn. 16.07.2018r.
UGiM.271.19.2018
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, na zdanie pn.: „Dostawa gazu płynnego propan techniczny dla Gminy i Miasta Wyszogród wraz z kompleksową zmianą systemu ogrzewania polegającą na: wymianie kotła c.o. i montażu instalacji zbiornikowych przy kotłowni Zespołu Szkół w Wyszogrodzie”.
Zawiadomienie o zmianach w treści SIWZ
Gmina i Miasto Wyszogród – Zamawiający zawiadamia, że wprowadza się zmiany w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
W Rozdziale III SIWZ Opis przedmiotu Zamówienia, część 2. Zapewnienie sukcesywnych dostaw gazu płynnego technicznego propan (dostawy), pkt. 4. w dotychczasowym brzmieniu:
„4. Zaoferowana cena jednostkowa gazu jest stała, tj. nie będzie podlegała waloryzacji w trakcie trwania zamówienia.”
otrzymuje brzmienie:
„4. Dostawy gazu propan będą realizowane w oparciu o formułę cenową opartą na notowaniach gazu płynnego, publikowanych w każdy poniedziałek na portalu branży petrochemicznej www.e-petrol.pl (propan hurt na granicy wschodniej RP). Ustalona w ten sposób cena będzie obowiązywała dla dostaw realizowanych (od poniedziałku do niedzieli) w danym tygodniu, w którym opublikowane zostało dane notowanie.
Formuła cenowa:
(Propan hurt na granicy wschodniej RP w zł/tonę * 0,53)/1000 + stała marża …………. zł/litr +podatek VAT)
W ofercie Wykonawca przyjmie aktualnie obowiązującą cenę na dzień składania ofert tj. na dzień 25 lipca 2018r. Wykonawca przy każdej dostawie dokumentować będzie aktualne notowanie wraz z wyliczeniem ceny gazu.”
W formularzu nr 6 do SIWZ Projekcie umowy, §3 pkt. 3 w dotychczasowym brzmieniu:
„§3 pkt. 3 Wynagrodzenie ryczałtowe o którym mowa w ust. 1 nie będzie podlegało waloryzacji”
otrzymuje brzmienie:
„§3 pkt. 3 Dostawy gazu propan będą realizowane w oparciu o formułę cenową opartą na notowaniach gazu płynnego, publikowanych w każdy poniedziałek na portalu branży petrochemicznej www.e-petrol.pl (propan hurt na granicy wschodniej RP). Ustalona w ten sposób cena będzie obowiązywała dla dostaw realizowanych (od poniedziałku do niedzieli) w danym tygodniu, w którym opublikowane zostało dane notowanie.
Formuła cenowa:
(Propan hurt na granicy wschodniej RP w zł/tonę * 0,53)/1000 + stała marża …………. zł/litr +podatek VAT)
Wykonawca przy każdej dostawie dokumentować będzie aktualne notowanie wraz z wyliczeniem ceny gazu.”
Pozostałe zapisy SIWZ oraz projektu umowy pozostają bez zmian.
/-/ Jan Boszko
Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród
Wyszogród, dn. 17.07.2018r.
UGiM.271.19.2018
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, na zdanie pn.: „Dostawa gazu płynnego propan techniczny dla Gminy i Miasta Wyszogród wraz z kompleksową zmianą systemu ogrzewania polegającą na: wymianie kotła c.o. i montażu instalacji zbiornikowych przy kotłowni Zespołu Szkół w Wyszogrodzie”.
Odpowiedzi na zapytania do SIWZ
Gmina i Miasto Wyszogród – Zamawiający udziela odpowiedzi na złożone zapytania do treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
Pyt. 1. pytanie dotyczące pozostawienia całej instalacji po okresie umowy. Chciałbym nadmienić, że w przypadku naszej firmy istnieje taka możliwość z wyłączeniem zbiorników gazu. Zatem zapytuję, czy jest możliwa taka konfiguracja.
Odp. 1. Zamawiający nie dopuszcza takiej konfiguracji. Wszystkie elementy nowego systemu ogrzewania (w tym zbiorniki) po 30.06.2023r. przejdą na własność Zamawiającego.
/-/ Jan Boszko
Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród
Wyszogród, dn. 17.07.2018r.
UGiM.271.19.2018
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego, na zdanie pn.: „Dostawa gazu płynnego propan techniczny dla Gminy i Miasta Wyszogród wraz z kompleksową zmianą systemu ogrzewania polegającą na: wymianie kotła c.o. i montażu instalacji zbiornikowych przy kotłowni Zespołu Szkół w Wyszogrodzie”.
Sprostowanie oczywistej omyłki pisarskiej w SIWZ
Gmina i Miasto Wyszogród – Zamawiający pragnie poinformować i sprostować oczywistą omyłkę pisarską w treści SIWZ:
Rozdział III. Opis przedmiotu zamówienia, Część 1. Kompleksowa zmiana systemu ogrzewania (roboty projektowe i budowlane), lit. a) w dotychczasowym brzmieniu:
„a) Poprzez kompleksową zmianę systemu ogrzewania rozumie się wymianę istniejącej kotłowni olejowej na system ogrzewania gazem płynnym o mocy docelowej 800 MW wraz z osprzętem, pompami i instalacją zbiornikową o pojemności 6400 dm3 – szt. 3. Zbiorniki należy umieścić w ziemi. Przy kalkulowaniu cen należy przyjąć dzierżawę zbiorników. Kotłownia ma być zaprojektowana w istniejącym budynku kotłowni.”
otrzymuje brzmienie:
„a) Poprzez kompleksową zmianę systemu ogrzewania rozumie się wymianę istniejącej kotłowni olejowej na system ogrzewania gazem płynnym o mocy docelowej 800 KW wraz z osprzętem, pompami i instalacją zbiornikową o pojemności 6400 dm3 – szt. 3. Zbiorniki należy umieścić w ziemi. Przy kalkulowaniu cen należy przyjąć do wiadomości, że wszystkie elementy nowego systemu ogrzewania po 30.06.2023r. przejdą na własność Zamawiającego. Kotłownia ma być zaprojektowana w istniejącym budynku kotłowni.”
Oczywista omyłka pisarska dotyczy określenia mocy docelowej kotłowni, która winna wynosić 800 KW. Zamawiający błędnie określił tą moc w MW (megawaty). Zamawiający wykreśla również zapis dotyczący dzierżawy zbiorników. Konfiguracja taka nie jest brana pod uwagę i kłóci się z pozostałymi zapisami w SIWZ. Wszystkie zakupione, dostarczone i zamontowane elementy nowego systemu ogrzewania (kotły c.o., pompy, osprzęt, instalacje zbiornikowe) po 30.06.2023r. przejdą na własność Zamawiającego.
/-/ Jan Boszko
Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród
Wyszogród, dn. 30.07.2018r.
UGiM.271.19.2018
Numer ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych : 586513-N-2018 z dn. 10.07.2018r.
Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia pn.: „Dostawa gazu płynnego propan techniczny dla Gminy i Miasta Wyszogród wraz z kompleksową zmianą systemu ogrzewania polegającą na: wymianie kotła c.o. i montażu instalacji zbiornikowych przy kotłowni Zespołu Szkół w Wyszogrodzie”.
Zawiadomienie o unieważnieniu postępowania
Zamawiający - Gmina i Miasto Wyszogród, działając zgodnie z art. 93 ust. 1 pkt. 1) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U.2017.1579 z późn. zm.), zawiadamia co następuje:
1. W przewidzianym w ogłoszeniu terminie (tj. do dnia 25 lipca 2018r. do godz. 10:00) do siedziby Zamawiającego nie wpłynęła żadna niepodlegająca odrzuceniu oferta.
2. Zgodnie z treścią art. 93 ust. 1 pkt. 1) ustawy PZP: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu albo nie wpłynął żaden wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu od wykonawcy niepodlegającego wykluczeniu”.
3. W związku z zaistnieniem okoliczności wskazanej w pkt. 1 niniejszego zawiadomienia, Zamawiający podjął decyzję o unieważnieniu postępowania.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Pawlak Krzysztof
- Data udostępnienia w BIP: 2018-08-09
- Informacja zaktualizowana przez: Pawlak Krzysztof
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-07-30 13:50:01
- Liczba odsłon: 612
- Historia dokumentu: