Uchwała Budżetowa Gminy i Miasta Wyszogród na rok 2012
Nr 78/X/2011 z dnia 22 grudnia 2011 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 217, art. 218, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258, art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późniejszymi zmianami ) Rada Gminy i Miasta uchwala, co następuje
§ 1.
Dochody w łącznej kwocie 16 742 800 zł, w tym:
dochody bieżące w kwocie: 15 209 862 .zł,
dochody majątkowe w kwocie: 1 532 938 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2.
1. Wydatki w łącznej kwocie 17 202 000 zł, w tym:
wydatki bieżące w kwocie 14 338 582 zł,
wydatki majątkowe w kwocie 2 863 418.zł,
zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
2. Wydatki budżetu obejmują plan wydatków bieżących i majątkowych zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 3.
1. Różnica między dochodami a wydatkami stanowi deficyt budżetu w kwocie 459 200, który zostanie pokryty przychodami z:
a) kredytów w kwocie 459 200
2. Przychody budżetu w wysokości 876 400.zł, rozchody w wysokości 417 200 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 4.
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 500 000 zł,
sfinansowanie planowanego deficytu 459 200 zł,
spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 417 200 zł,
§ 5.
1. Rezerwę ogólną w wysokości 25 959 zł.
2. Rezerwy celowe w wysokości 34 041 zł,
w tym na:
a) rezerwę kryzysową w wysokości 34 041 zł,
§ 6.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
Dochody i wydatki związane z realizacją zadań wykonywanych w drodze umów lub porozumień między jst.
zgodnie z załącznikiem nr. 4a do niniejszej uchwały.
§ 7.
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
§ 8.
Dotacje podmiotowe dla:
Samorządowej Instytucji Kultury
- zgodnie z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały
Dotacje celowe dla podmiotów zaliczanych i niezaliczanych do sektora finansów publicznych zgodnie załącznikiem nr 8.
§ 9.
Wydatki budżetu na 2012 rok obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 152 084 zł, w tym realizowane w ramach funduszu sołeckiego na łączną kwotę 152 084 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 do niniejszej uchwały.
§ 10.
Wydatki budżetu gminy na zadania inwestycyjne na 2012 rok zgodnie z załącznikiem nr 10 do niniejszej uchwały.
§ 11.
Upoważnia się Burmistrza do:
zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych w § 4 uchwały,
udzielania w roku budżetowym pożyczek do łącznej kwoty 100 000 zł,
lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach,
dokonywania zmian w planie wydatków na uposażenie i wynagrodzenie wynikające ze stosunku pracy z
wyłączeniem przeniesień miedzy działami.
5) dokonywania zmian w ramach planu zadań inwestycyjnych bez możliwości wprowadzenia nowych zadań i
rezygnacji z zadań przyjętych
§ 12.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 13.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2012 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący Rady Gminy
BUDŻET
GMINY I MIASTA WYSZOGRÓD
na 2012 rok
Budżet opracowano na podstawie Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591 z późniejszymi zmianami/, Ustawy z dnia 13 maja 2010 roku o dochodach jednostek samorządu terytorialnego /Dz. U. Nr 80, poz. 526/, Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych /Dz. U. Nr 157, poz. 1241/, Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14.06.2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych /Dz. U. z 2006 roku Nr 107, poz. 726 z późniejszymi zmianami/, pisma Ministerstwa Finansów w sprawie ustalenia wysokości subwencji i udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych, pisma Wojewódzkiego Urzędu Mazowieckiego w sprawie ustalenia wysokości dotacji na zadania zlecone, oraz wykonania planu budżetu za 9 miesięcy bieżącego roku.
Ogółem dochody budżetu Gminy i Miasta zostały zaplanowane na kwotę 16 742 800 zł.
w tym:
dochody majątkowe 1 532 938 zł
dochody bieżące 15 209 862 zł
z podziałem na:
Dochody własne 7 744 549 zł 46,26 %
Subwencje 6 412 907 zł 38,30%
Dotacje 2 585 344 zł 15,44%
Ogółem wydatki budżetu Gminy i Miasta zostały zaplanowane na kwotę: 17 202 000 zł
w tym:
Wydatki bieżące 14 338 582 zł 83,35%
Wydatki majątkowe 2 863 418 zł 16,65%
I. Dochody - planowane na kwotę 16 742 800 zł
w tym:
dochody majątkowe planowana kwota 1 532 938 zł
w tym:
sprzedaż mienia – 832 600 zł
zmiana z wieczystego użytkowanie na własność – 25 000 zł
pomoc finansowa w ramach działania odnowa i rozwój wsi objętego PROW - 365 338 zł
wpływ dotacji ze Starostwa Powiatu na modernizację dróg
- 310 000 zł
dochody bieżące planowana kwota 15 209 862 zł
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo – planowana kwota 368 338 zł
W tym:
- dochody majątkowe – 365 338 zł
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich 2007-2013
pomoc finansowa w ramach działania odnowa i rozwój wsi objętego PROW z przeznaczeniem na zadanie inwestycyjne pn. „Nabrzeże wiślane w Wyszogrodzie” – umowa z Samorządem Województwa Mazowieckiego podpisana 06.10.2011 r.
- dochody bieżące - 3 000 zł
Pozostała działalność
dochody z najmu i dzierżaw rolnych
Dział 600 Transport i łączność – planowana kwota 310 000 zł
Drogi publiczne gminne
dochody majątkowe planowana kwota 310 000 zł
wpływ dotacji ze Starostwa Powiatu – zmiana kategorii dróg
– porozumienie ze Starostwem
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa - planowana kwota 902 600 zł
Gospodarka gruntami i nieruchomościami 902 600 zł
w tym:
dochody majątkowe planowana kwota 857 600 zł
sprzedaż działek i mieszkań 332 600 zł
częściowa sprzedaż udziałów spólki z.o.o ZGKiM 500 000 zł
zmiany z wieczystego użytkowania na własność 25 000 zł
dochody bieżące planowana kwota 45 000 zł
wieczyste użytkowanie nieruchomościami 34 000 zł
dochody z najmu i dzierżaw( czynsze komunalne) 10 000 zł
pozostałe odsetki 1 000 zł
Dział 750 Administracja publiczna – planowana kwota 119 087 zł
Urzędy Wojewódzkie 67 969 zł
w tym:
dotacja celowa na zadania zlecone /USC i OC/ 67 944 zł
wpływy 5% za udostępnienie danych osobowych 25 zł
Urzędy gmin 51 118 zł
w tym:
dochody z najmu i dzierżawy(Policja, Centrum Medyczne BMC)
- 51 000 zł
pozostałe odsetki od lokat krótkoterminowych 118 zł
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa - planowana kwota 1 021 zł
Dotacja celowa na aktualizację spisu wyborców
Dział 752 Obrona narodowa
- planowana kwota 500 zł
Dotacja celowa na pozostałe wydatki obronne
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - planowana kwota 200 zł
Dotacja celowa na obronę cywilną.
Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem - planowana kwota 6 096 447 zł
Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych 15 100 zł
w tym:
podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych
opłacany w formie karty podatkowej – 15 000 zł
odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 100 zł
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku
od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat
lokalnych od osób prawnych i innych jednostek
organizacyjnych 1 476 300 zł
w tym:
podatek od nieruchomości 1 400 000 zł
podatek rolny 50 000 zł
podatek leśny 10 000 zł
podatek od środków transportowych 16 000 zł
podatek od czynności cywilno-prawnych 200 zł
odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 100 zł
Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku
od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-
prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób
fizycznych 1 391 000 zł
w tym:
podatek od nieruchomości 600 000 zł
podatek rolny 600 000 zł
podatek od środków transportowych 50 000 zł
podatek od spadków i darowizn 10 000 zł
wpływy z opłaty targowej 60 000 zł
podatek od czynności cywilno-prawnych 70 000 zł
odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 1 000 zł
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek
samorządu terytorialnego na podstawie ustaw 1 105 000 zł
w tym:
wpływy z opłaty skarbowej 15 000 zł
opłata eksploatacyjna 1 000 000 zł
wpływy z wydanych zezwoleń na sprzedaż alkoholu 90 000 zł
Udział gmin w podatkach stanowiących dochód
budżetu państwa 2 109 047 zł
w tym:
udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych 2 059 047 zł
udziały w podatku dochodowym od osób prawnych 50 000 zł
Dział 758 Różne rozliczenia - planowana kwota 6 412 907 zł
Subwencja ogólna z budżetu państwa 6 412 907 zł
w tym:
cześć oświatowa subwencji ogólnej dla j.s.t 4 097 034 zł
cześć wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin 2 315 873 zł
Dział 801 Oświata i wychowanie - planowana kwota 175 000 zł
Przedszkola 100 000 zł
w tym :
wpłaty na wyżywienie w Przedszkolu, - 70 000 zł
wpłaty rodziców na zajęcia dodatkowe – 30 000
Stołówki szkolne i przedszkolne 75 000 zł
w tym:
odpłatność za wyżywienie w stołówce szkolnej 75 000 zł
Dział 852 Pomoc społeczna - planowana kwota 2 236 700 zł
Dotacje celowe 2 206 700 zł
w tym:
Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu
alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia
emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego 1 751 000 zł
Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za
osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy
społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za
osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji
społecznej 27 700 zł
Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na
ubezpieczenie emerytalne i rentowe 75 000 zł
Zasiłki stałe 197 000 zł
Ośrodki pomocy społecznej 106 000 zł
Pozostała działalność 50 000 zł
Dochody jednostek samorządu terytorialnego z tyt.
realizowania zadań administracji rządowej -świadczenia
alimentacyjne ściągnięte przez komornika od dłużników
– udział Gminy 10 000 zł
- Wpłaty za usługi opiekuńcze - 20 000 zł
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - planowana
kwota 60 000 zł
Wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat i kar
za korzystanie ze środowiska 60 000 zł
Dział 926 Kultura fizyczna i sportu - planowana kwota 60 000 zł
Obiekty sportowe 60 000 zł
w tym:
środki pochodzące z wynajmu hali sportowej 60 000 zł
Wydatki
Planowana kwota wydatków ogółem 17 202 000 zł
w tym:
wydatki majątkowe 2 863 418 zł
wydatki bieżące 14 338 582 zł
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo – planowana kwota 620 338 zł
w tym:
- wydatki majątkowe 605 338 zł
Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi
Modernizacja nabrzeża wiślanego w Wyszogrodzie - 605 338 zł
Izby Rolnicze
- wydatki bieżące
wpłaty Gminy na rzecz Izby Rolniczej 15 000 zł
/2% wpływy podatku rolnego/
Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię, gaz i wodę – planowana kwota 100 000 zł
- dopłata do 1 m3 wody i ścieków
Dział 600 Transport i łączność – planowana kwota 1 279 545 000 zł
Drogi publiczne gminne 1 279 545 zł
W tym:
wydatki majątkowe 810 000 zł
modernizacja systemu dróg gminnych - 500 000 zł
wymiana nawierzchni 4 dróg gminnych -7 km
/Ciućkowo-Marcjanka-Drwały, Rębowo, Słomin,
Kobylniki-Rostkowice/
zadanie realizowane wspólnie ze Związkiem Gmin Regionu Płockiego
przy wsparciu środków z PROWM.
modernizacja dróg gminnych - 310 000 zł
/modernizacja dróg przejętych od Starostwa Powiatu zgodnie z porozumieniem/
wydatki bieżące 469 545 zł
utrzymanie dróg gminnych - 332 600 zł
/remonty nawierzchni, odśnieżanie/
fundusz sołecki - 136 945 zł
(wydatki związane z remontem dróg gminnych, z budową parkingu przy cmentarzu w Rębowie na działce będącej własnością gminy – udział 3 sołectw zgodnie ze złożonymi wnioskami przez radę solecką)
Dział 630 Turystyka – planowana kwota 100 000 zł
Zadania w zakresie upowszechniania turystyki 100 000 zł
- wydatki inwestycyjne
„Wzrost atrakcyjności turystycznej Miasta Wyszogród”
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa – planowana kwota 360 000 zł
Gospodarka gruntami i nieruchomościami 10 000 zł
w tym:
- wydatki inwestycyjne 350 000 zł
„Urządzanie przestrzeni publicznej w Gminie i Mieście Wyszogród
w tym:
przebudowa zajezdni autobusowej w Wyszogrodzie – 200 000 zł
zagospodarowanie terenu wokół świetlicy środowiskowej we wsi Grodkowo – 50 000 zł
zagospodarowanie centrum wsi Kobylniki - 100 000 zł
- wydatki bieżące 10 000 zł
wykonanie wycen, podziałów, opłaty notarialne, opłaty ksiąg
wieczystych, mapy opłaty za wypisy z rejestru gruntów itp.
Dział 710 Działalność usługowa – planowana kwota 220 000 zł
Plan zagospodarowania przestrzennego 100 000 zł
wydatki bieżące 100 000 zł
sporządzenie planu zagospodarowania przestrzennego dla wsi Wiązówka, Grodkowo, Bolino i częściowo Rębowa - 60 000 zł
wydanie decyzji uzgodnieniowych dla terenów dla których, nie
ma planu miejscowego zagospodarowania przestrzennego- 40 000 zł
Pozostała działalność 120 000 zł
w tym:
wydatki inwestycyjne 120 000 zł
Termomodernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Płockiej
-120 000 zł
Dział 750 Administracja publiczna - planowana kwota 2 663 280 zł
W tym:
wydatki majątkowe – dotacja na wydatki inwestycyjne do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego - 8 080 zł
wydatki bieżące 2 655 200 zł
pracownicy zleceni /USC, OC/ 136 200 zł
/Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz
fundusz świadczeń socjalnych/
- środki z dotacji – 67 944 zł
- środki samorządowe – 68 256 zł
Rada Gminy 110 000 zł
Diety dla Radnych, drobne zakupy, ryczałt przewodniczącego Rady i zastępcy.
Urząd Gminy i Miasta 2 134 280 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się na :
wynagrodzenia osobowe - 1 806 400 zł
Środki na wynagrodzenia, składki ZUS, fundusz pracy dodatkowe wynagrodzenia roczne, odprawy emerytalne, wynagrodzenie agencyjno-prowizyjne dla sołtysów.
wydatki bieżące - 327 880 zł
Są przeznaczone na zakup opału energii, składki na PEFRON, opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet, szkolenie pracowników, opłaty pocztowe, podróże służbowe, odpisy na ZFŚS.
Promocja jednostek samorządu terytorialnego 200 000 zł
- organizowanie imprez tj. „Dni Wisły” oraz promowanie Miasta i Gminy
Pozostała działalność 82 800 zł
dotacja na wydatki inwestycyjne do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego - 8 080 zł
wydatki bieżące - 74 720 zł
Środki przeznaczone na wypłatę składek członkowskich dla
Związków Gmin, diety sołtysów i przewodniczących rad osiedlowych biorących udział w posiedzeniach rady i pozostałe wydatki.
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa - planowana kwota 1 021 zł
środki pochodzące z dotacji – 1 021 zł
/na aktualizację spisów wyborców/
Dział 752 Obrona narodowa - planowana kwota 500 zł
środki pochodzące z dotacji – 500 zł
/na pozostałe wydatki obronne/
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa - planowana kwota 367 200 zł
Ochotnicza Straż Pożarna 367 000 zł
w tym:
wydatki inwestycyjne 175 000 zł
termomodernizację budynku OSP Wyszogród, który jest własnością gminy - 25 000 zł
Zakup samochodu dla OSP w Wyszogrodzie - 150 000 zł
wydatki bieżące 192 000 zł
OSP Wyszogród – 150 000 zł
Są przeznaczone na wynagrodzenia i pochodne kierowców,
zakup paliwa , energii itp.
jednostki w terenie - 42 000 zł
obrona cywilna 200 zł
Dział 757 Obsługa długu publicznego – planowana kwota 260 000 zł
Odsetki od zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytu i pożyczek.
Dział 758 Różne rozliczenia - planowana kwota 60 000 zł
rezerwa ogólna 25 959 zł
/zgodnie z ustawą o finansach publicznych rezerwa ogólna nie może być wyższa niż 1% wydatków budżetu/.
rezerwa kryzysowa 34 041 zł
/tj. 0,5% wydatków budżetu j.s.t pomniejszonych o wydatki inwestycyjne,
wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu/.
Dział 801 Oświata i wychowanie planowana kwota 6 113 418 zł
szkoły podstawowe 2 966 618 zł
wynagrodzenia osobowe - 2 405 264 zł
Środki na wynagrodzenia, składki ZUS, fundusz pracy dodatkowe wynagrodzenia roczne.
wydatki bieżące - 561 354 zł
Są przeznaczone na zakup opału energii, składki na PEFRON, opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet, szkolenie pracowników, opłaty pocztowe, podróże służbowe, dodatki mieszkaniowe i wiejskie, odpisy na ZFŚS.
oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych 107 032 zł
Środki na wynagrodzenia osobowe, składki ZUS, fundusz pracy dodatkowe wynagrodzenia roczne - 93 242 zł
dodatki mieszkaniowe i wiejskie, odpisy na ZFŚS 13 790 zł
przedszkole 814 344 zł
wynagrodzenia osobowe - 602 687 zł
Środki na wynagrodzenia, składki ZUS, fundusz pracy dodatkowe wynagrodzenia roczne.
wydatki bieżące - 211 657 zł
/w tym: 70 000 zł na zakup środków żywności/
Są przeznaczone na zakup opału energii, opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet, szkolenie pracowników, opłaty pocztowe, podróże służbowe, dodatki mieszkaniowe i wiejskie, odpisy na ZFŚS.
gimnazjum 1 597 199 zł
wynagrodzenia osobowe - 1 363 193 zł
Środki na wynagrodzenia, składki ZUS, fundusz pracy, dodatkowe wynagrodzenia roczne.
wydatki bieżące - 234 006 zł
Są przeznaczone na zakup opału energii, opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet, szkolenie pracowników, opłaty pocztowe, podróże służbowe, dodatki mieszkaniowe i wiejskie, odpisy na ZFŚS.
dowożenie uczniów do szkół 220 000 zł
zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół 220 260 zł
wynagrodzenia osobowe - 196 720 zł
Środki na wynagrodzenia, składki ZUS, fundusz pracy dodatkowe wynagrodzenia roczne.
wydatki bieżące - 23 540 zł
Są przeznaczone na zakup opału, energii, opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet, szkolenie pracowników, opłaty pocztowe, podróże służbowe, odpisy na ZFŚS.
dokształcania i doskonalenie nauczycieli 29 465 zł
stołówki szkolne 75 000 zł
/zakup środków żywności/
pozostała działalność 83 500 zł
zakup oleju do kotłowni dla Zespołu Szkół, opłata za konserwację
i przeglądy urządzeń kotłowni 82 400 zł
dotacja za prowadzenie Kasy Zapomogowo Pożyczkowej pracowników oświaty - 1 100 zł
Planowane wydatki na oświatę w wysokości 6 171 234 zł została pozyskana z subwencji oświatowej w wysokości 4 097 034 zł oraz środków własnych 2 074 200 zł .
Przyznana subwencja oświatowa nie pokrywa w pełni wydatków na funkcjonowanie jednostek oświatowych stąd tak duża kwota musi być przekazana ze środków własnych.
Dział 851 Ochrona zdrowia- planowana kwota 100 000 zł.
Zwalczanie narkomanii 4 000 zł
Przeciwdziałanie alkoholizmowi 86 000 zł
/ bieżące utrzymanie świetlicy środowiskowa, dyżury psychologa/
Pozostała działalność 10 000 zł
/wydatki związane z funkcjonowaniem gabinetu
lekarskiego/
Dział 852 Pomoc społeczna – planowana kwota 2 848 643 zł
Dom Pomocy Społecznej 180 300 zł
/opłaty za pobyt osób samotnych w DPS/
świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego oraz wydatki związane z utrzymaniem stanowiska obsługującego świadczenia rodzinne i fundusz alimentacyjny ogółem 1 775 758 zł
składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne 31 520 zł
zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe /w tym: zabezpieczono środki 10 000 zł na udział własny realizacji projektu POKL- Program aktywacji społeczno-zawodowej bezrobotnych w Gminie i Mieście Wyszogród/ - dotacje i środki samorządowe 145 000 zł
dodatki mieszkaniowe 40 000 zł
zasiłki stałe 236 400 zł
ośrodki pomocy społecznej 245 360 zł
wynagrodzenia osobowe - 213 204 zł
Środki na wynagrodzenia, składki ZUS, fundusz pracy, dodatkowe wynagrodzenia roczne.
wydatki bieżące - 32 156 zł
Są przeznaczone na zakup opału, energii, opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet, opłaty pocztowe, podróże służbowe, odpisy na ZFŚS.
usługi opiekuńcze 74 305 zł /Wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz fundusz świadczeń socjalnych opiekunek osób wymagających pomocy./
pozostała działalność 120 000 zł
dożywianie dzieci - 110 000 zł
/dotacja – 50 000 zł , środki samorządowe – 60 000 zł/.
wydatki związane z utrzymaniem samochodu przeznaczonego do przewozu osób niepełnosprawnych - 10 000 zł
Realizacja wydatków pomocy społecznej została zaplanowana z
dotacji – 2 206 700 zł,
środków samorządowych – 611 943 zł
funduszu alimentacyjnego 10 000 zł (udziały gmin)
zwrot za usługi opiekuńcze – 20 000 zł.
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza – planowana kwota 57 816 zł
świetlice szkolne 57 446 zł
płace i pochodne pracowników świetlicy szkolnej/
dokształcenie i doskonalenie nauczycieli 370 zł
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska– planowana kwota
1 000 000 zł
w tym:
wydatki inwestycyjne 405 000 zł :
Gospodarka ściekowa i ochrona wód
„ Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie i
Mieście Wyszogród” - 355 000 zł
rozbudowa wodociągu w ul. Warszawskiej - 50 000 zł
przydomowe oczyszczalnie ścieków - 5 000 zł
kanalizacja ul. Kościuszki - 300 000 zł
Gospodarka odpadami
„Rekultywacja wysypiska odpadów komunalnych w Wilczkowie”
- 25 000 zł
- Pozostała działalność
„Modernizacja targowiska miejskiego” – 25 000 zł
wydatki bieżące - 595 000 zł :
- Gospodarka wodno-ściekowa 20 000 zł
Oczyszczanie Miasta i wsi 200 000 zł
Utrzymanie zieleni w miastach i gminie 10 000 zł
Oświetlenie ulic, placów i dróg 250 000 zł
Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. Z o o 50 000 zł
/wydatki związane ze sprzedażą udziałów/
Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem
środków i opłat za korzystanie ze środowiska 45 000 zł
- Pozostała działalność 20 000 zł
-bieżące utrzymanie targowiska, opłata za miejsce w schronisku dla bezpańskich psów.
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego – planowana kwota 603 139 zł
- Biblioteka – dotacja przedmiotowa na funkcjonowanie biblioteki samorządowej – 198 000 zł
- Pozostałe zadania w zakresie kultury -100 000 zł
- inicjowanie i animacja życia kulturalnego
- Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby – 305 139 zł
w tym:
wydatki inwestycyjne:
„Rębowski Dom Kultury - 290 000 zł
wydatki bieżące:
- fundusz sołecki – remont świetlic w Kobylnikach i Grodkowie - 15 139 zł
Dział 926 Kultura fizyczna i sport – planowana kwota 447 100 zł
obiekty sportowe / Hala sportowa/ 337 100 zł
wynagrodzenia osobowe - 252 380 zł
Środki na wynagrodzenia, składki ZUS, fundusz pracy, dodatkowe wynagrodzenia roczne.
wydatki bieżące - 84 720 zł
Są przeznaczone na zakup oleju opałowego, energii, wody, opłaty za usługi telekomunikacyjne, Internet, usługi remontowe, podróże służbowe, odpisy na ZFŚS.
zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 110 000 zł
/dotacja celowa z budżetu na zadania zlecone z zakresu kultury fizycznej do realizacji stowarzyszeniom/
Planowana realizacja zadań inwestycyjnych w latach 2012 – 2013 roku
wydatki inwestycyjne - planowana kwota - 2 863 418 zł
1. Urządzanie nabrzeża wiślanego - 605 338 zł
Przedsięwzięcie uzyskało w roku 2011 dofinansowanie w ramach PROW na lata 2007-2013., oś IV LEDER Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju „Odnowa wsi”. Zakres projektu obejmuje remont chodnika w ul. Wiślanej, odnowę zniszczonego amfiteatru, uporządkowanie terenu, utworzenie miejsc parkingowych oraz wyposażenie tego miejsca w elementy małej architektury tj. ławki, stojaki rowerowe, kosze.
Środki własne- 240 000 zł, środki PROW – 365 338 zł /podpisana umowa/
2. Modernizacja systemu dróg gminnych - 500 000 zł
(wymiana nawierzchni 4 dróg gminnych: Ciućkowo-Marcjanka-Drwały, Rębowo, Słomin, Kobylniki-Rostkowice - 7 km
zadanie realizowane wspólnie ze Związkiem Gmin Regionu Płockiego przy wsparciu środków z RPOWM)
3. Modernizacja dróg gminnych: Wilczkowo-Marcjanka, Dzierżanowo-Słomin, Grodkowo-Bolino - 310 000 zł
- drogi przejęte od Starostwa Powiatu zgodnie z porozumieniem.
4. Wzrost atrakcyjności turystycznej Miasta Wyszogród - 100 000 zł -
W ramach zadania przewidziano dostawę i montaż pływającej przystani do cumowania niewielkich jednostek pływających na rzece Wiśle, zakup łodzi do turystycznych rejsów. Na realizację przedmiotowego zadania GiM ubiega się o dofinansowanie z LGD Razem dla rozwoju, wdrażającej Lokalną Strategię Rozwoju w ramach osi 4 LEDER PROW na lata 2007-2013
Koszt całkowity realizacji zadania – 250 000 zł
Środki do pozyskania z PROW – 150 000 zł
5. Urządzanie przestrzeni publicznej w Gminie i Mieście Wyszogród
- 350 000 zł
Zadanie obejmuje:
przebudowę zajezdni autobusowej w Wyszogrodzie – 200 000 zł
- wymianę nawierzchni , wyposażenie w elementy małej architektury
tj. w wiatę przystankową, toaletę publiczną, kosze uliczne, ławki.
zagospodarowanie centrum wsi Kobylniki - 100 000 zł
- budowę boiska i placu zabaw w m. Kobylniki/
zagospodarowanie terenu wokół świetlicy środowiskowej we
wsi Grodkowo - 50 000 zł
- budowę placu zabaw przy osiedlu budynków wielorodzinnych w m.
Grodkowo
W 2010 roku złożony został wniosek o dofinansowanie przedmiotowego zadania w ramach Programu Rozwoju Obszarów wiejskich działanie „Odnowa wsi”.
Koszt całkowity realizacji zadania – 1 200 000 zł
Środki do pozyskania z PROW – 850 000 zł
6. Termomodernizacja budynku wielorodzinnego przy ul. Płockiej – 120 000 zł
- wykonanie dokumentacji technicznej, docieplenie ścian, remont pokrycia dachowego
7. Zakup samochodu dla OSP w Wyszogrodzie – 150 000 zł
Koszt zakupu – 600 000 zł
Środki do pozyskania – 450 000 zł
Środki do pozyskania z Urzędu Marszałkowskiego z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony środowiska i Gospodarki Wodnej
8. Termomodernizacja budynku OSP w Wyszogrodzie - 25 000 zł
Zadanie realizowane jest w partnerstwie w ramach ZGRP. Swoim zakresem obejmuje wykonanie docieplenia ścian, remont instalacji CO poprzez montaż kotła opalanego odnawialnymi źródłami energii, remont pokrycia dachowego.
Wniosek złożono o dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego i w chwili obecnej podlega ocenie wykonalności.
Koszt całkowity realizacji zadania – 500 000 zł
Środki do pozyskania z PROW – 425 000 zł
Zadanie realizowane w latach 2012-2013
9. Uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej w Gminie i Mieście Wyszogród - 355 000 zł
Zadanie obejmuje:
rozbudowę wodociągu w ul. Warszawskiej - 50 000 zł
budowę przydomowych oczyszczalni ścieków /64 szt/ - 5 000 zł
kanalizację ul. Kościuszki - 300 000 zł
- wykonanie kanalizacji sanitarnej i deszczowej o długości 1,5 km.
Na realizację przedmiotowego zadania GiM ubiega się o dofinansowanie z PROW na lata 2007-2013, działanie Podstawowe usługi dla ludności i gospodarki wiejskiej. Przewidywany poziom uzyskanego dofinansowania wynosi 75% , pozostałe 25% stanowi wkład własny Gminy i Miasta oraz w przypadku budowy przydomowych oczyszczalni ścieków wkład własny mieszkańców.
Koszt całkowity realizacji zadania – 4 450 000 zł
Środki do pozyskania z PROW – 3 445 000 zł
Zadanie realizowane w latach 2012-2013
10. Rekultywacja wysypiska odpadów komunalnych w Wilczkowie
- 25 000
Wydatki promocyjne i doradcze związane z zakończeniem zadania realizowanego ze Związkiem Gmin Regionu Płockiego.
11. Modernizacja targowiska miejskiego – 25 000 zł
- budowa zadaszonych stoisk handlowych
Zadanie będzie realizowane w ramach projektu „Mój rynek” finansowanego z PROW na lata 2007-2013, działanie Podstawowe usługi dla ludności i gospodarki wiejskiej.
W ramach projektu zaprojektowano wykonanie kompleksowej modernizacji oraz dostosowanie go do obowiązujących wymogów prawnych w zakresie handlu żywymi zwierzętami. Przewiduje się budowę zadaszonych stoisk handlowych, utwardzenie nawierzchni, budowę miejsc parkingowych, niezbędnego zaplecza sanitarnego oraz uporządkowanie gospodarki ściekowej.
Koszt całkowity realizacji zadania – 1 275 000 zł
Środki do pozyskania z PROW – 975 000 zł
Zadanie realizowane w latach 2012-2013
12. Dotacja na zadanie inwestycyjne dla Urzędu Marszałkowskiego
Województwa Mazowieckiego - 8 080 zł
w tym:
3 637 zł – „Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa”
4 443 zł – „Przyśpieszenie wzrostu konkurencyjności województwa mazowieckiego, przez budowanie społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy poprzez stworzenie zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu’
Planowane zadania inwestycyjne przy udziale środków pomocowych , na które zostały złożone wnioski będą realizowane pod warunkiem ich uzyskania.
Maryś Mieszkowski
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
- Data udostępnienia w BIP: 2012-01-03 12:34:47
- Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-01-03 12:34:47
- Liczba odsłon: 1268
- Historia dokumentu: