Uchwała Nr 72/X/2007
Rady Gminy i Miasta Wyszogród
z dnia 19.XII.2007 r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Wyszogród na rok 2008.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Gminy i Miasta uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu Gminy i Miasta w wysokości 11 439 391 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
- Wydatki budżetu Gminy i Miasta w wysokości 11 515 271 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2.
- Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2008 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.(załącznik nr 3a zadania inwestycyjne w 2008 roku).
§ 3
- Deficyt budżetu Gminy i Miasta w wysokości 75 880 zł, który zostanie pokryty przychodami
pochodzącymi z:
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy i Miasta , - 75 880 zł.
- Przychody budżetu w wysokości 530 000 zł, rozchody w wysokości 454 120 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 10 316 zł,
- celową w wysokości - 4 500 zł,
- rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie – 4 500 zł,
do wysokości 1 % x (wydatki – wyd.inwest.-wyd.na wynagr.i poch.- wyd.na obsł.długu ) .
§ 5
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
- Ustala się dochody w kwocie 60 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 58 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 6.
- Ustala się wydatki w kwocie 2 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 7
- Plan przychodów i wydatków w łącznej kwocie , dla:
- zakładów budżetowych: przychody – 1 242 000 zł, wydatki – 1 242 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 8
- Dotacje podmiotowe dla:
- gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 150 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
- Dotacje celowe na zadania własne Gminy i Miasta realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 93 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9
- Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody - 20 000 zł,
- wydatki - 40 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 10.
§ 10
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 300 000 zł;
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 75 880 zł;
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 454 120 zł.
§ 11
Upoważnia się Burmistrza do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 300 000 zł,
- zaciągania zobowiązań :
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2009) jest niezbędna do zapewnienia
ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2009 roku na łączną kwotę 300 000 zł
w tym funduszu płac i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień
wydatków między działami.
4) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień
w planie wydatków oraz w planie dochodów własnych i wydatków nimi finansowanych,
5) przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych uprawnień do dokonywania przeniesień
w planie wydatków .
§ 12
Dołącza się do uchwały prognozę łącznej kwoty długu i spłat Gminy i Miasta
na koniec 2008 roku i lata następne .
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 14
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2008 roku i podlega publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
Józef Zbigniew Boszko
Budżet Gminy i Miasta
Wyszogród
na 2008 rok
BUDŻET
GMINY I MIASTA WYSZOGRÓD
na 2008 rok
Budżet opracowano na podstawie Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym/ Dz.U.z 2001 roku Nr.142 poz.1591 z późniejszymi zmianami/, Ustawy z dnia 13.10.2003 roku o dochodach jednostek samorządowych /Dz.U.Nr.203 poz.1966/, Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych/ Dz.U z 2005 roku Nr.249 poz.2104 z późniejszymi zmianami/, Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14.06.2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych / Dz.U z 2006 roku.Nr.107,poz.726, pisma Ministerstwa Finansów w sprawie ustalenia wysokości subwencji i udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych, pisma Wojewódzkiego Urzędu Mazowieckiego Delegatura w Płocku w sprawie ustalenia wysokości dotacji na zadania zlecone, sprawozdań z wykonania budżetu za dziewięć miesięcy bieżącego roku .
Ogółem dochody budżetu Gminy i Miasta zostały zaplanowane na kwotę 11 439 391 zł
w tym:
- dochody bieżące 11 381 310 zł
- dochody majątkowe 58 081 zł
z podziałem na:
1. Dochody własne 3 731 404 zł 32,6 %
W tym : dochody bieżące - 3 681 404 zł
dochody majątkowe - 50 000 zł
2. Subwencje 5 589 215 zł 48,9%
3. Dotacje 2 118 772 zł 18,5%
W tym :na zadania bieżące - 2 110 691 złna zadania inwestycyjne – 8 081 zł
Ogółem wydatki budżetu Gminy i Miasta zostały zaplanowane na kwotę : 11 515 271 zł
W tym:
1. Wydatki bieżące 10 262 190 zł 89,1 %
2. Wydatki inwestycyjne 1 253 081 zł 10,9 %
Dochody ogółem
zaplanowano na kwotę 11 439 391 zł.w tym:
I. Dochody własne:
Dochody własne zostały zaplanowane na ogólną kwotę 3 731 404 zł
w tym:
- dochody majątkowe - 50 000 zł
- dochody bieżące - 3 681 404 zł
1. Dochody majątkowe 50 000 zł
- dochody ze sprzedaży mienia gminnego - 50 000 zł
Planowana jest sprzedaż 2 działek.
2. Dochody bieżące 3 681 404 zł
- Dochody z tyt. dzierżaw i najmu 113 000 zł
- dochody z tytułu dzierżaw rolnych 6 000 zł
- dochody z tytułu wieczystego użytkowania gruntów 15 000 zł
- dochody z dzierżaw i czynszów komunalnych 19 000 zł
Dochody stanowią wpływy za czynsze roczne , miesięczne,
za dzierżawione place i targowisko gminne.
- wpływy z najmu lokali 18 000 zł
Dochody zaplanowano z tytułu najmu lokali przez: Policję , Towarzystwa Ubezpieczeniowe, KRUS.
- dochody z tyt. najmu i dzierżawy składników
majątku j.s.t 55 000 zł
wpływy za wynajem hali sportowej - 55 000 zł
- Dochody realizowane przez Urząd Skarbowy 114 000 zł
- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej 10 000 zł
- wpływy z podatku od czynności cywilno-prawnych 80 000 zł
- wpływy z opłaty skarbowej 20 000 zł
- wpływy z podatku od spadków i darowizn 4 000 zł
Podstawą do ustalenia planu dochodów na 2008 rok stanowi realizacja dochodów 2007r.
- Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od czynności cywilno prawnych oraz podatków i oplat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 1 142 500 zł
w tym:
- podatek od nieruchomości 1 100 000 zł
- podatek rolny 29 000 zł
- podatek leśny 9 000 zł
- podatek od środków transportowych 3 500 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu
podatków i opłat 1 000 zł
Przy ustalaniu kwoty dochodów uwzględniono wykonanie planu za
3 kwartały 2007 roku.
- Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 900 000 zł
w tym:
- podatek od nieruchomości 320 000 zł
- podatek rolny 429 000 zł
- podatek od środków transportowych 30 000 zł
- wpływy z opłaty targowej 60 000 zł
- wpływy z wydanych zezwoleń. na sprzedaż alkoholu 60 000 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu
podatków i opłat 1 000 zł
- Dochody pozostałe 98 724 zł
- wpłaty za wyżywienie w Przedszkolu 35 000 zł
Rodzice pokrywają pełne koszty wyżywienia dziecka.
- wpłaty rodziców na rzecz Przedszkola / 17 zł/ 13 500 zł
Środki te wykorzystywane są na zakupy materialne.
- odpłatność za wyżywienie 50 000 zł
Kwotę tę stanowią wpłaty rodziców oraz wpłaty Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za korzystanie z posiłku przez młodzież szkolną w stołówce przy Szkole Podstawowej w Wyszogrodzie i dożywianie dzieci w Sz.P. w Rębowie i w Kobylnikach.
- 5 % udział Gminy w dochodach realizowanych na rzecz
budżetu Państwa z zakresu administracji rządowej 224 zł
- Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych
i prawnych - 1 313 180 zł
w tym:
- od osób fizycznych - 1 293 180 zł
- od osób prawnych - 20 000 zł
Planowane udziały w podatku dochodowym zostały ustalone przez Ministerstwo Finansów w wysokości 36,49 %.
Jest to kwota wstępna , która może ulec podwyższeniu lub obniżeniu. Ostateczne dane zostaną przekazane do Gmin, po uchwaleniu budżetu Państwa.
Przy planowaniu dochodów własnych założono wzrost stawek
podatkowych o 8,5 % w stosunku do obowiązujących stawek w 2007
roku co stanowi wzrost dochodów o kwotę 70 000 zł w stosunku
rocznym.
II. Subwencje: 5 589 215 zł
- część oświatowa subwencji ogólnej 3 663 200 zł
- część wyrównawcza subwencji ogólnej 1 926 015 zł
Ogółem subwencje w stosunku do 2007 roku wzrosły o 3,2%.
Ustalone kwoty są kwotami wstępnymi .
Ostateczne kwoty zostaną podane po uchwaleniu Budżetu Państwa.
III. Dotacje ogółem: 2 118 772 zł
w tym:
- dotacje na zadania bieżące - 2 110 691 zł
- dotacje na zadania inwestycyjne - 8 081 zł
1. Dotacje celowe z budzetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminom ustawami 1 850 891 zł
- celowa z budżetu Państwa na zadania z
zakresu administracji rządowej 65 394 zł
/pracownicy zleceni, OC,USC/
- aktualizacja spisu wyborców 997 zł
- obrona cywilna 500 zł
- pomoc społeczna 1 784 000 zł
w tym:
- dotacja na świadczenia rodzinne, zaliczki alimentacyjne oraz składki na ubezp.emerytalne i rentowe z ubezpiecz. społecznego
- 1 600 000 zł
- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane
za osoby pobierające niektóre świadczenia
z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne
- 19 000 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki
na ubezpieczenie emerytalne i rentowe - 165 000 zł
2. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 259 800 zł
- pomoc społeczna 259 800 zł
w tym:
- zasiłki okresowe 80 000 zł
- ośrodek pomocy społecznej 142 800 zł
- dożywianie uczniów 37 000 zł
3. Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych - 8 081 zł
-założenie monitoringu wizyjnego w szkołach i placówkach
oświatowych - 8 081 zł
Wydatki:
Z planowanej kwoty wydatków 11 515 271 zł przeznacza się na:
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo 158 000 zł
w tym:
- wydatki inwestycyjne 150 000 zł
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych z programu „Samorządowy Instrument Wsparcia Rozwoju Mazowsza”.
Z powyższego programu możemy uzyskać 50% wsparcia.
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 300 000 zł
- wydatki bieżące
- wpłata Gminy na rzecz Izby Rolniczej 8 000 zł
/ 2 % wpływu podatku rolnego/
Dział 600 T ransport i łączność 807 000 zł
w tym:
- wydatki inwestycyjne 600 000 zł
- przebudowa drogi gminnej Rębowo - 250 000 zł
o długości 895 mb.
- ul. Klasztorna - 300 000 zł
modernizacja jezdni i chodników wraz z
budową oświetlenia ulicznego.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie realizowane będzie wyłącznie po pozyskaniu środków pomocowych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Realizacja zadania rozłożona byłaby na okres 2 lat.
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 1 440 000 zł.
Udział środków własnych Gminy 540 000 zł.
- modernizacja nawierzchni dróg gminnych - 50 000 zł
W ramach tych środków planowane jest sporządzenie dokumentacji na modernizację nawierzchni dróg na długości 3 km.
Realizację zadania przewiduje się na okres 2-lat wyłącznie przy wsparciu środków pomocowych.
Koszt całkowity zadania wyniósłby 1 250 000 zł przy
udziale środków własnych 230 000 zł.
- wydatki bieżące : 207 000 zł
w tym:
- remonty dróg gminnych 85 000 zł
- remonty dróg gminnych wg sporządzonego harmonogramu
uzgodnionego z sołectwami - 50 000zł
- odśnieżanie dróg gminnych - 35 000 zł
- remont chodników w ulicy Narutowicza 122 000 zł
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa 20 000 zł
Kwotę powyższą zaplanowano na:
- wykonanie wycen, podziałów, opłaty notarialne, opłaty ksiąg
wieczystych, opłaty za wypisy z rejestru gruntów itp. – 20 000 zł
Dział 710 Działalność usługowa 90 000 zł
- opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego - II etap realizacji
- 90 000 zł
Dział 750 Administracja publiczna 2 004 677 zł
w tym:
- pracownicy zleceni / USC, OC/ - 115 577 zł
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 115 353 zł
Przyznana dotacja w wysokości 65 394 zł stanowi pokrycie wydatków w 56,7 %, pozostałą kwotę pokrywamy ze środków własnych.
Kwotę 224 zł tj.5% za wydane dowody osobiste przeznacza się na zakup druków do USC.
- Rada Gminy 65 000 zł
Diety dla Radnych i sołtysów, drobne zakupy, ryczałt
Przewodniczącego i zastępcy Przewodniczącego Rady.
- Urząd Gminy 1 705 000 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się na:
- wynagrodzenia osobowe: 1 457 586 zł
Są to: wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń pracowników, wypłata 3 nagród jubileuszowych, 2 odprawy emerytalne, dodatkowe wynagrodzenie roczne. Zabezpieczono kwotę 85 000 zł na zwiększenie zatrudnienia (2 etaty).
W podanej kwocie znajduje się odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- wynagrodzenia bezosobowe /umowy zlecenia/ 36 240 zł
/ radca prawny, informatyk/
- wydatki materialne - 171 174 zł
w tym:
- zakup opału i energii - 40 000 zł,
- zakup materiałów kancelaryjnych, środków czystości,
papieru do drukarek i ksero, akcesoriów
komputerowych, itp. - 30 000 zł
- podróże służbowe - 32 824 zł
/w tym ryczałt samochodowy Burmistrza 2 824 zł/
- opłaty za usługi internetowe opłaty
pocztowe, szkolenia , naprawy - 19 350 zł
- remonty - 20 000 zł
- ubezpieczenie majątku i składki na Związek Gmin
- 6 000 zł
- opłaty za usługi telekomunikacyjne , Internet
- 15 000 zł
- szkolenie pracowników - 8 000 zł
- zakupy inwestycyjne - 40 000 zł
- zakup 3-ech zestawów komputerowych - 20 000 zł
- zakup serwera - 20 000 zł
W kosztach materialnych Urzędu uwzględnia się także wydatki związane z obsługą jednostek organizacyjnych Gminy. Dotyczą one głównie obsługi ubezpieczeń społecznych tj. sporządzanie informacji w formie papierowej i elektronicznej , sporządzanie miesięcznych deklaracji podatku dochodowego itp.
- Promocja jednostek samorządu terytorialnego 39 000 zł
Kwotę powyższa przeznacza się między innymi na organizowanie imprez np. „Dni Wisły” oraz promowanie miasta i gminy.
- Gminne Centrum Informacji 80 100 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się na wynagrodzenie osobowe pracowników wraz z pochodnymi od wynagrodzeń oraz wydatki materialne związane z organizowaniem szkoleń i spotkań z osobami bezrobotnymi.
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej ,
kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa 997 zł
Środki przeznaczone dla Kierownika USC za wykonaną aktualizację spisów wyborców - środki z dotacji.
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 131 100 zł
- Ochotnicze Straże Pożarne 130 600 zł
w tym:
- dla OSP w Wyszogrodzie zaplanowano środki - 87 600 zł
na:
- wynagrodzenie i pochodne kierowcy - 32 580 zł
- zakup paliwa do wozów bojowych - 10 000 zł
- energia - 5 000 zł
- remont strażnicy - 15 000 zł
/strażnica znajduje się w ewidencji środków trwałych Gminy/
- podróże służbowe - 1 000 zł
- ubezpieczenia pojazdów i strażaków - 4 000 zł
- udział w akcjach pożarniczych - 15 000 zł
- usługi pozostałe - 3 000 zł
- rozmowy telefoniczne - 2 020 zł
- OSP – jednostki w terenie 35 000 zł
Dla jednostek OSP w terenie zaplanowano środki po 5 000 zł na remonty strażnic i pojazdów, motopomp, uzupełnienie umundurowania, opłaty za energię elektryczną, ubezpieczenia oraz zakup paliwa.
Strażnice jednostek OSP w terenie znajduje się w ewidencji środków trwałych Gminy.
- zarząd miejsko-gminny OSP - 8 000 zł
- ryczałt komendanta OSP, przeprowadzenie turnieju wiedzy pożarniczej , organizowanie zawodów sprawnościowych jednostek OSP.
- Obrona cywilna 500 zł
Przeprowadzenie szkolenia z zakresu obrony cywilnej pracownika OC
- środki z dotacji .
Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od
innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej
oraz wydatki zawiązane z ich poborem 30 000 zł
Wynagrodzenia sołtysów za inkaso podatków.
Dział 757 Obsługa długu publicznego 80 000 zł
Kwotę w wysokości 80 000 zł zaplanowano na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek.
Dział 758 Różne rozliczenia 14 816 zł
- rezerwa ogólna - 10 316 zł
/zgodnie z ustawą o finansach publicznych rezerwa ogólna nie może być wyższa niż 1% wydatków budżetu/
- rezerwa kryzysowa - 4 500 zł
/tj. 1% wydatków budżetu jst pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu/.
Dział 801 Oświata i wychowanie 4 376 641 zł
- Szkoły podstawowe 2 387 690 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne pracowników szkół podstawowych
- 2 164 500 zł
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych tj. kwota
-128 190 zł
/w kwocie tej uwzględniono środki w wysokości 32 000 zł na wypłaty świadczeń dla nauczycieli emerytów i rencistów tj. 5% pobieranych przez nich emerytur i rent/.
- wydatki materialne - 95 000 zł
Powyższe środki wystarczą tylko na pokrycie najbardziej pilnych wydatków na bieżące funkcjonowanie szkół tj. zakupu energii, opału, środków czystości, materiałów kancelaryjnych, akcesoriów komputerowych, pomocy naukowych i dydaktycznych itp.
- Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
-113 950 zł
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych w Rębowie i Kobylnikach
oraz odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. – 109 950 zł
- doposażenie klas lekcyjnych - 4 000 zł
- Przedszkola - 402 350 zł
Planowane wydatki obejmują koszty utrzymania Przedszkola
w Wyszogrodzie.
w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi i odpisem na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
w kwocie - 327 350 zł
W planowanej kwocie uwzględniono nagrody
na DEN , awans zawodowy nauczycieli.
- wydatki materialne - 40 000 zł
Kwotę powyższą przeznacza się na:
- na zakup opału, materiały kancelaryjne, opłaty za energię
elektryczną i wodę, wyjazdy służbowe pracowników,
ubezpieczenie mienia - 15 000 zł
- wydatki remontowe - 25 000 zł
- zakup środków żywności - 35 000 zł
Środki na zakup żywności pokrywane są z wpłat rodziców oraz ze środków Pomocy Społecznej dla dzieci kwalifikujących się do pomocy w formie dożywiania.
- Gimnazjum - 1 190 600 zł
w tym:
- wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń pracowników
Gimnazjum - 1 094 910 zł
- odpis na zakładowy fundusz socjalny—65 690 zł
- wydatki materialne - 30 000 zł.
Środki powyższe wystarczą tylko na pokrycie najpilniejszych
wydatków tj. zakupu energii, opału, środków czystości, materiałów kancelaryjnych, akcesoriów komputerowych, pomocy naukowych i dydaktycznych itp.
- Dowożenie uczniów do szkół - 150 000 zł
W/w kwota przeznaczona jest na zabezpieczenie kosztów dowożenia dzieci do szkół.
- Placówki dokształcania i doskonalenia nauczycieli
- 20 210 zł
Środki przeznaczone na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli .
- Szkoły podstawowe i gimnazjum 18 310 zł
- Oddziały przedszkolne i przedszkole 1 900 zł
- Stołówki szkolne - 50 000 zł
- zakup środków żywności do stołówki przy szkole podstawowej w Wyszogrodzie
- Pozostała działalność 61 841 zł
w tym :
- wydatki inwestycyjne - 8 081 zł
- założenia monitoringu wizyjnego w szkołach i placówkach oświatowych – środki z dotacji.
- dotacja celowa - 1 329 zł
- środki przekazane na obsługę członków Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej pracowników oświaty w Płocku.
- wydatki materialne - 52 431 zł
- zakup oleju do kotłowni dla Zespołu Szkół - 50 000 zł
/koszty ogrzewania kotłowni są rozliczane wspólnie ze Starostwem Powiatu/.
- partycypacja w kosztach utrzymania pracownika ZNP – 2 431 zł
W budżecie na 2008 rok na oświatę i wychowanie zaplanowano kwotę 4 439 481 zł łącznie ze świetlicą szkolną
w tym:
- subwencja oświatowa - 3 663 200 zł co stanowi 82,5 %
- środki samorządowe - 768 200 zł co stanowi 17,3%
- dotacja - 8 081 zł co stanowi 0,2%
Środki samorządowe przeznacza się na zadania własne
takie jak:
- dowożenie uczniów
- oddziały przedszkolne
- przedszkole
- zakup oleju do kotłowni przy zespole szkół
Dział 851 Ochrona zdrowia 79 600 zł
Z tytułu wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zaplanowano kwotę 60 000 złz przeznaczeniem na :
- Przeciwdziałanie narkomanii 2 000 zł
- Przeciwdziałanie alkoholizmowi 58 000 zł
w tym :
- wynagrodzenia pracowników świetlicy socjoterapeutycznej
- 26 185 zł
- wydatki materialne - 31 815 zł
Wydatki będą realizowane zgodnie z opracowanym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Dofinansowanie gabinetu fizykoterapii 10 000 zł
Zaplanowane środki przeznacza się na utrzymanie gabinetu fizykoterapii.
- Ryczałt dla lekarza poradni ”K” 9 600 zł
Zaplanowana kwota stanowi zwrot kosztów dojazdu lekarza do
Poradni „K” w ramach przyjęć na ubezpieczenie.
Dział 852 Pomoc społeczna 2 356 600 zł
w tym:
- dotacja – 2 043 800 zł tj. 86,7% ogólnych wydatków
- środki samorządowe – 312 800 zł tj 13,3% ogólnych wydatków
Wydatki z dotacji: 2 043 800 zł
w tym:
- świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenie
emerytalne i rentowe z ubezp. społecznego 1 544 800 zł
- składki na ubezpieczenie społeczne odprowadzane
od osób pobierających świadczenia rodzinne 7 200 zł
- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane
za osoby pobierające niektóre świadczenia
z pomocy społecznej 19 000 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na
ubezpieczenie emerytalne i rentowe 165 000 zł
- zasiłki okresowe 80 000 zł
- dożywianie uczniów 37 000 zł
- wydatki dotyczące finansowania pracownika /obsługa
świadczeń rodzinnych/ 48 000 zł
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracownika
- 41 668 zł
- wydatki materialne - 2 332 zł
- opłaty pocztowe od przekazywanych świadczeń - 4 000 zł
- ośrodek pomocy społecznej 142 800 zł
Wydatki ze środków samorządowych 312 800 zł
w tym:
- domy pomocy społecznej 70 000 zł
Są to środki przeznaczone na opłacenie pobytu osób samotnych z terenu naszego miasta i gminy.
- zasiłki celowe i opłaty pocztowe 65 000 zł
- dodatki mieszkaniowe 70 000 zł
W związku z tym, że dofinansowanie dodatków mieszkaniowych dla osób najuboższych stało się zadaniem własnym Gminy nie dotowanym z budżetu państwa konieczne stało się zabezpieczenie środków własnych.
- ośrodek pomocy społecznej 42 800 zł
W planowanej kwocie wydatków dla Ośrodka Pomocy Społecznej przyznana dotacja wynosi 142 800 zł i jest niewystarczająca, ponieważ wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń wynosić będą 173 863 zł, a utrzymanie biur / opał, energia elektryczna, telefony, monitoring, materiały kancelaryjne itp./ -11 737 zł .
- pozostała działalność 65 000 zł
- dożywianie uczniów w szkołach - 60 000 zł
Do zadań własnych Gminy od 2004 roku należy dożywianie uczniów w szkołach . Na ten cel ze środków własnych wydzielono powyższą kwotę wg . informacji Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- zakup paliwa do samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych - 5 000 zł
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 62 840 zł
- Świetlica szkolna 62 840 zł
Wynagrodzenia i pochodne pracownika świetlicy szkolnej oraz doskonalenie zawodowe.
Środki z subwencji oświatowej .
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 765 000 zł
- Gospodarka ściekowa i ochrona wód 305 000 zł
- wydatki inwestycyjne 305 000 zł
- modernizacja oczyszczalni ścieków 105 000 zł
- zmiana napowietrzenia i urządzeń technologicznych.
- kanalizacja Starego Miasta 200 000 zł
- budowa i modernizacja systemu gospodarki wodno-ściekowej
w mieście, kanalizacja Stare Miasto i ul. Rybaki – sieć wodociągowa.
Zabezpieczono kwotę stanowiącą udział środków własnych Gminy przy ubieganiu się o fundusze z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, zadanie realizowane wyłącznie po pozyskaniu zewnętrznych środków wsparcia.
- Gospodarka odpadami
- wydatki inwestycyjne 50 000 zł
- składowisko odpadów we wsi Wilczkowo – budowa boksów
na selekcje odpadów.
- Oczyszczanie miasta i wsi 148 000 zł
Planowaną kwotę wydatków przeznacza się na:
- oczyszczanie miasta 90 000 zł
/zakup i ustawienie szaletu miejskiego – 10 000 zł/.
- wywóz nieczystości na wsi / kontenery/ 28 000 zł
/zgodnie z zawartą umową z Zakładem Gospodarki
Komunalnej i Mieszkaniowej w Wyszogrodzie./
- odnowienie pasów przejść dla pieszych 5 000 zł
- remont cząsteczkowy jezdni 25 000 zł
- Utrzymanie zieleni w miastach 119 000 zł
- wydatki inwestycyjne - 100 000 zł
w tym:
- budowa i modernizacja przestrzeni publicznej w mieście
- 100 000 zł
- urządzanie zieleńców i placów zabaw w mieście.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych.
Zadanie będzie realizowane wyłącznie po pozyskaniu zewnętrznych środków wsparcia z programu „Samorządowy Instrument Wsparcia Rozwoju Mazowsza”.
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 400 000 zł.
wydatki bieżące - 19 000 zł
W/w środki przeznaczone są na utrzymanie i obcinanie trawników w mieście.
- Oświetlenie ulic placów i dróg 120 000 zł
Zaplanowane środki przeznaczone są na:
opłacenie faktur za zużytą energię - oświetlenie ulic i dróg.
- Pozostała działalność 23 000 zł
w tym:
- targowisko miejskie 12 000 zł
20% prowizji
- grobownictwo 2 000 zł
/zakup wiązanek i zniczy/.
- utylizacja padłych zwierząt 1 000 zł
- wyłapywanie psów bezdomnych wałęsających się po ulicach
i stwarzających zagrożenie szczególnie dla dzieci 8 000 zł
/umieszczanie w schronisku/
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 150 000 zł
Ustalono dotację podmiotową dla Samorządowej Instytucji Kultury dla Biblioteki Samorządowej w wysokości 150 000 zł
Dział 926 Kultura fizyczna i sport 388 000 zł
- Obiekty sportowe – Hala sportowa - 290 000 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się na:
- Wynagrodzenia osobowe: 140 000 zł
Są to: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników, wypłata dodatkowego wynagrodzenia rocznego, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- wydatki bieżące - 150 000 zł
w tym:
- zakup pomocy dydaktycznych - 20 000 zł
- zakup oleju opałowego - 62 000 zł
- opłaty za energię, wodę - 20 000 zł
- monitoring , ubezpieczenie majątku, zakup środków czystości, rozmowy telefoniczne, Internet, zakup akcesoriów komputerowych
– 48 000 zł.
- Ustalono dotacje celową na finansowanie lub
dofinansowanie zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu
w wysokości - 93 000 zł .
Środki w formie dotacji planuje się przekazać do realizacji stowarzyszeniom zgodnie z programem współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Szczegółowy plan imprez zostanie sporządzony po zatwierdzeniu budżetu Gminy i Miasta na 2008 rok.
- Utrzymanie stadionu - 5 000 zł
- koszenie trawy , opłata za energię i wodę, wywóz nieczystości
itp.
Z zaplanowanej kwoty wydatków w wysokości 11 515 271 zł wynagrodzenia i pochodne wynoszą 5 626 545 zł tj. 48,9 %,
wydatki inwestycyjne 1 253 081 zł tj. 10,9 % i wydatki bieżące
4 635 645 zł tj. 40,2 %/.
Założony został deficyt w wysokości 75 880 zł, który zostanie pokryty z nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy i Miasta.
Zobowiązania Gminy w 2008 roku wynosić będą 454 120 zł /raty kredytów i pożyczki/ oraz kwota 80 000 zł odsetek.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
- Data udostępnienia w BIP: 2008-01-10 12:41:37
- Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
- Data ostatniej aktualizacji: 2008-01-10 12:43:27
- Liczba odsłon: 1239
- Historia dokumentu: