Zarządzenie nr. 6 /2007
Burmistrza Gminy i Miasta w Wyszogrodzie
z dnia 15.03.2007r.
W sprawie: sprawozdania z wykonania budżetu Gminy i Miasta w
Wyszogrodzie za 2006 rok.
Na podstawie art.30 ust.2 pkt.4 Ustawy z dnia 08.03.1990 r. o samorządzie gminnym /jedn.tekst Dz.U.z 2001 roku nr. 142 poz. 1591 z późniejszymi zmianami/ oraz 199 ust.1 pkt.1 i ust.2 Ustawy z dnia 30.06.2005 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2005 roku Nr. 249 poz.2104 z późniejszymi zmianami).
postanawiam:
§ 1
1. Przyjąć sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy i Miasta za 2006 rok.
2. Przyjąć sprawozdanie z wykonania planu finansowego Biblioteki
Miejsko-Gminnej za 2006 rok.
§ 2
Sprawozdanie o którym mowa w § 1 przedstawia się Radzie Gminy i Miasta w Wyszogrodzie.
Sprawozdanie o którym mowa w § 1 ust.1 przedstawia się Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Warszawie Zespół w Płocku celem zaopiniowania.
§ 3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego.
Sprawozdanie
z wykonania budżetu
Gminy i Miasta
w Wyszogrodzie
za
2006 rok
Wyszogród dnia 15.03.2007 rok.
Sprawozdanie
z wykonania budżetu Gminy i Miasta
w Wyszogrodzie
za 2006 rok
Plan budżetu na 2006 r. został zatwierdzony Uchwałą Nr. 187/XXIV/2006
Rady Gminy i Miasta w Wyszogrodzie z dnia 29.12.2005 na kwoty
dochody - 12 832 135,-
wydatki - 14 599 480,-
W 2006 roku dokonywano zmian w planie dochodów i wydatków na podstawie Uchwał Rady Gminy i Miasta i Zarządzeń Burmistrza Gminy i Miasta .
Plan, wykonanie dochodów i wydatków za 2006 rok wynosi:
Plan Wykonanie %
Dochody - 12 832 135,- 12 713 680,- 99,1
w tym:
- dochody własne 3 349 354,- 3 364 109,-
- środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych
źródeł 853 975,- 851 774,- 99,7
- środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin pozyskane z
innych źródeł 24 713,- 24 713,- 100,0
- dotacje 3 879 344,- 3 748 335 ,- 96,6
w tym:
- Dotacje celowe na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej
Plan 2 152 461,- wykonanie 2 141 143,-
- Dotacje celowe na realizację własnych zadań bieżących gmin
Plan 363 982,- wykonanie 363 846,-
- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin
Plan 193 422 wykonanie 73 868,-
- Dotacje celowe na realizację zadań bieżących i inwestycyjnych realizowanych przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej
Plan 599 800,- wykonanie 599 800,-
- Dotacje i wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między j.s.t na podstawie porozumień
Plan 489 679,- wykonanie 489 678,-
- Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych
Plan 80 000,- wykonanie 80 000,-
- subwencje 4 724 749,- 4 724 749,- 100,0
Wydatki - 14 599 480,- 14 380 027,- 98,5
w tym:
- wydatki bieżące 9 620 537,- 9 545 273,- 99,2
- wydatki inwestycyjne 4 978 943,- 4 834 754,-
97,1I
Dochody własne:Plan - 3 349 354.- Wykonanie – 3 364 109.-tj. 100,4%
1 Rolnictwo i łowiectwo
Plan 1700 zł wykonanie 1 966 zł .
- dzierżawy rolne zaplanowano kwotę 100 zł – wykonanie 98 zł .
Dzierżawą objętych jest 4 podatników .
- tenuta dzierżawna plan 1600 zł - wykonanie 1 868 zł
/ obwody łowieckie /
2. Gospodarka mieszkaniowa
Z planowanej kwoty 123 000 zł wpłynęło 120 330 zł tj 97,8 % Kwota tych dochodów składa się z:
plan wykonanie
- wieczystego użytkowania gruntów 15 000.- 18 863,-
- najem i dzierżawy 3 800,- 5 709,-
/za grunty pod lokale użytkowe/
- sprzedaży mienia gminnego 100 000,- 91 851,-
/sprzedaż budynku gminnego w Rębowie,
sprzedaż 1 działki budowlanej, wykup 2 lokali komunalnych
- odsetki od nieterminowych wpłat 1 000,- 715,-
- przekształcenie z wieczystego
użytkowania na własność 3 200,- 3 192,-
/ 1 użytkownik/
3. Administracja publiczna
Z planowanej kwoty 23 994 zł osiągnięto dochody za 2006 r. w
wysokości 26 921 zł - są to:
- dochody z tytułu najmu i dzierżawy - plan 15 000 zł ; wykonanie 18 229 zł,
mienia gminnego
/ Policja, KRUS, SIS, PZU/
- zwrot za rozmowy telefoniczne - plan 2 000 zł, wykonanie 1 021 zł
/ Pogotowie/
- 5% od wpływu za wydane dowody osobiste - plan 694 zł wykonanie 1 163 zł
- wpływy z różnych dochodów - plan 6 300 zł wykonanie 6508 zł
/pozostałość środków ze
zlikwidowanego rachunku bankowego/.
4. Dochody od osób prawnych, osób fizycznych i innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej tj. 100,1%
Z planowanej kwoty 3 079 560 zł osiągnięto dochody w wysokości 3 081 793 zł
w tym podatki i opłaty:
- od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych
z planowanej kwoty 1 145 200 zł wpłynęło 1 063 957 zł tj. 92,9 %
z tytułu:
plan wykonanie
- podatku od nieruchomości - 1 100 000,- 1 016 588,-
- podatku rolnego - 30 000,- 28 109,-
- podatku leśnego - 9 000,- 9 293,-
- podatku od środków transportowych - 3 500,- 647,-
- podatku od czynności cywilnoprawnych - 1 700,- 7 621,-
- odsetki od nieterminowych wpłat - 1 000,- 1 699,-
- od osób fizycznych z planowanej kwoty 810 150 zł
wpłynęło 838 549 zł tj. 103,5%
z tytułu:
plan wykonanie
- podatku od nieruchomości - 225 000,- 289 305,-
- podatku rolnego - 380 000,- 363 132,-
- podatku od środków transportowych - 40 000,- 40 414,-
- podatku od spadków i darowizn - 400,- (- 172,-)
/Rozliczenie z Urzędem Skarbowym/ .
- opłaty targowej - 60 000,- 37 845,-
- wpisu do działalności gospodarczej - 5 000,- 3 822,-
- podatku od czynności cywilno-prawnych - 57 400,- 72 167,-
- karty podatkowej - 25 000,- 14 489,-
- odsetki od nieterminowych wpłat - 17 350,- 17 547,-
- opłata skarbowa plan 20 100 zł wykonanie 20 310 zł
- opłata za wydane zezwolenia na sprzedaż
napojów alkoholowych plan 50 000 wykonanie 61 551 zł
- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych
- plan 1 049 110 zł wpłynęło 1 085 704 zł
- plan 5 000 wykonanie 11 722 zł
5. Oświata i wychowanie
Z planowanej kwoty 105 100 zł osiągnięto dochody 120 672 zł
z tytułu:
plan wykonanie
- dopłat do wyżywienia w stołówce szkolnej - 50 000,- 54 899,-
- wpłaty rodziców w Przedszkolu - 55 000,- 65 682,-
za wyżywienie dzieci, opłaty stałe
/opłaty za zajęcia muzyczne, korekcyjne,
naukę języka niemieckiego/
- opłat za wydanie legitymacji szkolnej - 100,- 91,-
6. Pomoc społeczna
- z tytułu ściągniętych przez komornika alimentów od dłużników – 50% ściągniętej kwoty
plan 900 zł wpływ 867 zł
7. Kultura fizyczna i sport
Z planowanej kwoty 15 100 zł osiągnięto dochody 11 560 zł tj. 76,6 % z tytułu wpłat za wynajem Hali Sportowej.
Niższe wykonanie dochodów w stosunku do planu zostało spowodowane tym, iż hala była częściowo wyłączona z użytkowania ze względu na montaż urządzeń zabezpieczających /monitoring/.
II Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł
Plan 853 975 zł, wykonanie 851 774 zł tj. 99,7%
1. Rolnictwo i łowiectwo
- wpływy pochodzące z refundacji na zadanie inwestycyjne plan 783 975 zł
wykonanie 783 974 zł :
- „Budowa sieci wodociągowej we wsi Pozarzyn, Bolino, Wiązówka, Chmielewo, Wilczkowo, Rębowo” w ramach programu ZPORR
- 434 807 zł
- „Budowa Stacji Uzdatniania Wody w Kobylnikach - 349 167 zł
- wpłaty rolników na wodociągowanie wsi Drwały -
zaplanowano kwotę 70 000 zł – wykonanie - 67 800 zł.
III. Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin pozyskane z innych źródeł
Plan 24 713 zł, wykonanie 24 713 zł.
1. Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Plan 14 713 zł,- wykonanie 14 713 zł.
Środki finansowe otrzymane z Urzędu Marszałkowskiego dla OSP Rębowo z przeznaczeniem na zakup mundurów strażackich.
2. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Plan 10 000 zł,- wykonanie 10 000 zł.
środki finansowe otrzymane z Urzędu Marszałkowskiego / porozumienie ze Stowarzyszeniem Wyszogrodzian/ z przeznaczeniem na zorganizowanie XXVII „Dni Wisły”.
IV. Dotacje
Plan 3 879 344 zł, wykonanie 3 748 335 zł tj. 96,6%
1. Dotacje celowe na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej.
Plan 2 152 461 zł, wykonanie 2 141 143 zł tj. 99,5 %
w tym:
plan wykonanie
- zwrot akcyzy za paliwo - 54 487,- 54 485,-
/zwrot dla rolników/
- administracja samorządowa - 63 733,- 63 733,-
/ wynagrodzenia i pochodne
od wynagrodzeń pracowników OC i USC/.
- aktualizacja list wyborców - 990,- 990,-
- wybory do rad gmin, powiatów, - 26 906,- 15 636,-
sejmików oraz wybory burmistrza
- obrona cywilna - 500,- 500,-
/ konserwacja sprzętu OC/
- opieka społeczna - 2 005 845,- 2 005 799,-
na:
plan wykonanie
- świadczenia rodzinne - 1 443 900,- 1 443 865,-
- ubezpieczenia zdrowotne - 16 593,- 16 593,-
- zasiłki stałe - 166 440,- 166 429,-
- usuwanie skutków klęsk - 378 912,- 378 912,-
żywiołowych /susza/
2. Dotacje celowe na realizację własnych zadań bieżących gmin.
Plan 363 982 zł wykonanie 363 846 zł
plan wykonanie
- wyprawka szkolna 1 792,- 1 792,-
- zatrudnienie pracowników 4 849,- 4 849,-
młodocianych
- zasiłki i pomoc w naturze 65 000,- 64 867,-
/zasiłki okresowe/
- środki dla MGOPS 148 500,- 148 500,-
- dotacja na wyżywienie dzieci 70 000,- 70 000,-
- pomoc materialna dla uczniów 73 841,- 73 838,-
/ stypendia/
3. Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin
Z planowanej kwoty 193 422 zł wpłynęło 73 868 zł tj. 38,2 %
w tym:
- na zadanie inwestycyjne pn. „Budowa sieci wodociągowej we wsi Pozarzyn, Bolino, Wiązówka, Chmielewo, Wilczkowo, Rębowo” -
plan 48 584 zł wpłynęło 48 582 zł – są to środki pochodzące z rezerwy celowej budżetu państwa przeznaczone na współfinansowanie w ramach programu ZPORR
- na zadanie inwestycyjne pn. Stacja Uzdatniania Wody w Kobylnikach
plan 144 838 zł wykonanie 25 286 zł są to środki z rezerwy
celowej budżetu państwa .
Pozostała należna kwota została umieszczona w wykazie wydatków niewygasających w Urzędzie Wojewódzkim na 2007 rok
Realizacja pozostałej kwoty należnej gminie nastąpi w 2007 roku.
4. Dotacje celowe na realizację zadań bieżących i inwestycyjnych realizowanych przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej
Plan 599 800,- wykonanie 599 800,-
- środki przyznane przez Urząd Marszałkowski z przeznaczeniem na kontynuację budowy Hali Sportowej przy zespole szkół w Wyszogrodzie
plan 490 000,- wykonanie 490 000,-
- dotacja z Banku Światowego na zadanie inwestycyjne pn. ”Zabezpieczenie skarpy wiślanej przed dalszym osuwiskiem”
plan 109 800 zł,- wykonanie 109 800 zł,-
5. Dotacje i wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej między j.s.t na podstawie porozumień
Plan 489 679,- wykonanie 489 678,-
- dofinansowanie przez Marszałka Województwa Mazowieckiego modernizacji pojazdu
pożarniczego Jelcz 005 dla OSP Wyszogród
plan - 15 000 zł wykonanie - 15 000 zł
- dofinansowanie przez Marszałka Województwa Mazowieckiego zakupu
motopomp dla OSP Rębowo
plan - 36 504 zł wykonanie - 36 503 zł
- zwrot środków ze Starostwa Powiatu na spłacaną pożyczkę zaciągniętą
w WFOŚ na realizację wspólnego zadania inwestycyjnego Powiatu
plan - 56 815 zł wykonanie - 56 815 zł
- środki ze Starostwa Powiatu – udział w kosztach budowy Hali Sportowej
przy Zespole Szkół –
plan - 150 000 zł wykonanie - 150 000 zł
- środki ze Starostwa Powiatu na zorganizowanie XXVII „Dni Wisły”/5 000 zł/
oraz dofinansowanie OSP /1 000 zł/
plan - 6 000 zł wykonanie - 6 000 zł
- środki od Marszałka Województwa Mazowieckiego na budowę wodociągu
ul. Rybaki
plan - 80 000 zł wykonanie - 80 000 zł
- dofinansowanie zakupu samochodu - środki z PFRON
plan - 89 360 zł wykonanie - 89 360 zł
- dofinansowanie remontu stadionu sportowego przez Marszałka
Województwa Mazowieckiego
plan - 56 000 zł wykonanie - 56 000 zł
6. Dotacje otrzymane z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych
Plan 80 000,- wykonanie 80 000,-
- dofinansowanie budowy drogi gminnej Kobylniki - Bziny
V. Subwencje
Z planowanej kwoty subwencji 4 724 749 zł wpłynęła kwota 4 724 749 zł
w tym:
plan wykonanie
- część oświatowa subwencji ogólnej 3 260 223 zł 3 260 223 zł
- część wyrównawcza subwencji ogólnej 1 464 526 zł 1 464 526 zł
Skutki obniżenia górnych stawek podatkowych i udzielonych ulg, odroczeń i zwolnień bez ulg i zwolnień ustawowych oraz skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy z tytułu umorzeń zaległości podatkowych i rozłożeń na raty za 2006 r. wynoszą 465 946 zł.
w tym:
●
obniżenie górnych stawek podatkowych - 365 484 złz tytułu:
- podatku od nieruchomości 343 800 zł
- podatku leśnego 490 zł
- podatku od środków transport. 21 194 zł
- skutki udzielonych przez Gminę ulg, odroczeń i zwolnień bez ulg i zwolnień ustawowych - 28 878 zł
z tytułu:
- podatku od nieruchomości 28 878 zł
- skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy z tytułu umorzenia zaległości podatkowej - 63 393 zł
- podatek transportowy 15 218 zł
- podatek rolny 6 916 zł
- podatek od nieruchomości 41 259 zł
- skutki decyzji wydanych przez organ podatkowy z tytułu rozłożenia na raty , odroczenia terminu płatności - 8 191 zł
- podatek rolny 8 191 zł
/ dla 1 podatnika/
Zaległości i nadpłaty
w tym: zaległości -517 186 zł nadpłaty –5 282 zł
- wieczyste użytkowanie gruntów 1 323,- 2,-
- naliczone odsetki od zaległości 291,- -
- podatek dochodowy opłacany 12 049,- 110,-
w formie karty podatkowej
- podatek od nieruchomości 259 441,- 508,-
- podatek rolny 19 499,- 21,-
- podatek od środków transportowych 1 036,- -
- podatek od spadków i darowizn 7 985,- -
- podatek od czynności cywilno-prawnych 85,- 4 641,-
- odsetki od zaległości 147 352,- -
- zaliczki alimentacyjne 68 125,- -
ściągane od dłużników
Ogółem zaległości za 2006 roku wynoszą 517 186 zł.
w tym:
- w wieczystym użytkowaniu gruntów wpłynęła zaległość 15 podatników
poniżej 100 zł każdy na łączną kwotę 1 323 zł.
- w podatku dochodowym opłacanym w formie karty podatkowej
zaległość na kwotę 12 049 zł – dochody realizowane przez
Urząd Skarbowy.
- w podatku od nieruchomości zaległość 1 podatnika dla którego
ustanowiona jest hipoteka przymusowa na kwotę 159 827 zł, zaległość
3 jednostek uspołecznionych na kwotę 19 958 zł , zaległość 8
podatników /indywidualni/ na kwotę 62 697 zł oraz zaległości
8 podatników poniżej 1 000 zł na kwotę 16 959 zł.
Łącznie na kwotę - 259 441 zł.
- w podatku rolnym zaległości 6 podatników /indywidualni/
powyżej 1 000 zł oraz 9 podatników powyżej 500 zł
na łączną kwotę - 19 499 zł.
- w podatku od środków transportowych /indyw./ zaległości 2 podatników
na kwotę - 1 036 zł.
- podatku od spadków i darowizn, od czynności cywilnoprawnych
prawnych realizowanych przez Urzędy Skarbowe - 8 070 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat podatku od nieruchomości,
podatku rolnego, podatku transportowego i pozostałych wpłat
na kwotę - 147 643 zł
- w zaliczkach alimentacyjnych ściąganych przez komornika od
dłużników na kwotę 68 125 zł.
Ogółem nadpłaty za 2006 r. wynoszą 5 282 zł
w tym:
- w podatku od nieruchomości, rolnym,
wieczystym użytkowaniu gruntów wpłynęła kwota - 531 zł
- w podatku dochodowym opłacanym w formie karty podatkowej
wpłynęła kwota - 110 zł
Dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
- w podatku od czynności cywilnoprawnych wpłynęła kwota - 4 641 zł
Dochody realizowane przez Urząd Skarbowy
Informacja dotycząca podjętych decyzji w sprawach podatków lokalnych oraz ich egzekucji
W 2006 roku wystawiono
- 81 decyzji
w tym:
- 42 umorzeniowych na podatek rolny od osób fizycznych – 6 916 zł
- 10 umorzeniowych na podatek od nieruchomości od osób fizycznych
– 2 685 zł
- 3 umorzeniowe na podatek od nieruchomości od osób prawnych
- 38 574 zł
- 4 umorzeniowe za czynsz dzierż. - 1 458 zł
- 3 umorzeniowe odsetek
- 16 o przesunięcie terminu płatności podatku rolnego - 7 265 zł
- 3 o przesunięcie terminu płatności podatku od nieruchomości
od osób prawnych - 33 376 zł
- 1063 upomnień.
w tym:
- 1023 szt. na podatek rolny i podatek od nieruchomości - 147 675 zł
- 30 szt. na wieczyste użytkowanie gruntów - 2 507 zł
- 5 szt. na podatek od nieruchomości od
osób prawnych - 35 992 zł
- 7 tytułów dłużnych
w tym:
- 5 podatnikom podatku rolnego od osób fizycznych
- 2 podatnikom podatku od nieruchomości od osób fizycznych
Realizacja dochodów ogółem wyniosła 99,1%.
Dochody własne wykonano w 100,4%
z tytułu:
- dochodów podatkowych - 100,1%
- dochodów ze sprzedaży, najmu i dzierżaw mienia gminnego – 100,4%.
Wydatki
Ogółem plan wydatków wynosi 14 599 480 zł, wykonanie 14 380 027 zł tj.98,5%
1. Rolnictwo i łowiectwo
W dziale tym z planowanej kwoty 2605 941 zł wydatkowano kwotę
2 602 628 zł co stanowi 99,9 % planu.
w tym:
- na zadania inwestycyjne z planowanej kwoty 2 538 554 zł wydatkowano 2 535 754 tj. 99,9%
- SUW w Kobylnikach – z planowanej kwoty 1 567 905 zł wydatkowano
kwotę 1 567 812 zł na:
- opłacenie faktur wykonawcy - kwota 1 567 588 zł
z tego:
- z pożyczki na prefinansowanie kwota - 904 248 zł
- środki własne kwota - 642 340 zł
w tym: kredyt z EBI 180 367 zł.
- nadzór inwestycyjny - 26 000 zł
Do wykonania pozostała zewnętrzna sieć energetyczna, która zostanie wykonana w roku przyszłym.
Powyższa inwestycja była współfinansowana ze środków unijnych w
ramach programu ZPORR.
- udział funduszy unijnych ZPORR - 75%
- budżet państwa /dotacja - 8,61%
- środki własne Gminy - 16,39%
W ramach inwestycji wybudowano:
Budynki powierzchnia zabudowy : 196,23 m2
Kubatora 825,33 m2
Powierzchnia użytkowa 168,77 m2
Wybudowana stacja zapewni zapotrzebowanie w wodę dla 8 wsi.
Technologia stacji przewiduje – wg. obliczeń i doboru urządzeń technologicznych dla wydajności układu technologicznego Q = 95 m3/h.
Jest to ilość zapewniająca wodę dla w/w miejscowości, a po wykonaniu obiegu zamkniętego sieci dla całej Gminy.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie około 1 900 000 zł.
- wodociąg wiejski Pozarzyn, Bolino, Wiązówka, Chmielewo Wilczkowo,
Rębowo.
Z planowanej kwoty 8 349 zł wydatkowano kwotę 8 306 zł .
Jest to opłacenie końcowej faktury dla inspektora nadzoru.
Inwestycja współfinansowana ze środków unijnych w ramach programu
ZPORR.
Całkowity koszt zakończonej inwestycji wyniósł 1 105 533 zł.
z tego:
- kwota 434 807 zł – środki ZPORR.
- kwota 48 582 zł – środki z dotacji z budżetu państwa./rezerwa celowa z
budżetu państwa/.
- kwota 622 144 zł - środki samorządowe.
- budowa wodociągu we wsi Drwały -
Z zaplanowanej kwoty w wysokości 723 800 zł wydatkowano kwotę
723 796 zł :
Realizacja zadania nastąpiła z następujących środków:
- pożyczka z WFOŚiGW - 101 212,-
- wpłaty rolników - 67 800,-
- budżet Gminy - 554 784,-
Wykonano 13,9 km. sieci głównej i 64 przyłącza.
- wodociąg wsi Ciućkowo – z zaplanowanej kwoty 91 000 zł wydatkowano
90 100 zł na opracowanie dokumentacji technicznej, sporządzenie map oraz
opłacenie badań laboratoryjnych – nadzór sanitaryjny Państwowej Izby
Sanitarnej i wykonanie 2 km sieci głównej oraz 5 przyłączy
- wodociąg ul. Rybaki
Plan – 140 000 zł wykonanie 138 296 zł
- środki Gminy i Miasta - 58 296 zł
- dotacja z Urzędu Mazowieckiego - 80 000 zł
W ramach zadania wykonano 0,9 km. sieci głównej 8 przyłączy.
- wodociąg Słomin
Plan – 7 500 zł wykonanie 7 444 zł
Dopłata dla wykonawcy za dodatkowo wykonane przyłącza przy budowie
wodociągu.
pozostałe wydatki to wydatki bieżące
plan – 67 387 zł wykonanie - 66 874 zł
w tym:
- wpłaty do Izby Rolniczej - 2% wpływu podatku rolnego
Plan 8 000 zł wykonanie 7 613 zł
- koszty obsługi bankowej kredytu bankowego zaciągniętego w BGK
na zadanie „Stacja Uzdatniania w Kobylnikach” – udział własny,
plan – 4 900 zł wykonanie - 4 776 zł
- wydatki związane z wypłata akcyzy na paliwa
plan – 54 487 zł wykonanie - 54 485 zł
w tym:
wypłaty dla rolników - 53 417 zł
wynagrodzenie dla pracownika obsługującego wypłaty - 1 068 zł.
2. Transport i łączność
Z planowanej kwoty wydatków 595 770 zł wydatkowano kwotę 543 032 zł co stanowi 91,1 %.
W ramach w/w kwoty:
- wydatki inwestycyjne:
plan 559 270 zł wykonanie 509 212 zł
- współfinansowanie przebudowy drogi powiatowej nr. 250 w miejscowości
Rakowo o długości 0,7 km.
plan 200 000 zł – wykonanie 200 000 zł
- końcowe rozliczenie z wykonawcą za wykonanie zadania inwestycyjnego
pn. „ Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rębowo „ - nr. drogi
314217 o długości 1 km.
Plan 119 500 zł wykonanie 119 449 zł .
Całkowity koszt zadania wyniósł 238 898 zł
- przebudowa drogi gminnej we wsi Kobylniki-Bziny o długości 0,5 km
plan 189 770 zł wykonanie 189 763 zł
Uzyskano dofinansowanie na złożony wniosek – 80 000 zł od Marszałka
Województwa Mazowieckiego ze środków Terenowego Funduszu Ochrony
Gruntów Rolnych.
Koszt przebudowy wyniósł – 189 763 zł
- zaplanowano kwotę 50 000 zł na zakup równiarki. Do końca 2006 roku
wydatek nie został zrealizowany.
- wydatki bieżące:
Utrzymanie dróg gminnych:
- wyprofilowano dwukrotnie w ciągu roku drogi gminne o nawierzchni gruntowej i gruntowej ulepszonej na terenie sołectw w miejscach wskazanych przez sołtysów na długości około 60 km.
- nawieziono pospółkę na uszkodzone odcinki dróg gminnych w sołectwach: Ciućkowo, Wilczkowi, Rakowo, Bolino, Starzyno.
- wykonano przepust drogowy w sołectwie Pruszczy oraz naprawiono
przepusty drogowe w sołectwie Chmielowo i Wiązówka
Z planowanej kwoty - 36 500 zł wydatkowano – 33 820 zł
3. Gospodarka mieszkaniowa
Z planowanej kwoty 21 300 zł wydatkowano 21 291 zł
Z kwoty powyższej dokonano wydatki na wyceny nieruchomości i działek, wypisy z rejestru gruntów, mapy do celów opiniodawczych, podział nieruchomości.
4. Działalność usługowa
Z planowanej kwoty 16 950 zł wydatkowano 16 397 zł tj. 96,7 %.
- zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego.
W/w kwotę wydatkowano na opracowanie projektów decyzji o
warunkach zabudowy dla terenu miasta i wsi.
5. Administracja publiczna
Z planowanej kwoty 1 606 549 zł wydatkowano 1 602 584 zł tj. 99,8 %.
Urzędy Wojewódzkie
- pracownicy d/s zadań zleconych z zakresu administracji rządowej /OC i USC/.
plan - 137 860 zł wydatkowanie - 137 808 zł
w tym:
dotacja z Urzędu Mazowieckiego – 63 733 zł
pozostałe środki w kwocie - 74 075 zł to środki własne Gminy.
Wydatki poniesiono na wynagrodzenia dla pracowników OC i USC wraz z pochodnymi.
Rada Gminy i Miasta
Na plan 45 361 zł wydatkowano kwotę 45 259 zł
Kwotę powyższą wydatkowano na diety radnych za udział w posiedzeniach i drobne wydatki .
Urząd Gminy i Miasta
Z planowanej kwoty 1 279 954 zł wydatkowano kwotę 1 277 128 zł. tj. 99,8%
W tym:
- wynagrodzenia, składki ZUS, dodatkowe wynagrodzenia roczne oraz
fundusz świadczeń socjalnych pracowników samorządowych.
Z planowanej kwoty 1 025 831 zł wydatkowano 1 025 438 zł
b - wydatki rzeczowe – plan – 234 123 zł wykonanie 232 251 zł
w tym:
- wpłaty na PFRON 11 194 zł
- wynagrodzenie bezosobowe pracowników 24 538 zł
/m.in. wynagrodzenie Radcy Prawnego /
- zakup materiałów 57 860 zł
/ opał, materiały kancelaryjne,
środki czystości/,
- energia 10 857 zł
- usługi remontowe 5 965 zł
/remont pieca CO
w budynku Urzędu/
- usługi pozostałe 85 839 zł
/monitoring Urzędu, prenumeraty czasopism,
znaczki, telefony, usługi informatyczne,
BIP, obsługa bankowa, szkolenia/
- opłaty za usługi internetowe 654 zł
- delegacje 24 278 zł
/ryczałty Burmistrza ,zwrot za delegacje pracowników Urzędu, zwrot
kosztów podróży poborowych na Komisję/
- wydatki pozostałe 11 066 zł
/ubezpieczenie majątku Urzędu i składki na związki gmin/
c - zakupy inwestycyjne – plan 20 000 zł wydatkowanie 19 439 zł
na zakup 3 zestawów komputerowych dla działu księgowości
budżetowej, księgowości podatkowej oraz dla Sekretariatu
Urzędu Gminy i Miasta.
Promocja jednostek samorządu terytorialnego
Z planowanej kwoty 79 160 zł wydatkowano 78 581 zł tj. 99,3%
Promocja Gminy
- zorganizowanie XXVII DNI WISŁY.
- wydatkowano kwotę 45 248 zł na:
opłacenie występujących zespołów i artystów, dyskoteki, nagrody dla uczestników konkursów, nagłośnienie i zadaszenie amfiteatru,
w tym:
- środki własne Gminy - 24 088 zł
- sponsorzy - 6 160 zł
- Starostwo Powiatu - 5 000 zł
- Urząd Marszałkowski - 10 000 zł
- utworzenie Lokalnej Grupy Działania w ramach Inicjatywy Wspólnotowej LEADER - 4000 zł
- reklama Miasta i Gminy w środkach masowego przekazu - 4 906 zł
- nadanie szkole imienia F. Chopina – dofinansowanie zakupu sztandaru dla szkoły podstawowej w Kobylnikach - 3 500 zł
- prowadzenie orkiestry strażackiej /umowa zlecenie dla kapelmistrza/
- 5 157 zł
- dofinansowanie zakupu sztandaru dla OSP Drwały - 4 100 zł
- dożynki wojewódzkie /koszty organizacyjne/ - 6 780 zł
- prace wykopaliskowe /badania geologiczne - 1 500 zł
- wyścig kolarski /zakup nagród i pucharów na lotna premie/- 1 603 zł
- pozostałe wydatki /m.in.warsztaty lokalne, spotkania integracyjne/ - 1 787 zł
Gminne Centrum Informacji
Z planowanej kwoty 64 214 zł wydatkowano 63 808 zł tj. 99,4 %
W tym:
- wynagrodzenia pracownika wraz z pochodnymi od wynagrodzeń – 55 856 zł
- wydatki materialne – 7 952 zł
kwotę powyższą wydatkowano na zakup materiałów kancelaryjnych, środków czystości, na koszty podróży służbowych, rozmowy telefoniczne.
6. Urzędy Naczelnych Organów Władzy Państwowej –
Z planowanej kwoty 27 896 zł wydatkowano 16 626 zł
Są to środki pochodzące z dotacji.
w tym:
- aktualizacja spisu wyborców – plan 990 zł wykonanie – 990 zł
- wybory do rad gmin, rad powiatów, i sejmików województw, wybory
wójtów i burmistrzów
Z zaplanowanej kwoty 26 906 zł wydatkowano 15 636 zł
na:
- wypłatę diet dla członków komisji wyborczych, wydruk obwieszczeń i kart do głosowania, obsługę informatyczną, dostarczenie obwieszczeń i urn do lokali wyborczych, delegacji, zakup materiałów biurowych i środków czystości.
Kwotę 11 270 zł zwróciliśmy do Krajowego Biura Wyborczego, ponieważ nie była przeprowadzona II tura wyborów na burmistrza Gminy
7. Bezpieczeństwo Publiczne i Ochrona P. Pożarowa
W dziale tym z planowanej kwoty 194 617 zł wydatkowano kwotę 191 869 zł tj. 98,6 %
- Komendy wojewódzkie Policji - zaplanowana została kwota 32 000 zł 31 178 zł
w tym:
- zakup fotoradaru plan 19 000 zł wykonanie 18 178 zł
Fotoradar przekazano umową darowizny Komendzie Wojewódzkiej Policji w Radomiu, która go zamontowała oraz przekazała w użytkowanie Komendzie Miejskiej Policji w Płocku.
- dofinansowanie zakupu samochodu dla Posterunku Policji
w Wyszogrodzie plan 13 000 zł wykonanie 13 000 zł
- jednostki OSP – z planowanej kwoty 162 117 zł wydatkowano kwotę
160 191 zł tj. 98,8 %
w tym:
a/ OSP Wyszogród. Z planowanej kwoty wydatków 69 000 zł wydatkowano kwotę 68 143 zł 98,8 %
w tym:
dotacja - 15 000 zł.
Dotację otrzymała OSP Wyszogród od Marszałka Województwa Mazowieckiego na remont samochodu pożarniczego STAR
środki samorządowe – 53 143 zł
- wynagrodzenia kierowcy 25 943 zł
- udział w akcjach pożarniczych strażaków 4 645 zł
- pozostałe wydatki 22 555 zł
/ zakup paliwa do wozów bojowych, części do samochodu, sprzętu ratowniczego, opłaty za energie , ubezpieczenia strażaków, telefony, przegląd sprzętu ratowniczego i pompy Niagara, konserwacja gaśnic, delegacje, ubezpieczenia strażaków i samochodów bojowych/.
b/ jednostki w terenie. Z zaplanowanej kwoty 86 617 zł wydatkowano 85 579 zł tj. 98,8 %.
w tym:
- dotacja od Marszałka Województwa Mazowieckiego – 51 217 zł
dla OSP Rębowo.
Przyznana dotacja w kwocie:
- 36 503 zł została przeznaczona na zakupy inwestycyjne- zakup motopomp
- 14713 zł została przeznaczona na wydatki bieżące - zakup mundurów
strażackich
- środki samorządowe - 34 362 zł
Kwotę powyższą przeznaczono na wydatki bieżące 7 jednostek strażackich tj. - remonty strażnic, samochodów strażackich, motopompy, przeglądy techniczne samochodów strażackich, ubezpieczenia strażaków i samochodów bojowych, zakup paliwa i opłatę za energię, rozmowy telefoniczne.
c/ Zarząd OSP. Z zaplanowanej kwoty 6 500 zł wydatkowano 6 469 zł tj. 61,9%
- wynagrodzenie Komendanta OSP 2 720 zł
- pozostałe wydatki 3 749 zł
/ turniej wiedzy pożarniczej i koszty związane ze zorganizowaniem
zawodów strażackich- nagrody dla jednostek OSP/.
- obrona OC -
Plan 500 zł wykonanie 500 zł
Dotacja z Urzędu Mazowieckiego na szkolenie pracownika OC oraz konserwację sprzętu.
8. Wynagrodzenia za inkaso podatków i opłat
Z planowanej kwoty 20 140 zł wydatkowano 20 131 zł - są to wynagrodzenia dla sołtysów za pobory podatków.
9.Obsługa długu publicznego
Z zaplanowanej kwoty 65 500 zł wydatkowano 64 468 zł
W tym :
- spłata odsetek od zaciągniętych kredytów i pożyczek - 52 468 zł
- zabezpieczono środki z tytułu udzielonego poręczenia dla Centrum Medycznego BMC / Centrum Medyczne pobrało kredyt na remont przychodni/. Poręczenie zostało udzielone na okres 4 lat do 2007 roku włącznie.
10. Oświata i wychowanie
Z planowanej kwoty na wydatki w wysokości 5 316 706 zł wydatkowano 5 293 951 zł tj. 99,6%
w tym:
Szkoły Podstawowe tj. 99,9%
Z planowanej kwoty 2 219 448 zł wydatkowano 2 217 979 zł
w tym:
- Szkoła podstawowa Wyszogród
Plan 1 195 747zł wykonanie 1 195 615 zł
- wynagrodzenia i pochodne, dodatki socjalne oraz fundusz świadczeń
socjalnych - 1 105 672 zł
- wydatki rzeczowe - 38 731 zł
/ środki wydatkowano na bieżące utrzymanie szkół
tj. materiały kancelaryjne, pomoce naukowe, środki czystości, telefony,
usługi informatyczne, energia, delegacje, ubezpieczenie mienia/.
- wyprawki szkolne - 1 128 zł
/środki z dotacji/
- zakup środków żywności na stołówkę - 50 084 zł
- Szkoła podstawowa Kobylniki
Plan 605 741 zł wykonanie 605 160 zł
- wynagrodzenia i pochodne, dodatki socjalne oraz fundusz świadczeń
socjalnych - 560 124 zł
- wydatki rzeczowe - 44 654 zł
/ środki wydatkowano na bieżące utrzymanie szkół
tj.zakup stolików uczniowskich, krzeseł, opału, materiałów kancelaryjnych,
pomocy naukowych, środków czystości, energii, telefony, usługi
informatyczne, delegacje, ubezpieczenie mienia,/
- w tym na remont wydatkowano kwotę 4 648 zł -
- prace remontowe w nowym budynku szkolnym w Kobylnikach
/remont schodów/
- remont przyłącza elektrycznego do pracowni komputerowej
- wyprawki szkolne - 382 zł
/środki z dotacji/
- Szkoła podstawowa Rębowo
Plan 417 960 zł wykonanie 417 204 zł
- wynagrodzenia i pochodne, dodatki socjalne oraz fundusz świadczeń
socjalnych - 389 013 zł
- wydatki rzeczowe - 27 909 zł
/ środki wydatkowano na bieżące utrzymanie szkół
tj. opał, materiały kancelaryjne, środki czystości, rozmowy telefoniczne,
usługi informatyczne, energia, delegacje, ubezpieczenie mienia,/
- wyprawki szkolne - 282 zł
/środki z dotacji/
Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
Z zaplanowanej kwoty wydatków 104 498 zł wydatkowano kwotę 104 050 zł
Wydatki zostały przeznaczone w całości na pokrycie wynagrodzeń nauczycieli oddziałów przedszkolnych wraz z pochodnymi .
Przedszkola
Z zaplanowanej kwoty 367 364 zł wydatkowano kwotę 359 017 zł tj. 97,7%
- płace i pochodne, dodatki socjalne, dodatkowe wynagrodzenia roczne i
fund.św.socj. pracowników i nauczycieli Przedszkola
plan 282 150 zł wykonanie 282 137 zł
- wydatki materialne
plan 44 154 wykonanie 35 823 zł
Środki wydatkowano na:
- drobne remonty tj. zakupiono materiały i dokonano drobnych napraw zużytych elementów instalacji hydraulicznej i elektrycznej oraz sprzętów i urządzeń przedszkolnych
- dokonano ekspertyzy technicznej budynku Przedszkola
- wydatki bieżące tj. zakup opału, prenumerata, telefony, energia,
materiały kancelaryjne, monitoring, pomoce dydaktyczne,
wywóz nieczystości, i drobne zakupy/.
- wyżywienie dzieci - plan 41 060 zł wykonanie 41 057 zł
/ wpłaty rodziców /
Gimnazjum
Z zaplanowanej kwoty 2 321 415 zł wydatkowano złotych 2 321 085 tj. 100%
- wynagrodzenia i pochodne , dodatki socjalne, dodatkowe wynagrodzenie roczne, fundusz świadczeń socjalnych
plan 1 018 311 zł wykonanie 1 018 225 zł
- wydatki rzeczowe
plan 26 599 zł wykonanie 26 355 zł
/ materiały kancelaryjne, środki czystości, energia, telefony, opłaty za
usługi internetowe, ubezpieczenia mienia, delegacje/
- wydatki inwestycyjne .
Z zaplanowanej kwoty 1 276 505 zł na budowę Hali Sportowej dla Zespołu
Szkół w Wyszogrodzie wydatkowano kwotę 1 276 505 zł.
na :
- opłacenie faktur dla wykonawcy - 1 259 391 zł
- Inspektor nadzoru - 11 813 zł
- Zabezpieczenie P.Poż. – 5 301 zł
Budowa Hali Sportowej została zrealizowana ze środków:
- Urzędu Marszałkowskiego - 1 300 000 zł
- Starostwa Powiatowego - 300 000 zł
- środki własne Gminy - 1 827 400 zł
W wyniku przeprowadzonego przetargu koszt budowy hali sportowej miał wynosić – 2 600 000 zł.
W trakcie budowy okazało się, ze są konieczne dodatkowe prace polegające na odwodnieniu terenu, doprowadzeniu linii energetycznej, zakupu dodatkowego pieca do kotłowni oraz doprowadzenie wody.
Ogółem koszt budowy hali sportowej wyniósł 3 427 400 zł
w tym:
- koszty budowy – 3 277 400 zł
- wyposażenie hali sportowej – 150 000 zł
W powstałej Hali Sportowej znajdują się-
- 3 zespoły szatniowo-sanitarne z natryskiem, sala ćwiczeń korekcyjnych, wentylatornia, magazyny oraz budynek główny z areną sportową i widownią na 216 osób.
W 2006 roku zakupiono niezbędny sprzęt sportowy do funkcjonowania hali.
Hala Sportowa dostępna jest dla uczniów szkół, osób niepełnosprawnych oraz dla mieszkańców.
Dowożenie dzieci
Z planowanej kwoty 161 300 zł wydatkowano 161 291 zł
Są to opłaty za wynajem autobusów oraz zwrot za bilety dojeżdżających do
szkół uczniów.
Placówki dokształcania i doskonalenia nauczycieli
Z planowanej kwoty 18 777 zł wydatkowano kwotę 18 775 zł na zwrot poniesionych kosztów dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli.
Pozostała działalność
Z planowanej kwoty 123 904 zł wydatkowano 111 754 zł. Są to środki przeznaczone na:
- zakup oleju do kotłowni do Zespołu Szkół
plan 99 953 zł wykonanie 88 001 zł
/całkowity koszt zakupu oleju opałowego wyniósł - 207 571 zł
zwrot kosztów zakupu oleju opałowego z Liceum – 119 626 zł/
- konserwacja i ubezpieczenie kotłowni plan 2 800 zł wykonanie 2 609 zł
- wynagrodzenie wraz z pochodnymi dla pracowników prowadzących księgi
rachunkowe Oświaty plan 16 302 zł wykonanie 16 295 zł
- zatrudnienie pracowników
młodocianych plan 4 849 zł wykonanie 4 849 zł
Wydatki na oświatę w 2006 roku łącznie ze świetlicą szkolną
plan - 5 365 892 zł wykonanie 5 365 863 zł
pokryte zostały ze źródeł:
- subwencja oświatowa - 3 260 223 zł
- dotacje na zadania bieżące - 6 641 zł
- dotacje na inwestycje - 640 000 zł
- środki samorządowe - 1 458 999 zł
w tym:
Wydatki inwestycyjne plan 1 276 505 zł wykonanie 1 276 505 zł
- środki własne - 636 505 zł
- środki inne : - Starostwo - 150 000 zł
- Urząd Marszałkowski – 490 000 zł.
11. Ochrona zdrowia
Z planowanej kwoty 70 500 zł wydatkowano kwotę 65 883 zł tj. 93,5 % - wydatki dotyczą funkcjonowania świetlicy socjoterapeutycznej oraz gabinetu fizykoterapii i ginekologicznego
- zwalczanie narkomanii – plan 2000 zł wykonanie 2 000 zł.
Programy profilaktyczne „ Bezpieczna szkoła” przeprowadzone w szkołach przez Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień , oraz szkolenia dla nauczycieli.
- świetlica socjoterapeutyczna z planowanej kwoty 48 000 zł wydatkowano
kwotę 44 607 zł na :
- wynagrodzenie koordynatora i pracowników świetlicy
plan 19 687 zł wykonanie 19 684 zł
- wydatki rzeczowe
plan 28 313 zł wykonanie 24 923 zł
/energia, wynagrodzenie psychologa, diety członków komisji P.działania alkoholizmowi , badania psychologiczne uzależnionych, delegacje, ubezpieczenie klubu, środki czystości, słodycze i nagrody dla dzieci występujące na Dni Wisły, turniej szachowy, sfinansowanie wycieczki dla dzieci ze szkoły w Kobylnikach/.
Pozostałe wydatki – z planowanej kwoty 20 500 zł wydatkowano 19 275 zł na utrzymanie bieżące gabinetu fizykoterapii, oraz zwrot kosztów dojazdu lekarza do poradni „K”.
13. Pomoc społeczna
Z planowanej kwoty 2 670 055 zł wydatkowano 2 566 294 zł tj. 96,1 %
- Domy Pomocy Społecznej plan 24 125 zł wykonanie 20 426 zł
/ pełne koszty pobytu 3 osób samotnych umieszczonych w Domu Pomocy Społecznej w Wyszogrodzie/.
- Świadczenia rodzinne ogółem plan 1 451 065 zł wykonanie 1 450 657 zł
w tym:
- wypłata świadczeń rodzinnych - 1 393 483 zł wykonanie 1 393 450 zł
w tym:
- zasiłki rodzinne – liczba świadczeń 10 027 na kwotę - 507 241 zł
- dodatki do zasiłków rodzinnych - liczba świadczeń 4 390
na kwotę - 436 544 zł
- zasiłki pielęgnacyjne - liczba świadczeń 1 402 na kwotę - 206 172 zł
- świadcz. pielęgnacyjne - liczba świadczeń 99 na kwotę - 41 510 zł
- zaliczki alimentacyjne - liczba świadczeń 590 na kwotę - 137 983 zł
- świadcz. z tyt. urodzenia dziecka – liczba świadczeń 64
na kwotę - 64 000 zł
- składki na ubezpieczenie społeczne odprowadzane od osób pobierających świadczenia rodzinne - 7 648 zł
- opłaty pocztowe od wypłaconych świadczeń - 3 724 zł
- wydatki związane z utrzymaniem stanowiska obsługującego świadczenia rodzinne - 45 835 zł
- wynagrodzenie wraz z pochodnymi - 32 699 zł
- wydatki rzeczowe - 13 136 zł
/energia, olej opałowy, telefony, materiały kancelaryjne, usługi informatyczne/
- Składki na ubezpieczenia zdrowotne podopiecznych bez prawa do zasiłków
Plan 16 593 zł wykonanie 16 593zł
- Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne
Plan 277 286 zł wykonanie 273 160 zł tj. 42,1%
w tym:
- środki z dotacji - plan 231 440 zł wykonanie 231 297 zł
- zasiłki stałe - 166 429 zł
/z zasiłków skorzystało 41 osób/
- zasiłki okresowe - 64 868 zł
/ z zasiłków skorzystało 78 rodzin/
- środki samorządowe - plan 45 846 zł wykonanie 41 863 zł
- zasiłki celowe - 35 641 zł
/pomoc na żywność, odzież, opał, lekarstwa;
- z zasiłków skorzystało 98 rodzin/.
- opłaty pocztowe - 6 222 zł
- Dodatki mieszkaniowe
Plan 87 500 zł wykonanie 85 763 zł tj.98,0%
Dodatki mieszkaniowe w 2006 r. pobrało 67 rodzin
- Ośrodek pomocy społecznej
Z planowanej kwoty 304 915 zł /udział środków samorządowych
- 156 415 zł, dotacja 148 500 zł/ wydatkowano w 2006 211 294 zł tj.69,3%.
Wydatki obejmują:
- wynagrodzenia i pochodne - plan 165 460 wykonanie 163 298 zł
- wydatki materialne - plan 20 095 zł wykonanie 17 996 zł
/na energię elektryczną, telefony, zakup oleju opałowego, delegacje, usługi informatyczne, materiały biurowe/.
- wydatki inwestycyjne – plan 119 360 wykonanie 30 000 zł
środki własne – 30 000 zł - dofinansowanie zakupu samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych z udziałem środków z PFRON.
Mniejsze wykonanie planu wydatków inwestycyjnych spowodowane jest tym, iż przyznane środki z PFRON, wpłynęły na rachunek bankowy Gminy ostatniego dnia 2006 roku i nie było możliwości uregulowania całkowitej należności za zakupiony samochód.
Należność w kwocie 89 360 zł zostanie uregulowana w pierwszych dniach 2007 roku.
- Usuwanie skutków klęsk żywiołowych – środki z dotacji
plan 378 912 zł wykonanie 378 912 zł
Dotacja została przyznana w związku z klęską suszy występującą na terenie
Gminy na wypłaty dla poszkodowanych rolników
- Pozostała działalność
Z planowanej kwoty 129 659 zł wydatkowano kwotę 129 489 zł
w tym:
- dożywianie uczniów
plan 119 000 zł wykonanie 118 831 zł
w tym:
- środki samorządowe - 48 831 zł
- dotacja - 70 000 zł
Wydatki obejmują:
- dożywianie uczniów ze Szkół Podstawowych, Gimnazjum i Przedszkola
/ 204 uczniów/ oraz zasiłki celowe dla 98 rodzin na tzw.
„Posiłek dla potrzebujących” - 118 000 zł
- opłaty pocztowe - 831
/ pobierane przez Pocztę za wypłacane zasiłki celowe/
- prace społecznie użyteczne
plan 10 659 zł wykonanie 10 658 zł
Prace realizowane przy współudziale Urzędu Pracy
Z prac skorzystało 21 osób.
Osoby te przepracowały 40 godzin miesięcznie przez okres 6 miesięcy.
Całkowity koszt wynagrodzenia pracowników wyniósł 26 642 zł
w tym:
- środki z Urzędu Pracy - 15 984 zł
- środki samorządowe - 10 658 zł
14. Edukacyjna opieka wychowawcza
Plan 123 027 zł wykonanie 122 996 zł
- Świetlica przy Szkole Podstawowej w Wyszogrodzie
Z planowanej kwoty 49 186 zł wydatkowano kwotę 49 157 zł
na:
- wynagrodzenie pracownika świetlicy dodatki socjalne, dodatkowe
wynagrodzenie roczne i fundusz świadczeń socjalnych.
Środki pochodzące z subwencji oświatowej.
- Pomoc materialna dla uczniów
Z planowanej kwoty 73 841 zł wydatkowano 73 839 zł
- dotacja na stypendia dla uczniów.
Powołana komisja podzieliła przyznane środki z dotacji między uczniów spełniających kryterium dochodowe.
15. Gospodarka komunalna
Z planowanej kwoty 882 500 zł wydatkowano kwotę 871 032 zł tj. 98,7%
w tym:
- wydatki inwestycyjne – usuwanie skutków klęsk żywiołowych
– zadanie pn. ”Zabezpieczenie skarpy wiślanej w Wyszogrodzie”.
Z planowanej kwoty 379 800 zł wydatkowano kwotę 379 766 zł.
w tym:
- dotacja - 109 800 zł
/Mazowiecki Urząd Wojewódzki/
- środki samorządowe - 269 966 zł .
W miesiącu maju zakończono II etap realizacji zadania zabezpieczającego górną krawędź skarpy tj. budowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej w ul. Klasztornej i Ogrodowej, wykonywano przykanaliki oraz
położono podłoże betonowe pod nawierzchnię docelową.
Zadanie realizowane jest ze środków Banku Światowego.
Pozostał do realizacji III etap tj. zabezpieczenie dolnej części Wisły.
Zadanie będzie realizowane w 2007 roku.
- wydatki bieżące
Plan 502 700 zł wykonanie 491 266 zł tj. 97,7 %
- oczyszczanie miast i wsi. Z planowanej kwoty 262 370 zł wydatkowano kwotę 261 897 zł tj. 99,8%
w tym:
- na zakup materiałów budowlanych do remontu chodników:
- krawężnik prosty zwykły szary – 472 szt. na kwotę - 8 638 zł
- kostka betonowa - 439 m2 na kwotę - 11 782 zł
- obrzeża szare - 96 szt. na kwotę - 585 zł
Razem wydatkowano 21 005 zł
- remont chodnika – 67 177 zł
Wyremontowano chodnik w ulicy Rębowskiej na 3 odcinkach o łącznej
powierzchni 1048 m2.
- wypłacono wynagrodzenie inspektorowi nadzoru przy remoncie
chodników kwotę - 3 210 zł
- dokonano ustawienia i wymiany zniszczonych znaków drogowych na terenie gmin Wyszogród w ilości:
- wykonanie słupków do znaków drogowych - 16 szt.
- wymiana znaków drogowych - 9 sztuk
- ustawienie nowych znaków – 5 szt.
Wartość robót wyniosła 5 767 zł.
- wymalowano pasy przejścia dla pieszych w Wyszogrodzie w ulicach :
Rębowska, Czerwińska, Mickiewicza, Okólna, Narutowicza,
Niepodległości, Kościelna, Płocka, Wąska, Kilińskiego,
w ilości 22 szt..
Wartość robót – 3 960 zł
- wykonanie naprawy ogrodzenia ochronnego nad skarpą – 556 zł
- przeprowadzono remont cząsteczkowy uszkodzonych nawierzchni
jezdni ulic Miasta - 25 693 zł
- w oparciu o umowę z ZGKiM opłacono faktury za oczyszczanie i
omiatanie ulic i chodników w mieście, odśnieżanie „ akcja zima”,
opróżnianie pojemników z terenów wiejskich, usunięcie drzew
stanowiących zagrożenie dla otoczenia, obcięcie gałęzi, malowanie
pojemników - na kwotę - 134 529 zł
- zieleń w mieście –
Z planowanej kwoty 12 000 zł wydatkowano kwotę 11 871 zł tj.98,9%
na obcięcie chwastów i utrzymanie trawników.
- oświetlenie ulic –
Z planowanej kwoty 142 920 zł wydatkowano 132 774 zł tj.92,9% na:
opłacenie rachunków za zużytą energię elektryczną miasta i wsi
oraz zainstalowanie opraw oświetleniowych w sołectwie Rakowo w rejonie
przystanków PKS dowożących dzieci do szkół.
- pozostała działalność – z planowanej kwoty 85 410 zł wydatkowano kwotę 84 724 zł tj. 99,2%
z tego na:
- targowisko miejskie – wydatkowano kwotę 10 446 zł na:
inkaso z opłat targowiska – 8 359 zł, zakup bloczków na
opłaty targowe – 1639 zł i energię- 448 zł
- utylizacja padłych zwierząt - 596 zł
- grobownictwo - 990 zł
- wyłapywanie bezdomnych psów i umieszczanie w schronisku
- 5 136 zł
- kary i odszkodowania - 67 557 zł
W związku z wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Warszawie z dnia 14 września 2005 roku Gmina została zobowiązana do wypłacenia na rzecz Spółki „Dromost” w upadłości zasadzoną kwotę w wysokości 132 556,76 zł za wykonanie asfaltowania ulic w mieście.
I ratę w wysokości 65 000 zł zapłacono w 2005 roku.
II ratę w wysokości 67 557 zł zapłacono w styczniu 2006 roku.
16. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - dział 921
Z zaplanowanej dotacji 160 609 zł przekazano 160 609 zł
Dotacja dla Biblioteki Samorzadowej
Od 01.01.2006 Biblioteka została wydzielona jako odrębna jednostka -Samorządowa Instytucja Kultury dotowana przez UGiM Wyszogród – dotacja podmiotowa dla Biblioteki.
Według sprawozdania z realizacji planu rzeczowo-finansowego za I półrocze 2006r. złożonego przez Dyrektora Biblioteki Publicznej przekazaną dotację wydatkowano na:
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi.
- zakup 42 książek głównie literatury pięknej, prenumeratę czasopism,
- zakup środków czystości, materiałów kancelaryjnych, opału,
- zakup artykułów papierniczych potrzebnych do przeprowadzenia zajęć
plastycznych, konkursów,
- zakup energii, opłata za monitoring i rozmowy telefoniczne
Pracownicy Biblioteki byli również głównymi koordynatorami XXVII Dni Wisły.
Należności i zobowiązania w 2006 roku nie wystąpiły.
17. Kultura fizyczna i sport
Z planowanej kwoty 221 420 zł wydatkowano kwotę 220 236 zł
W tym:
- obiekty sportowe plan 102 720 zł wykonanie 101 916 zł
- wynagrodzenia, składki ZUS - 74 671 zł
- wydatki rzeczowe: - 27 245 zł
Na zakup środków czystości, energii i wody, monitoring, rozmowy telefoniczne, założenie monitoringu, delegacje, ubezpieczenie majątkowe.
- zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu .
plan 118 700 zł wykonanie 118 320 zł
w tym:
- dotacja celowa dla Stowarzyszenia LKS „Stegny” Wyszogród.
plan 35 000 zł wykonanie 34 798 zł
Stowarzyszenie LKS „Stegny” wygrało konkurs na realizację
zadania publicznego – prowadzenie dla dzieci i młodzieży Miasta i Gminy Wyszogród zajęć sportowo szkoleniowych ze szczególnym uwzględnieniem piłki nożnej.
Z planowanej kwoty 33 000 zł wydatkowano 33 000 zł
Pozostałe wydatki to:
- zorganizowanie memoriału J.Grzegorzewskiego
Z zaplanowanej kwoty 1 000 zł wydatkowano 992 zł. na
zorganizowanie rozgrywek lekkoatletycznych międzyszkolnych.
- zorganizowanie rozgrywek w siatkówce z zaplanowanej kwoty 500 zł
wydatkowano 306 zł na zakup pucharów w rozgrywkach siatkówki o puchar
Burmistrza z okazji „Dni Wyzwolenia”.
- zorganizowanie rozgrywek w tenisie stołowym z zaplanowanej
kwoty 500 zł wydatkowano 500 zł.
- utrzymanie boiska na stadionie plan 5 000 zł wydatkowano 3 523 zł
na założenie monitoringu, opłacenie energii, ścięcie trawy.
- remont budynków gospodarczych na stadionie LKS
- plan 80 000 zł wykonanie 80 000 zł
w tym:
dotacja – 56 000 zł
środki własne – 24 000 zł
Udział środków Gminy na uzupełnienie dotacji celowej udzielonej z budżetu Województwa Mazowieckiego na rozbudowę i modernizację obiektów sportowych w ramach Samorządowego Programu Rozwoju Mazowsza.
Całkowity koszt remontu budynków wyniósł – 80 000 zł
Remont został ukończony w sierpniu 2006 roku.
Ogółem wydatki budżetu w poszczególnych działach zostały wykonane w wysokości prawie 100 % z wyjątkiem:
-działu 600 rozdział 60016 § 6060 - nie wydatkowano środków w wysokości 50 000 zł na zakup równiarki .
Środki powyższe zostaną wydzielone w roku przyszłym na to samo zadanie.
- działu 852 rozdział 85219 § 6060 - nie wydatkowano środków w wysokości 89 360 zł przyznanych z fundusz PFRON na zakup samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych.
Mniejsze wykonanie planu wydatków spowodowane było tym, iż przyznane środki z PFRON, wpłynęły na rachunek bankowy Gminy w ostatnim dniu roku nie było więc możliwości uregulowania całkowitej należności. Należność w kwocie 89 360 zł zostanie uregulowana w pierwszych dniach 2007 roku.
Stan środków pieniężnych na kontach Gminy na dzień 31.12.2006 r. wynosi:
- rachunek bankowy dochodów 325 707,24 zł
- rachunek bankowy funduszu świadczeń socjalnych 144 414,42 zł
- rachunek depozytowy 6 697,27 zł
- rachunek bankowy funduszu ochrony środowiska 24 330,17 zł
- rachunek bankowy wyodrębniony 89 360,00 zł
/BGK –środki własne/
- rachunek bankowy wydatków dotyczący 28,91 zł
funduszy strukturalnych.
Sprawozdanie
z wykonania wydatków z przyznanych dotacji na zadania zlecone
z zakresu administracji rządowej w 2006 roku
010 – 01095 plan 54 487 zł wykonanie 54 485 zł
- zwrot akcyzy za paliwo dla rolników -
750 – 75011 plan 63 733 zł wykonanie 63 733 zł środki przeznaczona na wypłatę wynagrodzeń pracowników USC i OC
751 - 75101 plan 990 zł wykonanie 990 zł
wypłata dla kierownika USC za aktualizację spisu wyborców
751 – 75109 plan 26 906 zł wykonanie 15 636 zł
wydatki poniesione na przeprowadzenie wyborów do rad gminy, powiatów i sejmików oraz wybory burmistrza
754 – 75414 plan 500 zł wykonanie 500 zł
wydatki poniesione zostały na konserwacje sprzętu OC oraz szkolenie
Dział 852
- poniższe kwoty zostały przeznaczone na wypłaty świadczeń rodzinnych, wynagrodzenie dla pracowników, składki na ubezpieczenia zdrowotne, emerytalne i rentowe, zasiłki stałe i okresowe
852 - 85212 - plan 1 443 900 zł wykonanie 1 443 865 zł
852 – 85213 plan 16 593 zł wykonanie 16 593 zł
852 – 85214 plan 166 440 zł wykonanie 166 429 zł
852 - 85278 plan 378 912 zł wykonanie 378 912 zł
------------------- ---------------------
2 152 461 zł 2 141 143 zł
Nie wykorzystane kwoty dotacji w wysokości 11 318 zł zostały zwrócone
/w tym 11 270 zł Krajowego Biura Wyborczego ponieważ nie odbyła się II tura wyborów na burmistrza/.
Sprawozdanie
z realizacji zadania ze środków za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
Z zaplanowanej kwoty 50 000 zł wydatkowano kwotę 46 607 zł
W tym:
Rozdział 85153 plan 2000 zł wykonanie 2 000 zł
- zwalczanie narkomanii na:
- Programy profilaktyczne „ Bezpieczna szkoła” przeprowadzone w szkołach przez Ośrodek Profilaktyki i Terapii Uzależnień , oraz szkolenia dla nauczycieli.
Rozdział 85154 plan 48 000 zł wykonanie 44 607 zł
- świetlica socjoterapeutyczna na :
- wynagrodzenie koordynatora i pracowników świetlicy
plan 19 687 zł wykonanie 19 684 zł
- wydatki rzeczowe
plan 28 313 zł wykonanie 24 923 zł
/energia, wynagrodzenie psychologa, diety członków komisji P.działania alkoholizmowi , badania psychologiczne uzależnionych, delegacje, ubezpieczenie klubu, środki czystości, słodycze i nagrody dla dzieci występujące na Dni Wisły, turniej szachowy, sfinansowanie wycieczki dla dzieci ze szkoły w Kobylnikach/.
Przychody i rozchody budżetu Gminy i Miasta za 2006 rok.
Przychody Urzędu Gminy i Miasta w 2006 r. wyniosły 2 158 679 zł
zaciągnięto kredyt w PKO w wysokości - 880 000 zł
zaciągnięto kredyt w BGK w wysokości - 180 367 zł
zaciągnięto pożyczkę w BGK na prefinansowanie - 904 248 zł
/ pożyczka zostanie spłacona po uzyskaniu zwrotu środków z funduszy unijnych - ZPORR- na zadanie „Budowa SUW w Kobylnikach”
zaciągnięto pożyczkę z WFOŚiGW w wysokości - 92 852 zł
zaciągnięto pożyczkę z WFOŚiGW w wysokości - 101 212 zł
Rozchody w 2006 roku z tytułu przypadających do spłaty rat kredytów i pożyczek /bez odsetek/ wyniosły 791 419 zł
kredyty pożyczki
PKO - 133 140 zł WFOŚiGW - 110 000 zł
NBS - 32 920 zł WFOŚiGW - 40 000 zł
BOŚ - 120 000 zł WFOŚiGW - 6 192 zł
------------------ BGK - 349 167 zł
286 060 zł -----------------------
505 359 zł
- z kwoty przypadającej do spłaty w 2006 rok w wysokości 791 422 zł /bez odsetek/ spłacono kwotę 791 419 zł.
W budżecie na 2006 rok założono deficyt budżetowy w wysokości 1 200 000 zł, który został pokryty kredytem długoterminowym i pożyczką
z WFOŚi GW.
Prognoza długu na dzień 31.12.2006 rok
Stan zadłużenia na 31.12.2006 rok wynosi - 2 326 550 zł
z tytułów:
- kredytów – 1 278 597 zł
PKO – pozostało do spłaty - 880 000 zł
Zaciągnięto kredyt w 2006 roku na pokrycie założonego deficytu
– okres spłaty 31.03.2007 do 31.12.2011.
NBS - pozostało do spłaty - 8 230 zł
Zaciągnięto kredyt w 2003 roku w wysokości 140 000 zł na dokończenie budowy Gimnazjum - okres spłaty 14.03.2003 do 14.03.2007
BOŚ - pozostało do spłaty - 210 000 zł
Zaciągnięto kredyt w 2002 w wysokości 600 000 zł na współfinansowanie modernizacji dróg powiatowych - okres spłaty 20.10.2003 do 21.07.2008
BGK - pozostało do spłaty - 180 367 zł
Zaciągnięto kredyt w 2006 w wysokości 180 367 zł na budowę stacji uzdatniania wody w Kobylnikach - okres spłaty 05.09.2007 do 07.12.2009
- pożyczek – 1 047 953 zł
WFOŚiGW - pozostało do spłaty - 165 000 zł
Zaciągnięto pożyczkę w 2002 w wysokości 550 000 zł na termomodernizację budynków szkół - okres spłaty 31.08.2003 do 31.05.2008
Pożyczka spłacana wspólnie ze Starostwem Powiatu.
Jest to pożyczka umarzalna, o częściowe umorzenie możemy się ubiegać w 2007 roku.
WFOŚiGW - pozostało do spłaty - 140 000 zł
Zaciągnięto pożyczkę w 2004 w wysokości 200 000 zł na budowę sieci wodociągowej w 6 miejscowościach
- okres spłaty 30.11.2005 do 31.05.2010
Pożyczka nieumarzalna
WFOŚiGW - pozostało do spłaty - 86 660 zł
Zaciągnięto pożyczkę w 2006 w wysokości 92 852 zł na budowę stacji uzdatniania wody w Kobylnikach
- okres spłaty 30.11.2006 do 31.05.2010
WFOŚiGW - pozostało do spłaty - 101 212 zł
Zaciągnięto pożyczkę w 2006 w wysokości 101 212 zł zł na wodociągowanie wsi Drwały
- okres spłaty 30.11.2007 do 31.03.2008
BGK - pozostało do spłaty - 555 081 zł
Zaciągnięto pożyczkę w 2006 w wysokości 904 247 zł na prefinansowanie na budowę Stacji uzdatniania wody w Kobylnicach /zadanie współfinansowe ze środków ZPORR/ Z zaciągniętej pożyczki spłaciliśmy kwotę 349 167 zł, pozostała kwota zostanie spłacona po uzyskaniu refundacji ze środków ZPORR.
Sprawozdanie
z realizacji planu inwestycji za 2006 rok.
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo
Z planowanej kwoty 2 538 554 zł wydatkowano 2 535 754 tj. 99,9%
- SUW w Kobylnikach – z planowanej kwoty 1 567 905 zł wydatkowano
kwotę 1 567 812 zł na:
- opłacenie faktur wykonawcy - kwota 1 567 588 zł
z tego:
- z pożyczki na prefinansowanie kwota - 904 248 zł
- środki własne kwota - 642 340 zł
w tym: kredyt z EBI 180 367 zł.
- nadzór inwestycyjny - 26 000 zł
Do wykonania pozostała zewnętrzna sieć energetyczna.
Powyższa inwestycja była współfinansowana ze środków unijnych w
ramach programu ZPORR.
- udział funduszy unijnych ZPORR - 75%
- budżet państwa /dotacja - 8,61%
- środki własne Gminy - 16,39%
W ramach inwestycji wybudowano:
Budynki powierzchnia zabudowy : 196,23 m2
Kubatora 825,33 m2
Powierzchnia użytkowa 168,77 m2
Wybudowana stacja zapewni zapotrzebowanie w wodę dla 8 wsi .
Technologia stacji przewiduje – wg. obliczeń i doboru urządzeń technologicznych dla wydajności układu technologicznego Q = 95 m3/h.
Jest to ilość zapewniająca wodę dla w/w miejscowości, a po wykonaniu obiegu zamkniętego sieci dla całej Gminy.
Całkowity koszt inwestycji wyniesie około 1 900 000 zł
- wodociąg wiejski Pozarzyn, Bolino, Wiązówka, Chmielewo Wilczkowo,
Rębowo.
Z planowanej kwoty 8 349 zł wydatkowano kwotę 8 306 zł .
Inwestycja współfinansowana ze środków unijnych w ramach programu
ZPORR. – końcowe rozliczenie zadania.
Całkowity koszt zakończonej inwestycji wyniósł 1 105 533 zł.
z tego:
- kwota 434 807 zł – środki ZPORR.
W I półroczu wpłynęła z refundacji kwota 298 328 zł z Unii Europejskiej.
- kwota 48 582 zł – środki z dotacji z budżetu państwa./rezerwa celowa z
budżetu państwa/.
- kwota 622 144 zł - środki samorządowe.
- budowa wodociągu we wsi Drwały -
Z zaplanowanej kwoty w wysokości 723 800 zł wydatkowano kwotę
723 796 zł :
Realizacja zadania nastąpiła z następujących środków:
- pożyczka z WFOŚiGW - 101 212,-
- wpłaty rolników - 67 800,-
- budżet Gminy - 554 784,-
Wykonano 13,9 km. sieci głównej i 64 przyłącza.
- wodociąg wsi Ciućkowo – z zaplanowanej kwoty 91 000 zł wydatkowano
90 100 zł na opracowanie dokumentacji technicznej, sporządzenie map oraz
opłacenie badań laboratoryjnych – nadzór sanitaryjny Państwowej Izby
Sanitarnej.
Wykonano 2 km sieci głównej i 5 przyłączy.
- wodociąg ul. Rybaki
Plan – 140 000 zł wykonanie 138 296 zł
- środki Gminy i Miasta - 58 296 zł
- dotacja z Urzędu Mazowieckiego - 80 000 zł
W ramach zadania wykonano 0,9 km. sieci głównej i 8 przyłączy.
- wodociąg Słomin
Plan – 7 500 zł wykonanie 7 444 zł
Dopłata dla wykonawcy za dodatkowo wykonane przyłącza przy budowie
wodociągu.
Dział 600 Transport i łączność
Z Planowanej kwoty 559 270 zł wydatkowano 509 212 zł na:
- współfinansowanie przebudowy drogi powiatowej nr. 250 w miejscowości
Rakowo o długości 0,7 km.
plan 200 000 zł – wykonanie 200 000 zł
- końcowe rozliczenie z wykonawcą za wykonanie zadania inwestycyjnego
pn. „ Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rębowo „ - nr. drogi
314217 o długości 1 km. na kwotę 119 449 zł .
Całkowity koszt zadania wyniósł 238 898 zł
- przebudowa drogi gminnej we wsi Kobylniki-Bziny o długości 0,5 km
plan 189 770 zł wykonanie 189 763 zł
Uzyskano dofinansowanie na złożony wniosek – 80 000 zł od Marszałka
Województwa Mazowieckiego ze środków Terenowego Funduszu Ochrony
Gruntów Rolnych.
Koszt przebudowy wyniósł – 189 763 zł
- zaplanowano kwotę 50 000 zł na zakup równiarki. Do końca 2006 roku
wydatek nie został zrealizowany.
Dział 710 Działalność usługowa
Z planowanej kwoty 16 950 zł wydatkowano 16 397 zł na:
- zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego.
W/w kwotę wydatkowano na opracowanie projektów decyzji o
warunkach zabudowy dla terenu miasta i wsi.
Dział 750 Administracja publiczna
Z planowanej kwoty 20 000zł wydatkowano 19 439 zł na
- zakupy inwestycyjne:
zakup 3 zestawów komputerowych dla działu księgowości
budżetowej, księgowości podatkowej oraz dla Sekretariatu
Urzędu Gminy i Miasta.
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciw pożarowa
Plan 68 504 wykonanie 67 681zł
- Komendy Wojewódzkie Policji - zaplanowana została kwota 32 000 zł 31 178 zł
w tym:
- zakup fotoradaru plan 19 000 zł wykonanie 18 178 zł
Fotoradar przekazano umową darowizny Komendzie Wojewódzkiej Policji w Radomiu, która go zamontowała oraz przekazała w użytkowanie Komendzie Miejskiej Policji w Płocku.
- dofinansowanie zakupu samochodu dla Posterunku Policji
w Wyszogrodzie plan 13 000 zł wykonanie 13 000 zł
- OSP Rębowo - Plan 36 504 zł wykonanie 36 503 zł
dotacja od Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Przyznana dotacja została przeznaczona na zakupy inwestycyjne- zakup motopomp
Dział 801 Oświata i wychowanie
Z zaplanowanej kwoty 1 276 505 zł na budowę Hali Sportowej dla Zespołu
Szkół w Wyszogrodzie wydatkowano kwotę 1 276 505 zł.
na :
- opłacenie faktur dla wykonawcy - 1 259 391 zł
- Inspektor nadzoru - 11 813 zł
- Zabezpieczenie P.Poż. – 5 301 zł
Budowa Hali Sportowej została zrealizowana ze środków:
- Urzędu Marszałkowskiego - 1 300 000 zł
- Starostwa Powiatowego - 300 000 zł
Pozostała kwota to środki własne Gminy.
W powstałej Hali Sportowej znajdują się-
- 3 zespoły szatniowo-sanitarne z natryskiem, sala ćwiczeń korekcyjnych, wentylatornia, magazyny oraz budynek główny z areną sportową i widownią na 216 osób.
Hala Sportowa dostępna jest dla uczniów szkół, osób niepełnosprawnych oraz dla mieszkańców.
Dział 852 Pomoc społeczna
- wydatki inwestycyjne – plan 119 360 zł wykonanie 30 000 zł
środki własne – 30 000 zł - dofinansowanie zakupu samochodu z udziałem środków PFRON
Mniejsze wykonanie planu wydatków spowodowane jest tym, iż przyznane środki z PFRON, wpłynęły na rachunek bankowy Gminy ostatniego dnia 2006 roku i nie było możliwości uregulowania całkowitej należności za zakupiony samochód.
Należność w kwocie 89 360 zł zostanie uregulowana w pierwszych dniach 2007 roku.
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
- wydatki inwestycyjne – usuwanie skutków klęsk żywiołowych
Z planowanej kwoty 379 800 zł wydatkowano kwotę 379 766 zł
na zadanie pn. ”Zabezpieczenie skarpy wiślanej w Wyszogrodzie”.
w tym:
- dotacja - 109 800 zł
/Mazowiecki Urząd Wojewódzki/
- środki samorządowe - 269 966 zł .
W miesiącu maju zakończono II etap realizacji zadania zabezpieczającego górną krawędź skarpy tj. budowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej w ul. Klasztornej i Ogrodowej, wykonywano przykanaliki oraz
położono podłoże betonowe pod nawierzchnię docelową.
Zadanie realizowane jest ze środków Banku Światowego.
Ogółem na zadania inwestycyjne z planowanej kwoty 4 978 943 zł wydatkowano 4834 754 zł tj. 34,1% w stosunku do planowanych wydatków ogółem
Sprawozdanie
z realizacji planu przychodów i wydatków Zakładu Budżetowego
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej osiągnął w 2006 r.:
- przychody w wysokości - 1 003 132 zł
- koszty w wysokości - 1 004 621 zł
Należności z tytułu dostaw towarów i usług wyniosły 187 287 zł.
Zobowiązania wg. tytułów dłużnych w Zakładzie nie wystąpiły
Sprawozdanie
z realizacji planu finansowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej za 2006 rok
Fundusz ochrony środowiska – założono plan 10 000 zł
Saldo rachunku bankowego na początku roku – 8 412,89 zł
Wpływy w 2006 roku – 17 531 zł
w tym:
- wpłaty z Wojewódzkiego Urzędu Marszałkowskiego na FOŚ – 11 134 zł
- opłaty eksploatacyjne za wydobytą kopalinę - 6 397 zł
Wydatki w 2006 roku - 1 613 zł
- za opróżnianie pojemników oraz utylizację odpadów.
Saldo rachunku bankowego na 31.12.2006r. – 24 330 zł.
Sprawozdanie z realizacji zadań z zakresu administracji rządowej
- wpłaty z tytułu wydanych dowodów osobistych
plan 7 890 zł wykonanie 23 254 zł
Dochody Gminy tj. 5 % wpłat za wydane dowody osobiste
wyniosły 1 163 zł.
- zwrot ściągniętych przez komornika od dłużników zaliczek alimentacyjnych w kwocie 1734 zł z tego :
50 % - 867 zł należność dla budżetu państwa
50% - 867 zł należność dla budżetu Gminy
Ogółem w 2006 roku wypłacono zaliczki alimentacyjne w kwocie 132 983 zł
Sprawozdanie
Z realizacji wykonania planu finansowego Samorządowej Jednostki Kultury za 2006r.
Dotacja podmiotowa dla Samorządowej Instytucji Kultury – Biblioteka Samorządowa
Z zaplanowanej dotacji 160 609 zł. przekazano na konto Biblioteki kwotę
160 609 zł
Według sprawozdania złożonego przez Dyrektora Biblioteki Publicznej przekazaną dotację wydatkowano na:
- wynagrodzenia osobowe pracowników wraz z pochodnymi - 126 336 zł
- zakup nowych pozycji literatury 669 książek głównie literatury pięknej
- 6 518 zł
- zakup środków czystości, materiałów kancelaryjnych oraz artykułów
papierniczych potrzebnych do przeprowadzenia zajęć plastycznych,
konkursów - 2 609 zł
- zakup opału - 2 918 zł
- zakup energii - 555 zł
- opłata za monitoring i rozmowy telefoniczne
prenumeratę czasopism, drobne naprawy - 6 819 zł
- ubezpieczenie majątkowe - 273 zł
- podróże służbowe - 488 zł
-------------------------
146 516 zł
Różnica między przekazaną dotacją a wydatkami w wysokości 20 093 zł pozostała na rachunku bankowym do wydatkowania w roku przyszłym z przeznaczeniem na remont budynku.
Należności i zobowiązania w 2006 roku nie wystąpiły.
Pracownicy Biblioteki byli również głównymi koordynatorami XXVII Dni Wisły.
Sprawozdanie z realizacji dotacji celowej na zadania w zakresie
kultury fizycznej i sportu dla Stowarzyszeń za 2006 rok.
Z planowanej dotacji w wysokości 35 000 zł wydatkowano kwotę 34 798 zł na:
- dotację celową dla Stowarzyszenia LKS „Stegny” w Wyszogrodzie
kwotę - 33 000 zł
Stowarzyszenie LKS „Stegny” wygrało konkurs na realizację zadania publicznego – prowadzenie dla dzieci i młodzieży Miasta i Gminy Wyszogród zajęć sportowo szkoleniowych ze szczególnym uwzględnieniem piłki nożnej na terenie Gminy i Miasta Wyszogród
- zorganizowanie memoriału J.Grzegorzewskiego
Z zaplanowanej kwoty 1 000 zł wydatkowano 992 zł. na
zorganizowanie rozgrywek lekkoatletycznych międzyszkolnych.
- zorganizowanie rozgrywek w siatkówce z zaplanowanej kwoty 500 zł
wydatkowano 306 zł na zakup pucharów w rozgrywkach siatkówki
o puchar Burmistrza z okazji „Dni Wyzwolenia”.
- zorganizowanie rozgrywek w tenisie stołowym z zaplanowanej
kwoty 500 zł wydatkowano 500 zł.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
- Data udostępnienia w BIP: 2007-06-05 11:46:44
- Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
- Data ostatniej aktualizacji: 2007-06-05 11:46:44
- Liczba odsłon: 1150
- Historia dokumentu: