Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
Wyszogród:
Zaprojektowanie i wybudowanie Modernizacji systemu oczyszczania ścieków
komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród
Numer ogłoszenia: 200666 - 2015; data zamieszczenia: 06.08.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy i Miasta Wyszogród , ul. Rębowska 37, 09-450 Wyszogród, woj. mazowieckie, tel. 024 2311020, faks 024 2311024.
- Adres strony internetowej zamawiającego: https://ugimwyszogrod.bip.org.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wybudowanie Modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych typu zaprojektuj i wybuduj, polegających na: Zaprojektowaniu i wybudowaniu Modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród. Zakres zamówienia obejmuje prace od projektu technicznego i technologicznego do wybudowania obiektów oczyszczalni ścieków łącznie z uzyskaniem wszelkich pozwoleń i decyzji administracyjnych, tj. wykonanie badań geotechnicznych gruntu i hydrogeologicznych, sporządzenie map do celów projektowych, sporządzenie operatu wodno prawnego, sporządzenie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia wodno prawnego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji środowiskowej, pozwolenia na budowę, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego i wszelkich innych pozwoleń i decyzji niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. UWAGA: Niniejsze Zamówienie obejmuje wyłącznie zaprojektowanie i wykonanie obiektu oczyszczalni ścieków bez wymiany istniejącego kolektora..
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27-4, 74.23.20.00-4, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10-9, 45.25.22.00-0, 45.23.24.23-3, 45.31.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.11.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości 5 000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy złotych).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, określonych w niniejszym postępowaniu, Wykonawca winien złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Sposób oceny kryterium: spełnia/ nie spełnia.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca winien złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: Wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót (potwierdzających spełnianie warunku), określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, potwierdzające wykonanie co najmniej 1 inwestycji (roboty budowlane) obejmujące budowę lub modernizację oczyszczalni ścieków w dowolnej technologii, o łącznej wartości co najmniej 150 000,00 PLN brutto Sposób oceny kryterium: spełnia/ nie spełnia.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający nie wyznacza szczegółowych warunków w powyższym zakresie
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca winien złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia zawierający: informacje na temat posiadanych przez te osoby kwalifikacji zawodowych i doświadczenia i zakresu wykonywanych czynności (sporządzonym w sposób umożliwiający ocenę spełniania warunku) oraz wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, potwierdzające dysponowanie co najmniej: 1 osobą z uprawnieniami budowlanymi do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Sposób oceny kryterium: spełnia/ nie spełnia.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, Wykonawca winien złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy (sporządzoną w sposób umożliwiający ocenę spełniania warunku), wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert potwierdzające posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę nie mniejszą niż 150 000,00 PLN oraz dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Sposób oceny kryterium: spełnia/ nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Strony zastrzegają sobie prawo zmiany postanowień Umowy w sytuacji zaistnienia jednej lub kilku z poniższych okoliczności: 1) konieczności wprowadzenia zmian w Programie funkcjonalno-użytkowym, będącym podstawą realizacji przedmiotu Umowy, wywołanych zmianami w przepisach prawa, normach i standardach, zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej, oraz w przypadku stwierdzenia niezinwentaryzowanych elementów infrastruktury; 2) konieczności wprowadzenia zmian w sposobie wykonania robót budowlanych spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej oraz w przypadku stwierdzenia niezinwentaryzowanych elementów infrastruktury; 3) konieczności zmiany terminu realizacji spowodowanej: a. wystąpieniem warunków pogodowych mających wpływ na brak możliwości prowadzenia robót budowlanych; b. okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego; c. brakiem wydania w zgodnym z przepisami terminie pozwolenia na budowę o ile wniosek złożony do stosownego organu administracji publicznej był kompletny, poprawny; d. brakiem wydania w zgodnym z przepisami terminie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego o ile wniosek złożony do stosownego organu administracji publicznej był kompletny, poprawny. 4) Zmiany, o których mowa w ust. 1 nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w Umowie, jak również nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 Pzp. 5) Wszystkie zmiany postanowień zawartej umowy wymagają zgody obu Stron i zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej,
na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
ugimwyszogrod.bip.org.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród ul. Rębowska 37 09-450 Wyszogród pokój nr 3.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.08.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy i Miasta Wyszogród ul. Rębowska 37 09-450 Wyszogród pokój nr 4 (kancelaria ogólna).
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Informacja dotycząca sprostowania oczywistych omyłek pisarskich
Zgodnie z Rozdziałem I, pkt. 5, ppkt. 5.5 SIWZ, Zamawiający prostuje z urzędu oczywiste omyłki pisarskie:
- Zapis w SIWZ Rozdział I, pkt. 2, ppkt. 2.2 o brzmieniu:
„Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem: UGiM.271.5.2014. Wykonawcy zobowiązani są do powoływania się na wyżej podane oznaczenie we wszelkich kontaktach z Zamawiającym”
otrzymuje brzmienie:
„Postępowanie, którego dotyczy niniejszy dokument oznaczone jest znakiem: UGiM.271.1.2015. Wykonawcy zobowiązani są do powoływania się na wyżej podane oznaczenie we wszelkich kontaktach z Zamawiającym”.
- Zapis w SIWZ Rozdział IV, Formularz „OFERTA”, pkt. 4 o brzmieniu:
„Oświadczamy, że zamówienie zrealizujemy w następujących terminach (w nawiasach zostały podane wymagane nieprzekraczalne terminy realizacji):
a) rozpoczęcie – w dniu podpisania umowy;
b) zaprojektowanie tzn. sporządzenie i dostarczenie:
projektu budowlanego – w terminie do dnia 30.11.2014r.
c) zakończenie – w dniu 31.12.2014r.”
otrzymuje brzmienie:
„Oświadczamy, że zamówienie zrealizujemy w następujących terminach (w nawiasach zostały podane wymagane nieprzekraczalne terminy realizacji):
a) rozpoczęcie – w dniu podpisania umowy;
b) zaprojektowanie tzn. sporządzenie i dostarczenie:
projektu budowlanego – w terminie do dnia 10.10.2015r.
c) zakończenie – w dniu 15.11.2015r.”
W załączeniu do niniejszej informacji Zamawiający przekazuje poprawioną Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia.
Pozostałe warunki udziału w postępowaniu nie ulegają zmianie.
Odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu
Zamawiający udziela wyjaśnień i odpowiedzi na pytania dotyczące przedmiotowego postępowania przetargowego:
1. Czy Zamawiający posiada decyzję środowiskową lub decyzję o braku konieczności przeprowadzenia procedury oddziaływania na środowisko?
Odpowiedź: przedmiot zamówienia obejmujący: modernizację, przebudowę i rozbudowę istniejącego systemu oczyszczania ścieków komunalnych w Grodkowie, nie zalicza się do przedsięwzięć określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 roku w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2010r. Nr 213, poz. 1397 z późn. zm.).
2. Czy dla terenu objętego zamówieniem obowiązuje plan zagospodarowania przestrzennego lub czy Zmawiający posiada decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego
Odpowiedź: dla terenu objętego zamówieniem brak jest aktualnie obowiązujących miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. Dla przedmiotowego zamówienia Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród wydał w dniu 30.10.2014r. ostateczną decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego nr 46/2014 obejmującą: przebudowę i rozbudowę systemu oczyszczania ścieków komunalnych w miejscowości Grodkowo w gminie Wyszogród.
3. Prosimy o udostępnienie wyników badań gruntowo – wodnych dla danego terenu gdyż są to informacji bardzo ważne mające duży wpływ na określanie ceny i są wymagane zgonie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego – par. 19 pk. 4 lit. b)
Odpowiedź: Zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Modernizacja systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród” pkt. 1.2.1 Projektowanie: w ramach wstępnych prac Wykonawca (Projektant) obowiązany jest do: w przypadku uzasadnionej konieczności wykonania niezbędnych badań geologicznych.
4. Proszę o udostępnienie warunków na przyłącza wodne, energetyczne, zrzut ścieków oczyszczonych – od Zarządcy cieku – par. 19 pk. 4 lit. h)
Odpowiedź: Zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Modernizacja systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród” pkt. 1.2.1 Projektowanie: w ramach wstępnych prac Wykonawca (Projektant) obowiązany jest do: uzgodnienia na etapie wykonywania dokumentacji projektowej pozostałych mediów (w tym przyłączy). Użytkownik posiada zawartą umowę o dostawie energii elektrycznej. Warunki wykonania przyłączy zostaną wydane wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana, po podpisaniu umowy.
5. Proszę o udostępnienie oświadczenia o prawie do dysponowania gruntem na cele budowlane – par. 19 pk. 2
Odpowiedź: Zamawiający wyda oświadczenie o prawie do dysponowania gruntem na cele budowlane oraz wszelkie pełnomocnictwa niezwłocznie po podpisaniu umowy z Wykonawcą, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza.
6. Proszę o udostępnienie kopii mapy zasadniczej – par. 19 pk. 4 lit. a)
Odpowiedź: Zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Modernizacja systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród” pkt. 1.2.1 Projektowanie: w ramach wstępnych prac Wykonawca (Projektant) obowiązany jest do: wykonania, w miarę konieczności pomiarów geodezyjnych i map do celów projektowych.
7. Proszę o udostępnienie inwentaryzacji zieleni – par. 19 pk. 4 lit. d)
Odpowiedź: Zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Modernizacja systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród” pkt. 1.2.1 Projektowanie: w ramach wstępnych prac Wykonawca (Projektant) obowiązany jest do: wykonania inwentaryzacji zieleni w zakresie koniecznym dla sporządzenia dokumentacji projektowej oraz wykonania robót budowlanych.
8. Proszę o udostępnienie inwentaryzacji istniejących obiektów – par. 19 pk. 4 lit. g) Zamawiający nie może tego cedować na wykonawcę, gdyż będzie to miało wpływ na określenie ceny
Odpowiedź: Zgodnie z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Modernizacja systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród” pkt. 1.2.1 Projektowanie: w ramach wstępnych prac Wykonawca (Projektant) obowiązany jest do: wykonania inwentaryzacji modernizowanych obiektów oraz istniejących instalacji i przewodów między obiektowych w zakresie koniecznym dla sporządzenia dokumentacji projektowej oraz wykonania robót budowlanych.
9. Proszę o uzupełnienie PFU o wszystkie wymagane ww przepisami dane i informacje
Odpowiedź: stanowisko zamawiającego zgodnie z odpowiedziami do pytań od nr 3 do 8.
10. Proszę o podanie innych równoważnych materiałów do płyt homogenicznych ( PP-C Kopolimer Polipropylen ze zbrojeniem metalowym wewnątrz) np. laminatem poliestrowo- szklany, przy uwzględnieniu okresu trwałości wymaganego w SIWZ lub inne – jakie ?
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza stosowanie materiałów równoważnych lub lepszych pod warunkiem, że są one zgodne z Programem Funkcjonalno – Użytkowym „Modernizacja systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród” pkt. 2.1.4.2 Wymagania dotyczące właściwości wyrobów budowlanych.
11. Czy zamawiający dopuszcza budynek w formie kontenerowej – dla tak małej oczyszczalni nie jest konieczna budowa budynku w formie tradycyjnej.
Odpowiedź: Zamawiający dopuszcza budynek w formie kontenerowej.
12. Proszę o zmianę terminu realizacji zadania. Zamawiający określił termin składania ofert na dzień 20.08.2015 r. przy czym ustalił w pkt 4 1.2 a) termin sporządzenia i dostarczenia projektu budowlanego - w terminie do dnia 10.10.2015r. Natomiast wykonanie robót do dnia 15.11.2015r. Mając na uwadze fakt iż:
a) Wybór wykonawcy nastąpi w ciągu 30 dni – 20.09.1015 r ( uzupełnienia ofert, wyjaśnienia, itp. )
b) Niemożliwym jest wykonanie projektu w ciągu 20 dni oraz uzyskanie decyzji środowiskowej, lokalizacyjnej i pozwolenia na budowę oraz wybudowane obiektów w ciągu 35 dni!!!!
c) W formularzu ofertowym znalazły się jeszcze inne terminy – pkt. 4 zaprojektowanie tzn. sporządzenie i dostarczenie projektu budowlanego - w terminie do dnia 30.11.2014r. , zakończenie – w dniu 31.12.2014r.
d) Uważamy iż prawidłowe terminy dla tej inwestycji to:
- opracowanie i akceptacja koncepcji – 1-2 miesięcy od podpisania umowy
- uzyskanie decyzji środowiskowej ( lub decyzji o braku konieczności przeprowadzenia postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko wraz z decyzją o lokalizacji inwestycji celu publicznego – 4 miesiące od podpisania umowy
- opracowanie projektu budowlanego i uzyskanie pozwolenia na budowę – 7-8 miesięcy od podpisania umowy
- realizacja robót budowlanych – 4-5 miesięcy od uzyskania pozwolenia na budowę
- Razem ok. 12-13 miesięcy, więc prawidłowy termin zakończenia to 10.2016 r.
Wskazujemy iż tak jak dotychczas określony termin skutkuje naruszeniem art. 14 Pzp w zw. z art.139 ust. 1 Pzp w zw. z art. 387 § 1 Kc w zw. z art. 7 ust. 1 Pzp w zw. z art. 36 ust. 1 pkt 4 Pzp w zw. z art. 41 pkt 6 Pzp, przez przyjęcie niemożliwego do dotrzymania terminu wykonania zamówienia, co stanowi naruszenie obowiązku zamawiającego przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wykonawców, gdyż umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna, zamawiający pozbawia zatem wykonawców możliwości uzyskania zamówienia dokonania opisu niektórych parametrów i wymogów dotyczących przedmiotu zamówienia bez uzasadnienia realnymi potrzebami zamawiającego. Taki m.inn wyrok został wydany w sprawie KIO 1750/11 z dnia 31 sierpnia 2011 r. W związku z powyższym wniosek o zmianę terminu na realny jest jak najbardziej uzasadniony.
Odpowiedź a), b), d): Zamawiający nie przychyla się do prośby o wydłużenie terminu wykonania przedmiotu zamówienia. Stanowisko przedstawione w zapytaniu zakłada najdłuższy możliwy termin wykonania przedmiotu zamówienia przy założeniu, że wszystkie wymagane przepisami szczegółowymi czynności i procedury będą konieczne. Zamawiający w ogłoszeniu o przetargu zastrzegł sobie prawo do zmiany postanowień Umowy w sytuacji zaistnienia jednej lub kilku z poniższych okoliczności:
1) konieczności wprowadzenia zmian w Programie funkcjonalno-użytkowym, będącym podstawą realizacji przedmiotu Umowy, wywołanych zmianami w przepisach prawa, normach i standardach, zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej, oraz w przypadku stwierdzenia niezinwentaryzowanych elementów infrastruktury;
2) konieczności wprowadzenia zmian w sposobie wykonania robót budowlanych spowodowanych zmianami w przepisach prawa, norm i standardów lub zmianami w wiedzy technicznej lub zmianą funkcji użytkowej oraz w przypadku stwierdzenia niezinwentaryzowanych elementów infrastruktury;
3) konieczności zmiany terminu realizacji spowodowanej:
a. wystąpieniem warunków pogodowych mających wpływ na brak możliwości prowadzenia robót budowlanych;
b. okolicznościami leżącymi po stronie Zamawiającego;
c. brakiem wydania w zgodnym z przepisami terminie pozwolenia na budowę o ile wniosek złożony do stosownego organu administracji publicznej był kompletny, poprawny;
d. brakiem wydania w zgodnym z przepisami terminie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego o ile wniosek złożony do stosownego organu administracji publicznej był kompletny, poprawny.
4) Zmiany, o których mowa w ust. 1 nie mogą powodować wykroczenia poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w Umowie, jak również nie mogą powodować obejścia przepisu art. 144 Pzp.
5) Wszystkie zmiany postanowień zawartej umowy wymagają zgody obu Stron i zachowania formy pisemnej, pod rygorem nieważności.
Ponadto Zamawiający informuje, że krótki termin realizacji przedmiotu zamówienia uwarunkowany jest środkami zewnętrznymi, które muszą być wykorzystane do końca 2015 roku. Z wiedzy jaką posiada Zamawiający oraz niewielkiej skali przedsięwzięcia (wielkość oczyszczalni) wynika, że wykonanie przedmiotu zamówienia jest możliwe w terminach określonych w SIWZ i ogłoszeniu.
Odpowiedź c): Zamawiający sprostował z urzędu oczywiste omyłki pisarskie w treści SIWZ i formularzu ofertowym. Stosowna informacja (wraz z poprawionym SIWZ) została opublikowana w biuletynie informacji publicznej pod treścią ogłoszenia o przetargu w dniu 10.08.2015r. Link do informacji: https://ugimwyszogrod.bip.org.pl/?tree=przetarg&id=166 .
Odpowiedzi na pytania dotyczące przetargu z dnia 18.08.2015r
Urząd Gminy i Miasta Wyszogród udziela wyjaśnień i odpowiedzi na postawione pytania dotyczące prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, znak sprawy: UGiM.271.1.2015. Pytania Zamawiający otrzymał odpowiednio: 17.08.2015r. i 18.08.2015r. tj. 4 i 5 dni po upłynięciu połowy terminu na składanie ofert. Zgodnie z pkt. 5.2 SIWZ zapytania te Zamawiający mógł pozostawić bez rozpatrzenia.
1. Jakie należy uzyskać parametry ścieków oczyszczonych podczas rozruchu ? Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 18 listopada 2014r. w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego dla aglomeracji do 2000 RLM ścieki oczyszczone powinny spełniać następujące parametry:
BZT5 – 25 mg02/l
ChZT – 125 mg02/l
Zawiesiny ogólne – 25 mg/l
Redukcja biogenów Azotu i Fosforu jest wymagana wyłącznie w ściekach wprowadzanych do jezior i ich dopływów oraz bezpośrednio do sztucznych zbiorników.
Odpowiedź: zgodnie z decyzją Starosty Płockiego znak: ŚR-II.6341.71.2013 z dnia 13 grudnia 2013r. najwyższe dopuszczalne wartości wskaźników zanieczyszczeń dla oczyszczonych ścieków bytowych przy RLM = 321, wprowadzonych do wód z oczyszczalni ścieków w Grodkowie, gm. Wyszogród wynoszą odpowiednio:
BZT5 – 40 mg02/l
ChZT – 150 mg02/l
Zawiesiny ogólne – 50 mg/l
2. Prosimy o udostępnienie planu zagospodarowania terenu bieżącej oczyszczalni ścieków.
Odpowiedź: w załączeniu przekazujemy plik pdf z inwentaryzacją terenu.
3. Prosimy o udostępnienie pozwolenia wodno – prawnego na istniejącą oczyszczalnię ścieków.
Odpowiedź: w załączeniu plik pdf z pozwoleniem wodno – prawnym.
4. Czy projekt i budowa oczyszczalni ma obejmować jedynie ciąg technologiczny oczyszczalni wraz z monitoringiem pracy oczyszczalni i zdalnym przesyłaniem danych o pracy i awarii oczyszczalni, czy dodatkowo należy również zaprojektować dodatkowe urządzenia takie jak:
- przepompownia ścieków surowych na wejściu do oczyszczalni;
- sitopiaskownik lub inne urządzenie do usuwania skratek ze ścieków surowych;
- urządzenia do obróbki osadu nadmiernego, np. workownica lub prasa do osuszania osadu;
- zagospodarowanie terenu oczyszczalni, tj ogrodzenie, place utwardzone, ciągi komunikacyjne, chodniki itp.;
- oświetlenie;
- budynek technologiczno – socjalny;
- doprowadzenie wody do oczyszczalni;
- inne.
Odpowiedź: Projekt i budowa oczyszczalni ma obejmować ciąg technologiczny oczyszczalni wraz z monitoringiem pracy oczyszczalni i zdalnym przesyłaniem danych o pracy i awarii oczyszczalni. Przy projektowaniu należy opierać się o wytyczne zawarte w PFU. Teren oczyszczalni jest częściowo utwardzony i posiada przyłącze wodociągowe oraz energetyczne.
inwentaryzacja
pozwolenie_wodno_prawne
UGiM.271.3.2015
Wyszogród, 28 sierpnia 2015 r.
Gmina i Miasto Wyszogród
Ul. Rębowska 37
09-450 Wyszogród
INFORMACJA O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY
Dotyczy: Zaprojektowania i wybudowania Modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród.
Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród informuje, iż w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na Zaprojektowanie i wybudowanie Modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród wpłynęły 4 oferty.
Zbiorcze zestawienie złożonych ofert:
Numer oferty |
Firma (nazwa) lub nazwisko oraz adres oferenta |
Wartość zamówienia netto |
Podatek VAT |
Wartość zamówienia brutto |
1 |
REMONDIS Aqua Wyszogród Sp. z o. o.
Szkolna 16 09-450 Wyszogród |
284.000,00zł |
65.320,00zł |
349.320,00zł |
2 |
ECOKUBE sp. z o. o.
Wólczańska 128/134 90-527 Łódź |
646.860,00zł |
148.777,80zł |
795.637,00zł |
3 |
INSTAL Szubińska Elżbieta
Wyszyńskiego 106 08-400 Garwolin |
175.106,00zł |
40.274,00zł |
215.380,00zł |
4 |
PRZEDSIĘBIORSTWO PRODUKCYJNO USŁUGOWE DOMED Sp. z o. o.
Bystrzycka 26 54-215 Wrocław |
645.200,00zł |
148.406,00zł |
793.596,00zł |
Po analizie ofert wniesionych do dnia 20 sierpnia 2015 r., do godz. 9.00, Zamawiający stwierdził, że wszystkie oferty złożone przez dostawców spełniają wymogi określone w SIWZ robót i będą podlegały ocenie, a żaden Wykonawca nie został wykluczony z postępowania.
Zamawiający przy obliczaniu kryterium cena = 100% brał pod uwagę cenę brutto za wykonanie przedmiotu zamówienia. Oferta z ceną najniższą otrzymała 100 pkt przemnożonych przez wagę kryterium i została przyjęta jako podstawa do badania pozostałych ofert. Punktacja za ceny kolejnych ofert odbędzie się wg wzoru:
Najniższa cena oferty
Kryterium cena= ------------------------------ x 100 pkt x 100 %
Cena badanej oferty
Tabela oceny złożonych ofert
Numer oferty |
Liczba pkt w kryterium: cena 100% (max. 100 pkt.) |
Liczba pkt w kryterium: |
RAZEM: |
1 |
61,66 pkt |
- |
61,66 pkt |
2 |
27,07 pkt |
- |
27,07 pkt |
3 |
100 pkt |
|
100 pkt |
4 |
27,14 pkt |
|
27,14 pkt |
Zamówienie zostało udzielone firmie:
INSTAL Szubińska Elżbieta
Wyszyńskiego 106
08-400 Garwolin
Z poważaniem
Jan Boszko
Burmistrz Gminy i Miasta
Wyszogród
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Ogłoszenie powiązane:
Ogłoszenie
nr 200666-2015 z dnia 2015-08-06 r. Ogłoszenie o zamówieniu - Wyszogród
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych typu
zaprojektuj i wybuduj, polegających na: Zaprojektowaniu i wybudowaniu
Modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm.
Wyszogród. Zakres...
Termin składania ofert: 2015-08-20
Wyszogród:
Zaprojektowanie i wybudowanie modernizacji systemu oczyszczania ścieków
komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród
Numer ogłoszenia: 263660 - 2015; data zamieszczenia: 06.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak, numer ogłoszenia w BZP: 200666 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia: nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy i Miasta Wyszogród, ul. Rębowska 37, 09-450 Wyszogród, woj. mazowieckie, tel. 024 2311020, faks 024 2311024.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie i wybudowanie modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród.
II.2) Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie robót budowlanych typu zaprojektuj i wybuduj, polegających na: Zaprojektowaniu i wybudowaniu Modernizacji systemu oczyszczania ścieków komunalnych w m. Grodkowo gm. Wyszogród. Zakres zamówienia obejmuje prace od projektu technicznego i technologicznego do wybudowania obiektów oczyszczalni ścieków łącznie z uzyskaniem wszelkich pozwoleń i decyzji administracyjnych, tj. wykonanie badań geotechnicznych gruntu i hydrogeologicznych, sporządzenie map do celów projektowych, sporządzenie operatu wodno prawnego, sporządzenie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia wodno prawnego, decyzji o warunkach zabudowy, decyzji środowiskowej, pozwolenia na budowę, geodezyjną inwentaryzację powykonawczą, pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego i wszelkich innych pozwoleń i decyzji niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia. UWAGA: Niniejsze Zamówienie obejmuje wyłącznie zaprojektowanie i wykonanie obiektu oczyszczalni ścieków bez wymiany istniejącego kolektora.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.25.21.27-4, 74.23.20.00-4, 45.11.12.00-0, 45.23.24.10-9, 45.25.22.00-0, 45.23.24.23-3, 45.31.00.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 03.09.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT: 4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- INSTAL Szubińska Elżbieta, ul. Wyszyńskiego 106, 08-400 Garwolin, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia (bez VAT): 284553,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
- Cena wybranej oferty: 215380,00
- Oferta z najniższą ceną: 215380,00 / Oferta z najwyższą ceną: 793596,00
- Waluta: PLN .
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Pawlak Krzysztof
- Data udostępnienia w BIP: 1970-01-01
- Informacja zaktualizowana przez: Pawlak Krzysztof
- Data ostatniej aktualizacji: 2015-10-06 15:15:38
- Liczba odsłon: 323
- Historia dokumentu: