UCHWAŁA Nr 148/XIX/2009
Rady Gminy i Miasta Wyszogród
z dnia 23.04.2009r.
w sprawie przyjęcia regulaminu dostarczania wody
i odprowadzania ścieków przez Zakład Gospodarki Komunalnej
Sp. z o.o. w Wyszogrodzie .
Na podstawie art.. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o Samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591z późn. zm.) oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków
(j.t. Dz. U. z 2006 nr 123 poz. 858 ze zm. ) Rada Gminy i Miasta Wyszogród
p o s t a n a w i a :
§ 1
Uchwalić regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków zwany dalej „regulaminem” stanowiący załącznik Uchwały.
§ 2
Użyte w regulaminie określenia oznaczają artykuły ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
§ 3
-
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Wyszogród.
-
Nadzór nad wykonaniem uchwały powierza się Komisji Rolnictwa, Rozwoju Gospodarczego i Budżetu Gminy Rady Gminy i Miasta Wyszogród.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz podlega rozplakatowaniu na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta i w Sołectwach.
Regulamin
dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy i Miasta Wyszogród
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
- Regulamin określa zasady prowadzenia i warunki korzystania z usług w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę przeznaczoną do spożycia przez ludzi za pomocą urządzeń wodociągowych i beczkowozów oraz zbiorowego odprowadzania ścieków za pomocą urządzeń kanalizacyjnych na terenie Gminy i Miasta Wyszogród.
2. Ilekroć w niniejszym regulaminie używa się określeń:
- „Ustawa” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006 r.,
nr 123, poz. 858 z późniejszymi zmianami) - „Umowa” należy przez to rozumieć następujące rodzaje umów:
- umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,
- umowa o zaopatrzenie w wodę,
- umowa o odprowadzanie ścieków,
- „Odbiorca” należy przez to rozumieć podmiot będący stroną umowy o przyłączenie do sieci lub jednej z umów wymienionych w pkt. b),
- „Przedsiębiorstwo” należy przez to rozumieć Zakład Gospodarki Komunalnej
w Wyszogrodzie Spółka z o.o., który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków, - „przyłącze wodociągowe” – należy przez to rozumieć przyłącze wodociągowe zdefiniowane w ustawie z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków, - „przyłącze kanalizacyjne” – należy przez to rozumieć przyłącze kanalizacyjne zdefiniowane w ustawie z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.
§ 2
- Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków udzielone decyzją Burmistrza Gminy i Miasta Wyszogród.
- Przedsiębiorstwo świadczy usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków wyłącznie na podstawie pisemnej Umowy zawartej z Odbiorcą.
§ 3
Odbiorca wody powinien racjonalnie gospodarować wodą i używać ją zgodnie
z przeznaczeniem oraz warunkami wynikającymi z zawartej Umowy.
Rozdział II
Minimalny poziom świadczonych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków
§ 4
Poziom świadczonych usług przez Przedsiębiorstwo w zakresie ilości, jakości oraz ciągłości dostarczania wody i odprowadzania ścieków określa zezwolenie, o którym mowa w § 2 oraz pozwolenie wodno-prawne wydane na podstawie odrębnych przepisów.
§ 5
- Minimalną i maksymalną ilość dostarczanej wody może określać Umowa o zaopatrzenie w wodę zawarta z Odbiorcą. Umowa winna także określać maksymalne ilości oraz dopuszczalny poziom zanieczyszczeń dostarczanych ścieków wynikający z posiadanych przez Przedsiębiorstwo technicznych i technologicznych możliwości ich oczyszczenia.
- Wymagane ciśnienie wody określają przepisy szczegółowe, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie .
- Woda do spożycia przez ludzi winna odpowiadać jakościowo następującym wymaganiom określonym przez Ministra właściwego ds. zdrowia.
- barwa – 15
- mętność – 1
- pH – 6,5 ÷ 9,5
- smak – akceptowalny
- zapach - akceptowalny
- żelazo – do 0,2 mg/dm 3
- amoniak – do 0,5 mg/dm 3
- azotyny – do 0,5 mg /dm 3
- azotany – do 50 mg /dm 3
- Dopuszczalne zanieczyszczenia ścieków przemysłowych oraz warunki ich wprowadzania do urządzeń kanalizacyjnych regulują przepisy odrębne.
- Zabrania się wprowadzania do urządzeń kanalizacyjnych:
- odpadów stałych, które mogą powodować zmniejszanie przepustowości
przewodów kanalizacyjnych, - odpadów płynnych niemieszających się z wodą,
- substancji palnych i wybuchowych,
- substancji żrących i toksycznych,
- odpadów i ścieków z hodowli zwierząt,
- ścieków zawierających drobnoustroje chorobotwórcze.
§ 6
- Przedsiębiorstwo jest obowiązane do regularnego pisemnego informowania Burmistrza Gminy i Miasta Wyszogród o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi nie rzadziej niż raz na kwartał.
- W przypadku nieprzewidzianej, znacznej zmiany w jakości wody, informację o której mowa w ust. 1 Przedsiębiorstwo podaje niezwłocznie.
Rozdział III
Szczegółowe warunki i tryb zawierania Umów z Odbiorcami
§ 7
- Przedsiębiorstwo zobowiązane jest zawrzeć umowę o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci
i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie Umowy, z zastrzeżeniem ust.2. - Umowa, o której mowa w ust. 1, może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, do której ma być dostarczana woda, lub
z której mają być odprowadzane ścieki. - Wraz z wnioskiem, o którym mowa w ust.1, osoba ubiegająca się o zawarcie umowy zobowiązana jest przedstawić przedsiębiorstwu dokument potwierdzający tytuł prawny tej osoby do nieruchomości.
- Umowa może zostać zawarta również z osobą, która korzysta z nieruchomości
o nieuregulowanym stanie prawnym, po uprawdopodobnieniu przez nią faktu korzystania z przyłączanej nieruchomości. - Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić zawarcia Umowy na zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z osobami korzystającymi z lokali w budynku wielolokalowym, gdy nie są spełnione równocześnie wszystkie warunki określone
w art. 6 ust. 6 Ustawy. - Przedsiębiorstwo ma prawo wypowiedzieć Umowę właścicielowi lub zarządcy budynku wielolokalowego, jeżeli w trakcie jej obowiązywania wystąpią warunki uniemożliwiające jej spełnienie, w szczególności warunki uniemożliwiające ustalenie należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki dla poszczególnych Odbiorców usług w tym budynku, w terminie określonym w Umowie.
- Umowa winna w szczególności zawierać postanowienia określone w art. 6 ust. 3 Ustawy oraz wskazywać miejsce publikacji Regulaminu dostarczania wody
i odprowadzania ścieków. - Z Odbiorcami korzystającymi zarówno z usług zaopatrzenia w wodę, jak i z usług odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo może zawrzeć jedną Umowę
o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.
§ 8
- Umowa o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków może być zawarta na czas nieokreślony lub określony.
- Rozwiązanie umowy może nastąpić za porozumieniem stron, z zachowaniem okresu wypowiedzenia przewidzianego w umowie i na skutek odstąpienia Przedsiębiorstwa od Umowy.
- W przypadku określonym w art. 8 ust.1 Ustawy Przedsiębiorstwo, niezależnie od uprawnień przewidzianych w § 25 Regulaminu, może wypowiedzieć Umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia.
- Umowa wygasa w przypadkach:
- śmierci Odbiorcy,
- zmiany Odbiorcy,
- utraty przez Przedsiębiorstwo zezwolenia do prowadzenia działalności w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków.
- Korzystanie z usług bez zawarcia Umowy skutkuje odpowiedzialnością karną przewidzianą w Ustawie oraz cywilną zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- Rozwiązanie lub wygaśnięcie Umowy skutkuje zastosowaniem przez Przedsiębiorstwo środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie
z usług.
§ 9
- Odbiorca składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek o zawarcie Umowy w terminie określonym w warunkach technicznych przyłączenia , o których mowa w § 18 ust.3, lub w umowie o przyłączenie do sieci.
- W przypadku zmiany Odbiorcy, bez konieczności zmiany pozostałych warunków świadczenia usług, nowy Odbiorca niezwłocznie składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek o zawarcie Umowy .
- Ponowne przyłączenie do sieci, po wcześniejszym odcięciu dostawy wody lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego, następuje po złożeniu przez Odbiorcę wniosku o zawarcie Umowy.
- Przedsiębiorstwo w terminie 7 dni roboczych od daty złożenia wniosku, przedkłada Odbiorcy do podpisu projekt Umowy.
- Postanowienia ust. 1 i 2 mają odpowiednie zastosowanie również w przypadku składania przez właściciela lub zarządcę budynku wielolokalowego wniosku
o zawarcie Umów z osobami korzystającymi z lokali.
§ 10
- Przedsiębiorstwo określa w Umowie cykl rozliczeń obowiązujący Odbiorców usług w zależności od lokalnych warunków technicznych i ekonomicznych świadczenia usług a także postanowień określonych w odrębnych przepisach prawnych oraz skutki niedotrzymania terminu zapłaty.
- Mogą obowiązywać różne cykle (okresy) rozliczeń dla poszczególnych taryfowych grup Odbiorców usług lub obszaru.
- Datę, formę i sposób zapłaty Przedsiębiorstwo wskazuje w fakturze.
§ 11
- Odbiorcy zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami Ustawy i nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nie utrudniający działalności Przedsiębiorstwa, a w szczególności do:
- użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia awarii, skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek m. in. cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania, połączenia własnego ujęcia z siecią wodociągową,
- montażu i utrzymania zaworów antyskażeniowych w przypadkach i na warunkach określonych odrębnymi przepisami,
- użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,
- informowania Przedsiębiorstwa o ilości wody pobranej z własnego ujęcia, w celu prawidłowego ustalania opłat za odprowadzanie ścieków do sieci kanalizacyjnej,
- wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci oraz pisemnej Umowie zawartej z Przedsiębiorstwem
- zapewnienia niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie,
- podjęcia działań ograniczających skutki awarii,
- udostępniania Przedsiębiorstwu terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy oraz innych działań określonych w art. 7 ustawy.
Rozdział IV
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§ 12
Rozliczenia z Odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Przedsiębiorstwo na podstawie przepisów szczegółowych
w sprawie określania taryf, wzoru wniosku o zatwierdzenie taryf oraz warunków rozliczeń za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.§ 13
W rozliczeniach, strony Umowy obowiązane są stosować aktualnie obowiązującą taryfę cen
i stawek opłat zatwierdzoną uchwałą Rady Gminy i Miasta w Wyszogrodzie, bądź wprowadzoną w trybie art. 24 ust. 8 Ustawy, bez konieczności zmiany Umowy.§ 14
Przedsiębiorstwo ogłasza taryfę w sposób zwyczajowo przyjęty w terminie określonym w art. 24 ust. 7 lub 9 Ustawy.
§ 15
Warunki prowadzenia rozliczeń za zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków określane są w zawartej pisemnej Umowie.
Rozdział V
Warunki przyłączania do sieci
§ 16
- Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej odbywa się na pisemny wniosek o przyłączenie i określenie warunków przyłączenia, zwanych dalej „warunkami przyłączenia” złożony przez osobę ubiegającą się o przyłączenie.
2. Z wnioskiem o przyłączenie do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do sieci.
3. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien w szczególności zawierać:
- dane dotyczące identyfikacji wnioskodawcy,
- adres podłączanej nieruchomości,
- numer ewidencyjny działki,
- rodzaj podłączenia ( wodociągowe i/lub kanalizacyjne ),
- datę i podpis wnioskodawcy.
4. W uzasadnionych przypadkach Przedsiębiorstwo może wyrazić zgodę na przyłączenie osobie, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
§ 17
Do wniosku, o którym mowa w § 16 ust. 1 Odbiorca załącza:
- dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek, a w przypadku nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, opis jego statusu prawnego w stosunku do nieruchomości,
- aktualną mapę sytuacyjną, określającą usytuowanie nieruchomości względem istniejących sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu,
- aktualny wypis i wyrys z ewidencji gruntów.
§ 18
- Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku, pod warunkiem jego kompletności zgodnie z §16 i § 17.
- Warunki przyłączenia są ważne w okresie 2 lata od dnia ich wydania.
- Warunki przyłączenia określają w szczególności:
- miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej
z instalacjami Odbiorcy, - maksymalne dobowe zapotrzebowanie na pobór wody,
- dopuszczalną ilość i jakość odprowadzanych ścieków,
- sposób opomiarowania ilości wody pobieranej z własnego ujęcia, odprowadzanej do sieci kanalizacyjnej,
- termin złożenia wniosku o zawarcie umowy,
- termin ważności warunków przyłączenia.
- Miejsca:
- zainstalowania wodomierza głównego
- zainstalowania urządzenia pomiarowego liczącego ilość odprowadzanych ścieków
należy wykonać zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Rozdział VI
Sposób dokonywania odbioru przez Przedsiębiorstwo wykonanego przyłącza
§ 19
- Warunki przyłączenia stanowią podstawę do rozpoczęcia realizacji prac projektowych oraz budowlano-montażowych.
- Przedsiębiorstwo uzgadnia projekty budowlane przyłączy wodociągowo-kanalizacyjnych w terminie 14 dni od daty wpływu dokumentacji.
- Przedsiębiorstwu przysługuje prawo:
- kontroli wszelkich prac związanych z budową przyłączy wodociągowych
i kanalizacyjnych pod względem zgodności ich realizacji z wydanymi warunkami przyłączenia, projektem, zgłoszeniem i warunkami technicznymi wykonania. - egzekwowania wydanych zaleceń warunkujących prawidłowe funkcjonowanie
i eksploatację realizowanych podłączeń.
- Przed włączeniem do sieci Odbiorca zgłasza do odbioru częściowego przyłącze wodociągowe i/lub kanalizacyjne przed zasypaniem.
- Po dokonaniu odbioru częściowego:
- włączenia do sieci wodociągowej przyłącza wodociągowego dokonują wyłącznie służby Przedsiębiorstwa,
- włączenia przyłącza kanalizacyjnego mogą dokonać służby przedsiębiorstwa lub inni wykonawcy za zgodą i pod nadzorem Przedsiębiorstwa,
- warunkiem włączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej jest zawarcie umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków,
- Przedsiębiorstwo dokonuje odbioru technicznego potwierdzającego sprawność techniczną wybudowanego przyłącza. Dokumentowane jest to protokołem spisanym między Przedsiębiorstwem a Odbiorcą po dostarczeniu inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej. Odbiór techniczny jest bezpłatny.
- Protokół z odbioru końcowego uprawnia Odbiorcę do złożenia pisemnego wniosku
o zawarcie Umowy. - Przedsiębiorstwo uruchamia przyłącze wodociągowe i/lub kanalizacyjne i rozpoczyna dostawę wody oraz odprowadzanie ścieków bez zbędnej zwłoki, lecz nie później niż
w terminie 7 dni od daty zawarcia umowy i zamontowania wodomierza głównego. - Za wszelkie nadzory związane z realizacją uzbrojenia podziemnego pobierana jest opłata według cennika usług Przedsiębiorstwa.
Rozdział VII
Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług
wodociągowo-kanalizacyjnych§ 20
- Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci w przypadku braku wystarczających mocy produkcyjnych oraz braku warunków technicznych do realizacji usługi.
- Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa bądź zostało wykonane niezgodnie
z wydanymi warunkami przyłączenia.
Rozdział VIII
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług
i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i ścieków wprowadzanych
do sieci kanalizacyjnej§ 21
- Nadzór nad jakością wody przeznaczonej do spożycia sprawuje Państwowa Inspekcja
Sanitarna. - O przewidywanych zakłóceniach w realizacji usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo uprzedza Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty.
§ 22
O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo informuje Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na 2 dni przed planowanym terminem.
§ 23
W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo zapewnia zastępczy punkt poboru wody i informuje Odbiorcę o jego lokalizacji i warunkach korzystania.
§ 24
Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne
w przypadkach i na warunkach określonych w art. 8 ust. 1 Ustawy.§ 25
Przedsiębiorstwo ma prawo ograniczyć lub wstrzymać świadczenie usług wyłącznie
z ważnych powodów, w szczególności , jeżeli jest to uzasadnione potrzebą ochrony życia lub zdrowia ludzkiego, środowiska naturalnego, potrzebami przeciwpożarowymi, a także przyczynami technicznymi.Rozdział IX
Obowiązki Odbiorców usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków
§ 26
- Odbiorca zapewnia niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur, prawidłowe utrzymanie studzienki lub pomieszczenia, w którym są zamontowane oraz ochronę przed dostępem osób nieuprawnionych.
- Odbiorca zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia awarii na przyłączu będącym w jego posiadaniu. Przedsiębiorstwo może usunąć awarię we własnym zakresie, a kosztami obciążyć Odbiorcę.
§ 27
Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa
o wszelkich:- stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego,
w tym o zerwaniu plomby, - zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.
§ 28
Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody
i odprowadzanie ścieków.§ 29
Odbiorca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu.
Standardy obsługi Odbiorców usług
Rozdział X
Sposób załatwiania reklamacji oraz wymiana informacji w zakresie zakłóceń w dostawie wody i odprowadzaniu ścieków
§ 30
Przedsiębiorstwo winno zapewnić Odbiorcom należyty poziom usługi, a szczególnie winno wyodrębnić stanowisko pracy do spraw obsługi klienta.
§ 31
- Przedsiębiorstwo udziela na życzenie Odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji objętych niniejszym Regulaminem oraz zawartych w taryfie.
- W siedzibie Przedsiębiorstwa winny być udostępnione wszystkim zainteresowanym:
- aktualne obowiązujące na terenie gminy taryfy cen i stawek opłat;
- Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków obowiązujący na terenie gminy;
- wyniki przeprowadzonych ostatnio analiz jakości wody;
- tekst jednolity ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków z wszystkimi aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy;
- Przedsiębiorstwo nie ma obowiązku udostępniania dokumentów, o których mowa
w ust.2 poza swoją siedzibą.
§ 32
W przypadku stwierdzenia przez Przedsiębiorstwo lub organ Państwowej Inspekcji Sanitarnej obniżenia jakości dostarczanej wody Odbiorcy przysługuje upust na zasadach określonych
w Umowie.§ 33
- W przypadku dostaw wody o jakości niezgodnej z regulaminem lub przerw w dostawach wody, Odbiorca może złożyć pisemną reklamację w terminie 7 dni od dnia, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi, albo od dnia w którym usługa została wykonana, lub miała być wykonana.
- Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż wymienione w ust. 1 przypadkach niewykonania, lub nienależytego wykonania usługi.
- Reklamacja powinna zawierać:
a/ imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres Odbiorcy,
b/ przedmiot reklamacji,
c/ przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
d/ zgłoszenie roszczenia o odszkodowanie,
e/ numer i datę Umowy,
f/ podpis Odbiorcy.
- Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia oraz ewidencji
w rejestrze reklamacji Przedsiębiorstwa. - Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 14 dni od dnia jej wniesienia.
- Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Odpowiedź winna zawierać:
- nazwę Przedsiębiorstwa,
- powołanie podstawy prawnej,
- rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględniania reklamacji,
- pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym trybie,
- podpis upoważnionego pracownika reprezentującego Przedsiębiorstwo,
z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.
- W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
- W przypadku uwzględnienia reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia Odbiorcę o wyniku rozpatrzenia, a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego odszkodowania lub należności.
- Zaliczenie odszkodowania lub przyznanych należności na poczet przyszłych należności Odbiorcy może nastąpić jedynie na wniosek Odbiorcy .
Rozdział XI
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe
§ 34
Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa są:
- Powiatowa Straż Pożarna w Płocku ,
- Ochotnicze Straże Pożarne w Gminie Wyszogród,
- inne jednostki ochotniczej i zawodowej straży pożarnej uczestniczące w akcji gaśniczej.
§ 35
Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa dokonywany jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem.
§ 36
- Uprawnieni do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa zobowiązani są do powiadomienia Przedsiębiorstwa o ilości pobranej wody na cele przeciwpożarowe nie później niż na następny dzień.
- W przypadku gdy następny dzień wypada dzień ustawowo wolny od pracy – zawiadomienia dokonuje się w najbliższym dniu pracującym.
§ 37
- Przedsiębiorstwo obciąża gminę za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe i inne wymienione w art. 22 ustawy, stosując ceny ustalone w taryfie, na podstawie Umowy zawartej z Gminą, w której określone zostaną zasady rozliczeń za pobraną wodę.
- Rozliczenia za wodę pobraną na cele określone w ust.1 dokonywane są za okresy kwartalne.
Rozdział XII
Przepisy końcowe
§ 38
Wzory wniosków, wynikających z zapisów niniejszego Regulaminu, może określać Przedsiębiorstwo.
§ 39
W sprawach nie objętych niniejszym Regulaminem obowiązują przepisy prawa,
a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę
i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006 r., nr 123, poz. 858 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie. - odpadów stałych, które mogą powodować zmniejszanie przepustowości
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
- Data udostępnienia w BIP: 2009-05-21 09:05:04
- Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-05-21 09:16:14
- Liczba odsłon: 968
- Historia dokumentu: