Uchwała Nr 116/XVII/2008
Rady Gminy i Miasta Wyszogród
z dnia 18.XII.2008 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Wyszogród na rok 2009.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 165, art. 184, art. 188 ust. 2 i art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.).
Rada Gminy i Miasta uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu Gminy i Miasta w wysokości 12 443 320 zł , zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2
- Wydatki budżetu Gminy i Miasta w wysokości 13 071 413 zł , zgodnie z załącznikiem nr 2.
- Limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2009 - 2010 zgodnie z załącznikiem nr 3.(załącznik nr 3a zadania inwestycyjne w 2009 roku).
§ 3
- Deficyt budżetu Gminy i Miasta w wysokości 628 093 zł , który zostanie pokryty przychodami
pochodzącymi z:
- wolnych środków, jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy i Miasta w kwocie - 461 000 zł
- kredytem bankowym - 167 093 zł.
- Przychody budżetu w wysokości 961 000 zł, rozchody w wysokości 332 907 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
§ 4
W budżecie tworzy się rezerwy:
- ogólną w wysokości - 7 427 zł,
- celową w wysokości - 5 000 zł,
- rezerwa celowa zgodnie z ustawą o zarządzaniu kryzysowym w kwocie – 5000 zł,
do wysokości 1 % x (wydatki – wyd.inwest.-wyd.na wynagr.i poch.- wyd.na obsł.długu ) .
§ 5
- Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6
- Ustala się dochody w kwocie 70 000 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 66 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, zgodnie z załącznikiem nr 6.
- Ustala się wydatki w kwocie 4 000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 7
- Dotacje podmiotowe dla:
- gminnych instytucji kultury na łączną kwotę - 213 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 7.
- Dotacje celowe na zadania własne Gminy i Miasta realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych na łączną kwotę – 102 300 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 8
- Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody - 20 000 zł,
- wydatki - 50 000 zł,
zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 9
Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu - w kwocie 300 000 zł;
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu - w kwocie 167 093 zł;
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów - w kwocie 332 907 zł.
§ 10
Upoważnia się Burmistrza do:
- zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 300 000 zł,
- zaciągania zobowiązań :
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym (2010) jest niezbędna do zapewnienia
ciągłości działania Gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku na łączną kwotę 300 000 zł
w tym funduszu płac i pochodnych od wynagrodzeń z wyłączeniem przeniesień
wydatków między działami.
4) przekazania kierownikom jednostek organizacyjnych uprawnień do dokonywania przeniesień
w planie wydatków .
§ 11
Dołącza się do uchwały prognozę łącznej kwoty długu i spłat Gminy i Miasta
na koniec 2009 roku i lata następne .
§ 12
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 13
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2009 roku i podlega publikacji
w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy.
Przewodniczący
Gminy i Miasta Wyuszogród
Józef Zbigniew Boszko
Budżet Gminy i Miasta
Wyszogród
na 2009 rok
BUDŻET
GMINY I MIASTA WYSZOGRÓD
na 2009 rok
Budżet opracowano na podstawie Ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym/ Dz.U.z 2001 roku Nr.142 poz.1591 z późniejszymi zmianami/, Ustawy z dnia 13.10.2003 roku o dochodach jednostek samorządowych /Dz.U.Nr.203 poz.1966/z późniejszymi zmianami, Ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych/ Dz.U z 2005 roku Nr.249 poz.2104 z późniejszymi zmianami/, Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14.06.2006 roku w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów i wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych / Dz.U z 2006 roku.Nr.107,poz.726 z późniejszymi zmianami, pisma Ministerstwa Finansów w sprawie ustalenia wysokości subwencji i udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych, pisma Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie ustalenia wysokości dotacji na zadania zlecone, sprawozdań z wykonania budżetu za dziewięć miesięcy bieżącego roku .
Ogółem dochody budżetu Gminy i Miasta zostały zaplanowane na kwotę 12 443 320 zł
w tym:
- dochody bieżące 12 373 320 zł
- dochody majątkowe 70 000 zł
z podziałem na:
1. Dochody własne 4 297 208 zł 34,8 %
W tym : dochody bieżące - 4 227 208 zł
dochody majątkowe - 70 000 zł
2. Subwencje 6 067 172 zł 49,0 %
3. Dotacje 2 078 940 zł 16,2 %
Ogółem wydatki budżetu Gminy i Miasta zostały zaplanowane na kwotę : 13 071 413 zł
W tym:
1. Wydatki bieżące 11 331 413 zł 86,7 %
2. Wydatki inwestycyjne 1 740 000 zł 13,3 %
Dochody ogółem
zaplanowano na kwotę 12 443 320 zł.w tym:
I. Dochody własne:
Dochody własne zostały zaplanowane na ogólną kwotę 4 297 208 zł
w tym:
- dochody majątkowe - 70 000 zł
- dochody bieżące - 4 227 208 zł
1. Dochody majątkowe 70 000 zł
- dochody ze sprzedaży mienia gminnego - 70 000 zł
Planowana jest sprzedaż 1 działki oraz lokali mieszkalnych.
2. Dochody bieżące 4 227 208 zł
- Dochody z tyt. dzierżaw i najmu 118 000 zł
- dochody z tytułu dzierżaw rolnych 3 000 zł
- dochody z tytułu wieczystego użytkowania gruntów 25 000 zł
- dochody z dzierżaw i czynszów komunalnych 15 000 zł
Dochody stanowią wpływy za czynsze roczne , miesięczne,
za dzierżawione place i targowisko gminne.
- wpływy z najmu lokali 15 000 zł
Dochody zaplanowano z tytułu najmu lokali przez: Policję ,
KRUS, Agroma – budynku Urzędu Gminy.
- dochody z tyt. najmu i dzierżawy składników
majątku j.s.t 60 000 zł
wpływy za wynajem hali sportowej
- Dochody realizowane przez Urząd Skarbowy 145 000 zł
- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej 10 000 zł
- wpływy z podatku od czynności cywilno-prawnych 105 000 zł
- wpływy z opłaty skarbowej 25 000 zł
- wpływy z podatku od spadków i darowizn 5 000 zł
Podstawą do ustalenia planu dochodów na 2009 rok stanowi realizacja dochodów 2008r. za III kwartał.
- Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od czynności cywilno prawnych oraz podatków i oplat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 1 259 000 zł
w tym:
- podatek od nieruchomości 1 200 000 zł
- podatek rolny 29 000 zł
- podatek leśny 9 000 zł
- podatek od środków transportowych 20 000 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu
podatków i opłat 1 000 zł
Przy ustalaniu kwoty dochodów uwzględniono wykonanie planu za
3 kwartały 2008 roku.
- Wpływy z podatku rolnego, leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 1 081 000 zł
w tym:
- podatek od nieruchomości 370 000 zł
- podatek rolny 480 000 zł
- podatek od środków transportowych 20 000 zł
- wpływy z opłaty targowej 40 000 zł
- wpływy z wydanych zezwoleń. na sprzedaż alkoholu 70 000 zł
- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu
podatków i opłat 1 000 zł
- opłata eksploatacyjna 100 000 zł
- Dochody pozostałe 107 448 zł
- wpłaty za wyżywienie w Przedszkolu 40 000 zł
Rodzice pokrywają pełne koszty wyżywienia dziecka.
- wpłaty rodziców na rzecz Przedszkola / 17 zł/ 17 000 zł
Środki te wykorzystywane są na zakupy materialne.
- odpłatność za wyżywienie 50 000 zł
Kwotę tę stanowią wpłaty rodziców oraz wpłaty Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za korzystanie z posiłku przez młodzież szkolną w stołówce przy Szkole Podstawowej w Wyszogrodzie i dożywianie dzieci w Sz.P. w Rębowie i w Kobylnikach.
- 5 % udział Gminy w dochodach realizowanych na rzecz
budżetu Państwa z zakresu administracji rządowej 448 zł
- Udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych
i prawnych - 1 516 760 zł
w tym:
- od osób fizycznych - 1 491 760 zł
- od osób prawnych - 25 000 zł
Planowane udziały w podatku dochodowym zostały ustalone przez Ministerstwo Finansów w wysokości 36,72 %.
Jest to kwota wstępna , która może ulec podwyższeniu lub obniżeniu. Ostateczne dane zostaną przekazane do Gmin, po uchwaleniu budżetu Państwa.
II. Subwencje: 6 067 172 zł
- część oświatowa subwencji ogólnej 3 728 870 zł
- część wyrównawcza subwencji ogólnej 2 338 302 zł
Ogółem subwencje w stosunku do 2008 roku wzrosły o 9,2 %.
/ oświatowa – 4,5% ; wyrównawcza – 10,4%/
Ustalone kwoty są kwotami wstępnymi .
Ostateczne kwoty zostaną podane po uchwaleniu Budżetu Państwa.
III. Dotacje ogółem: 2 078 940 zł
1. Dotacje celowe z budzetu państwa na realizację zadań bieżących zleconych gminom ustawami 1 857 740 zł
- celowa z budżetu Państwa na zadania z
zakresu administracji rządowej 67 944 zł
/pracownicy zleceni, OC,USC/
- aktualizacja spisu wyborców 996 zł
- obrona cywilna 400 zł
- pomoc społeczna 1 788 400 zł
w tym:
- dotacja na świadczenia rodzinne, zaliczki alimentacyjne oraz składki na ubezp.emerytalne i rentowe z ubezpiecz. społecznego
- 1 590 000 zł
- składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane
za osoby pobierające niektóre świadczenia
z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach integracji społecznej
- 19 400 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki
na ubezpieczenie emerytalne i rentowe - 179 000 zł
2. Dotacje celowe z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin 221 200 zł
- pomoc społeczna 221 200 zł
w tym:
- zasiłki okresowe 61 200 zł
- ośrodek pomocy społecznej 110 000 zł
- dożywianie uczniów 50 000 zł
Przy sporządzaniu budżetu na rok 2009 do planu dochodów wzięto pod uwagę:
- wykonanie dochodów za III kwartał 2008 roku,
- wzrost stawek podatkowych
- opodatkowanie nowych podmiotów handlowych i gospodarczych.
Wydatki:
Z planowanej kwoty wydatków 13 071 413 zł przeznacza się na:
Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo 108 500 zł
w tym:
- wydatki inwestycyjne 100 000 zł
Zadanie polegające na wykonaniu przełączeń sieci w celu odłączenia Gminy Wyszogród od przyłącza z gminą sąsiednią, wykonanie brakujących przyłączeń sieciowych w Mieście.
Koszt całkowity – 200 000 zł. Udział środków z Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza 50% tj.100 000 zł.
- wydatki bieżące
- wpłata Gminy na rzecz Izby Rolniczej 8 500 zł
/ 2 % wpływu podatku rolnego/
Dział 600 T ransport i łączność 1 008 000 złw tym:
- wydatki inwestycyjne 700 000 zł
- modernizacja systemu dróg gminnych - 500 000 zł
Wymiana nawierzchni 4 dróg gminnych / obejmujacych m. Ciućkowo-Marcjanka-Drwały, Rębowo, Słomin, Kobylniki-Rostkowice/ spełniających kryteria dostępności w ramach działania 3.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Koszt całkowity realizacji zadania 2 700 000 zł .
w tym:
koszt Gminy - 675 000 zł tj. 25%/.
koszt RPOWM – 2 025 000 zł tj.75%
Okres realizacji 2 lata.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie
realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- rewitalizacja Miasta - 200 000 zł
- ul. Klasztorna - modernizacja nawierzchni poprzez położenie kostki granitowej i instalacja punktów świetlnych stylowego oświetlenia ulicznego stanowiących własność Gminy.
- ul. Ogrodowa –położenie asfaltu i chodników ze starobruku, instalacja punktów świetlnych stanowiących własność Gminy.
Realizacja zadania rozłożona byłaby na okres 2 lat.
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 3 500 000 zł .
Udział środków własnych Gminy - 525 000 zł. /15%/
Udział środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2 975 000 zł /85%/
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- wydatki bieżące : 308 000 zł
w tym:
- remonty dróg gminnych 168 000 zł
- remonty dróg gminnych wg sporządzonego harmonogramu
uzgodnionego z sołectwami - 70 000zł
- odśnieżanie dróg gminnych - 40 000 zł
- remont cząsteczkowy uszkodzonych nawierzchni asfaltowych w drogach - 25 000 zł
- nawiezienie destruktu asfaltowego na drogę gminną Wyszogród – Rębowo - 25 000 zł
- opracowanie dokumentacji na zadanie pn. Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Rostkowice - 8 000 zł
- remont chodników w mieście 140 000 zł
w tym:
- remont ciągu pieszego w ul. Niepodległości – 77 000 zł
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa 68 000 zł
Kwotę powyższą zaplanowano na:
- wykonanie wycen, podziałów, opłaty notarialne, opłaty ksiąg
wieczystych, opłaty za wypisy z rejestru gruntów itp. – 20 000 zł
- aktualizacja wyceny nieruchomości do opłat wieczystego użytkowania
gruntów - 23 000 zł.
- modernizacja i zabezpieczenie elewacji frontowych w obiektach
komunalnych oraz wymiana poszycia dachowego ul. Rynek i
Rębowska - 25 000 zł
Dział 710 Działalność usługowa 70 000 zł
- wydawanie decyzji uzgodnieniowych dla terenów dla których, nie
ma planów miejscowych - 40 000 zł
- zagospodarowanie terenu nad Wisłą – opracowanie dokumentacji koncepcyjno scenariuszowej do utworzenia muzeum Wisły – I etap
- 30 000 zł
Dział 750 Administracja publiczna 2 278 920 zł
w tym:
- pracownicy zleceni / USC, OC/ - 117 350 zł
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 117 350 zł
oraz fundusz świadczeń socjalnych
Przyznana dotacja w wysokości 67 944 zł stanowi pokrycie wydatków w 57,9 %, pozostałą kwotę pokrywamy ze środków własnych.
Kwotę 448 zł tj.5% za wydane dowody osobiste przeznacza się na zakup druków do USC.
- Rada Gminy 75 000 zł
Diety dla Radnych i sołtysów, drobne zakupy, ryczałt
Przewodniczącego i zastępcy Przewodniczącego Rady.
- Urząd Gminy 1 996 570 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się na:
- wynagrodzenia osobowe: 1 473 970 zł
Są to: wynagrodzenie i pochodne od wynagrodzeń pracowników, wypłata 4 nagród jubileuszowych, 1 odprawy emerytalne, dodatkowe wynagrodzenie roczne.
W podanej kwocie znajduje się odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- wynagrodzenia bezosobowe /umowy zlecenia/ 29 900 zł
/ radca prawny, informatyk/
- wydatki materialne - 277 700 zł
w tym:
- zakup opału i energii - 60 000 zł,
- zakup materiałów kancelaryjnych, środków czystości,
papieru do drukarek i ksero, akcesoriów
komputerowych, itp. - 50 000 zł
- podróże służbowe - 30 000 zł
/w tym ryczałt samochodowy Burmistrza 3 000 zł/
- opłaty za usługi internetowe opłaty
pocztowe, szkolenia , naprawy - 44 000 zł
- remonty - 14 000 zł
- ubezpieczenie majątku i składki na Związek Gmin
- 15 000 zł
- opłaty za usługi telekomunikacyjne , Internet
- 24 000 zł
- szkolenie pracowników - 10 700 zł
- składki na PFRON - 30 000 zł
- wydatki inwestycyjne - 200 000 zł
Wykup budynku Urzędu w drodze negocjacji
- zakupy inwestycyjne - 15 000 zł
Wymiana zestawów komputerowych.
W kosztach materialnych Urzędu uwzględnia się także wydatki związane z obsługą jednostek organizacyjnych Gminy. Dotyczą one głównie obsługi ubezpieczeń społecznych tj. sporządzanie informacji w formie papierowej i elektronicznej , sporządzanie miesięcznych deklaracji podatku dochodowego itp.
- Promocja jednostek samorządu terytorialnego 80 000 zł
Kwotę powyższą przeznacza się między innymi na organizowanie imprez tj. „Dni Wisły” /jubileuszowe obchody – 30-letnie/
oraz promowanie miasta i gminy.
- Pozostała działalność 10 000 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się wydatki materialne związane z organizowaniem szkoleń i spotkań z osobami bezrobotnymi.
Zabezpieczenie środków na wypłatę wynagrodzeń dla pracowników prac interwencyjnych współfinansowanych z Powiatowym Urzędem Pracy.
Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej ,
kontroli ochrony prawa oraz sądownictwa 996 zł
Środki przeznaczone dla Kierownika USC za wykonaną aktualizację spisów wyborców - środki z dotacji.
Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 165 400 zł
W tym:
- wydatki bieżące - 145 400 zł
- Ochotnicze Straże Pożarne 145 000 zł
w tym:
- dla OSP w Wyszogrodzie zaplanowano środki – 100 000 zł
na:
- wynagrodzenie i pochodne kierowcy - 50 000 zł
- zakup paliwa do wozów bojowych - 10 000 zł
- energia - 5 000 zł
- remont strażnicy - 15 000 zł
/strażnica znajduje się w ewidencji środków trwałych Gminy/
- podróże służbowe - 500 zł
- ubezpieczenia pojazdów i strażaków - 4 000 zł
- udział w akcjach pożarniczych - 14 000 zł
- usługi pozostałe - 500 zł
- rozmowy telefoniczne - 1 000 zł
- OSP – jednostki w terenie 42 000 zł
Dla jednostek OSP w terenie zaplanowano środki po 6 000 zł na remonty strażnic i pojazdów, motopomp, uzupełnienie umundurowania, opłaty za energię elektryczną, ubezpieczenia oraz zakup paliwa.
Strażnice jednostek OSP w terenie znajduje się w ewidencji środków trwałych Gminy.
- zarząd miejsko-gminny OSP - 3 000 zł
- ryczałt komendanta OSP.
- Obrona cywilna - 400 zł
Przeprowadzenie szkolenia z zakresu obrony cywilnej pracownika OC
- środki z dotacji .
- wydatki inwestycyjne – 20 000 zł
- dofinansowanie zakupu samochodu dla Policji - 20 000 zł
Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od
innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej
oraz wydatki zawiązane z ich poborem 35 000 zł
Wynagrodzenia sołtysów za inkaso podatków.
Dział 757 Obsługa długu publicznego 120 000 zł
Kwotę w wysokości 120 000 zł zaplanowano na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek.
Dział 758 Różne rozliczenia 12 427 zł
- rezerwa ogólna - 7 427 zł
/zgodnie z ustawą o finansach publicznych rezerwa ogólna nie może być wyższa niż 1% wydatków budżetu/
- rezerwa kryzysowa - 5 000 zł
/tj. 1% wydatków budżetu jst pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu/.
Dział 801 Oświata i wychowanie 4 965 480 zł
- Szkoły podstawowe 2 694 100 zł
w tym:
- wynagrodzenia i pochodne pracowników szkół podstawowych
- 2 382 450 zł
- odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych
-148 650 zł
/w kwocie tej uwzględniono środki na wypłaty świadczeń dla nauczycieli emerytów i rencistów tj. 5% pobieranych przez nich emerytur i rent/.
- wydatki materialne - 145 500 zł
w tym:
- wydatki na bieżące funkcjonowanie szkół tj. zakupu energii, opału, środków czystości, materiałów kancelaryjnych, akcesoriów komputerowych, pomocy naukowych i dydaktycznych itp.
- 106 000 zł
- usługi remontowe - 39 500 zł
- modernizacja sal dydaktycznych w szkole podstawowej w Wyszogrodzie – modernizacja zniszczonych sal dydaktycznych oraz stołówki - 10 000 zł
Przewiduje się całkowity koszt prac na kwotę 20 000 zł.
Udział środków Gminy - 10 000 zł. /50%/
Udział środków Ministerstwa Edukacji Narodowej - 10 000 zł /50%/
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, prace będą realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- Wymiana stolarki okiennej w szkole podstawowej w
Kobylnikach – w holu głównym szkoły oraz wybranych
salach dydaktycznych - 25 000 zł
Przewiduje się całkowity koszt prac na kwotę 50 000 zł.
Udział środków Gminy - 25 000 zł. /50%/
Udział środków Ministerstwa Edukacji Narodowej - 25 000 zł /50%/
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, prace będą realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- szkoła podstawowa Rębowo – 4 500 zł
/drobne remonty bieżące/
- wydatki inwestycyjne - 17 500 zł
Modernizacja elewacji zewnętrznej w szkole podstawowej w Rębowie – ocieplenie pozostałej części szkoły wraz z obrobieniem elewacji.
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 35 000 zł .
Udział środków Gminy - 17 500 zł. /50%/
Udział środków Ministerstwa Edukacji Narodowej - 17 500 zł /50%/
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych
-110 000 zł
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń nauczycieli oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych w Rębowie i Kobylnikach
oraz odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych. – 107 000zł
- doposażenie klas lekcyjnych - 3 000 zł
- Przedszkola - 487 680 zł
Planowane wydatki obejmują koszty utrzymania Przedszkola
w Wyszogrodzie.
w tym:
- wynagrodzenia wraz z pochodnymi i odpisem na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych w kwocie - 392 680 zł
W planowanej kwocie uwzględniono nagrody
na DEN , awans zawodowy nauczycieli, 2 nagrody jubileuszowe
- wydatki materialne - 47 500 zł
w tym:
- na zakup opału, materiały kancelaryjne, opłaty za energię
elektryczną i wodę, wyjazdy służbowe pracowników,
ubezpieczenie mienia - 30 000 zł
- wydatki remontowe - 17 500 zł
- zabezpieczenie ścian nośnych w budynku Przedszkola
50% udział Gminy 50% do pozyskania z Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, prace będą realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- zakup środków żywności - 47 500 zł
Środki na zakup żywności pokrywane są z wpłat rodziców oraz ze środków Pomocy Społecznej dla dzieci kwalifikujących się do pomocy w formie dożywiania.
- Gimnazjum - 1 353 950 zł
w tym:
- wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń pracowników
Gimnazjum - 1 227 700 zł
- odpis na zakładowy fundusz socjalny— 63 250 zł
- wydatki materialne - 63 000 zł.
W tym:
- wydatki na bieżące funkcjonowanie szkoły – 39 500 zł tj.
zakup energii, opału, środków czystości, materiałów
kancelaryjnych, akcesoriów komputerowych, pomocy naukowych
i dydaktycznych itp.
- Usługi remontowe - 23 500 zł
Modernizacja zniszczonych sal dydaktycznych oraz holu
głównego.
Przewiduje się całkowity koszt prac na kwotę 47 000 zł .
Udział środków Gminy - 23 500 zł. /50%/
Udział środków Ministerstwa Edukacji Narodowej - 23 500 zł /50%/
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, prace będą realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- Dowożenie uczniów do szkół - 180 000 zł
W/w kwota przeznaczona jest na zabezpieczenie kosztów dowożenia dzieci do szkół.
- Placówki dokształcania i doskonalenia nauczycieli
- 22 250 zł
Środki przeznaczone na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli .
- Szkoły podstawowe i gimnazjum 20 750 zł
- Oddziały przedszkolne i przedszkole 1 500 zł
- Stołówki szkolne - 50 000 zł
- zakup środków żywności do stołówki przy szkole podstawowej w Wyszogrodzie
- Pozostała działalność 67 500 zł
w tym :
- dotacja celowa - 1 500 zł
- środki przekazane na obsługę członków Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej pracowników oświaty w Płocku.
- wydatki materialne - 66 000 zł
- zakup oleju do kotłowni dla Zespołu Szkół - 63 000 zł
/koszty ogrzewania kotłowni są rozliczane wspólnie ze Starostwem Powiatu/.
- partycypacja w kosztach utrzymania pracownika ZNP – 3 000 zł
W budżecie na 2009 rok na oświatę i wychowanie zaplanowano kwotę 5 001 550 zł łącznie ze świetlicą szkolną
w tym:
- subwencja oświatowa - 3 728 870 zł co stanowi 74,6 %
- środki samorządowe - 1 272 680 zł co stanowi 25,4 %
Środki samorządowe przeznacza się na zadania własne
takie jak:
- dowożenie uczniów
- oddziały przedszkolne
- przedszkole
- zakup oleju do kotłowni przy zespole szkół
- wydatki inwestycyjne i remontowe w szkołach - udział własny
Dział 851 Ochrona zdrowia 89 600 zł
Z tytułu wydanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych zaplanowano kwotę 70 000 zł z przeznaczeniem na :
- Przeciwdziałanie narkomanii 4 000 zł
- Przeciwdziałanie alkoholizmowi 66 000 zł
w tym :
- wynagrodzenia pracowników świetlicy socjoterapeutycznej
- 28 100 zł
- wydatki materialne - 37 900 zł
Wydatki będą realizowane zgodnie z opracowanym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
- Utrzymanie gabinetu lekarskiego 19 600 zł
wydatki bieżące na:
- ogrzewanie, energia, wywóz nieczystości i zwrot kosztów dojazdu
lekarza w ramach przyjęć na ubezpieczenie.
Dział 852 Pomoc społeczna 2 401 420 zł
w tym:
- dotacja – 2 009 600 zł tj. 83,7% ogólnych wydatków
- środki samorządowe – 391 820 zł tj 16,3 % ogólnych wydatków
Wydatki z dotacji: 2 009 600 zł
w tym:
- świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezp. społecznego
1 532 650 zł
- opłaty pocztowe /porto/ 5 000 zł
- składki na ubezpieczenie społeczne odprowadzane
od osób pobierających świadczenia rodzinne 9 650 zł
- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane
za osoby pobierające niektóre świadczenia
z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne
19 400 zł
- zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na
ubezpieczenie emerytalne i rentowe 179 000 zł
- zasiłki okresowe 61 200 zł
- dożywianie uczniów 50 000 zł
- wydatki dotyczące finansowania pracownika /obsługa
świadczeń rodzinnych/ 42 700 zł
/ wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników/
- ośrodek pomocy społecznej 110 000 zł
/ wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników/
Wydatki ze środków samorządowych 391 820 zł
w tym:
- domy pomocy społecznej 72 100 zł
Są to środki przeznaczone na opłacenie pobytu osób samotnych z terenu naszego miasta i gminy.
- świadczenia rodzinne 18 220 zł
/środki przeznaczone na wydatki materialne/
- zasiłki celowe i opłaty pocztowe 86 500 zł
- dodatki mieszkaniowe 80 000 zł
W związku z tym, że dofinansowanie dodatków mieszkaniowych dla osób najuboższych stało się zadaniem własnym Gminy nie dotowanym z budżetu państwa konieczne stało się zabezpieczenie środków własnych.
- ośrodek pomocy społecznej 50 000 zł
Przyznana dotacja na utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej wynosi 110 000 zł, zaś wynagrodzenia wraz z pochodnymi od wynagrodzeń oraz utrzymanie bieżące wynosić będzie 160 000 zł.
- pozostała działalność 85 000 zł
- dożywianie uczniów w szkołach - 60 000 zł
Do zadań własnych Gminy od 2004 roku należy dożywianie uczniów w szkołach . Na ten cel ze środków własnych wydzielono powyższą kwotę wg . informacji Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
- wydatki związane z utrzymaniem do samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych – 15 000 zł
w tym:
- zakup paliwa - 8 000 zł
- diagnostyka - 2 000 zł
- ubezpieczenie - 5 000 zł
- prace społecznie użyteczne - 10 000 zł
Zatrudnienie osób długotrwale bezrobotnych
/udział Gminy 40% PUP – 60%/.
Ogółem wydatki na Pomoc społeczną zaplanowano w wysokości
2 401 420 zł w tym udział środków samorządowych – 391 820 zł tj.16,3%
Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 36 070 zł
- Świetlica szkolna 36 070 zł
Wynagrodzenia i pochodne pracownika świetlicy szkolnej, odpis na Z.F.Ś.S oraz doskonalenie zawodowe.
Środki z subwencji oświatowej .
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 1 054 300 zł
- Gospodarka ściekowa i ochrona wód 367 500 zł
- wydatki inwestycyjne 367 500 zł
w tym:
- modernizacja oczyszczalni ścieków 105 000 zł
- zmiana systemu napowietrzania, wymiana zużytych urządzeń/ zakup bądź zamiana działki przyległej.
Całkowity koszt zadania 405 000 zł ./udział Gminy 25%, udział Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 75% tj. 300 000 zł/.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- kanalizacja Starego Miasta 262 500 zł
- modernizacja systemu gospodarki wodno-ściekowej w
mieście, kanalizacja Stare Miasto i ul. Rybaki – sieć wodociągowa
– zadanie to obejmuje całe osiedle zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej wraz z budową przepompowni. Teren objęty budową to ulice: Szkolna, Poniatowskiego, Słoneczna, Niepodległości, Rybaki.
Zabezpieczono kwotę stanowiącą udział środków własnych Gminy przy ubieganiu się o fundusze z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, Koszt zadania 1 700 000 zł. Okres realizacji 2009 – 2010.
Udział Gminy w ciągu 2 lat – 425 000 zł. /25%./
Udział PROW – 1 275 000 zł /75%/
Zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- Gospodarka odpadami
- wydatki inwestycyjne 85 000 zł
- składowisko odpadów we wsi Wilczkowo – budowa boksów
na selekcje odpadów, rekultywacja składowiska.
Okres realizacji zadania 2009-2010.
Całkowity koszt zadania 1 226 000 zł. Udział środków samorządowych w przeciągu 2 lat -185 000 zł
– pozostała kwota (85%) to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- Oczyszczanie miasta i wsi 182 000 zł
Planowaną kwotę wydatków przeznacza się na:
- oczyszczanie miasta 150 000 zł
- wywóz nieczystości na wsi / kontenery/ 25 000 zł
- zakup znaków drogowych 7 000 zł
- Utrzymanie zieleni w miastach 204 000 zł
- wydatki inwestycyjne - 175 000 zł
w tym:
- budowa i modernizacja przestrzeni publicznej w mieście
- 175 000 zł
- budowa parku Zamkowa – 125 000 zł
Prace polegające na nasadzeniu roślin, drzew i krzewów oraz montaż systemu monitoringu.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych - 25%.
Udział środków z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich - 75%
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 500 000 zł.
Zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
- budowa skateparku - 50 000 zł.
Budowa polega na przygotowaniu betonowego placu manewrowego oraz wyposażeniu go w elementy do akrobacji.
Koszt budowy 100 000 zł . w tym:
- udział środków Gminy - 50% (50 000 zł)
- udział środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego - 50% (50 000 zł)
Zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
wydatki bieżące - 29 000 zł
- na utrzymanie i obcinanie trawników w mieście - 19 000 zł.
- konserwacje i przegląd urządzeń znajdujących się na Placu zabaw „Smyk” - 10 000 zł
- Oświetlenie ulic placów i dróg 200 000 zł
Zaplanowane środki przeznaczone są na:
- opłacenie faktur za zużytą energię - oświetlenie ulic i dróg - 145 000 zł
- zainstalowanie punktów świetlnych w miejscowości Drwały
– 30 000 zł
- opracowanie dokumentacji na zainstalowanie oświetlenia w ul. Pokoju.
- 25 000 zł
- Pozostała działalność 15 800 zł
w tym:
- targowisko miejskie 4 800 zł
20% prowizji
- utylizacja padłych zwierząt 3 000 zł
- wyłapywanie psów bezdomnych wałęsających się po ulicach
i stwarzających zagrożenie szczególnie dla dzieci 8 000 zł
/umieszczanie w schronisku/
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 243 000 zł
- wydatki bieżące-
- dotacja podmiotowa dla Samorządowej Instytucji Kultury dla Biblioteki Samorządowej w wysokości - 213 000 zł
- wydatki inwestycyjne-
- Rębowski Dom Kultury – 30 000 zł
I etap zadania - opracowanie projektu modernizacji i adaptacji strażnicy OSP z przeznaczeniem na dom kultury.
Dział 926 Kultura fizyczna i sport 414 300 zł
- Obiekty sportowe – Hala sportowa - 262 000 zł
Zaplanowaną kwotę przeznacza się na:
- wynagrodzenia osobowe - 146 500 zł
Są to: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników, wypłata dodatkowego wynagrodzenia rocznego, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych.
- wydatki bieżące - 115 500 zł
w tym:
- zakup oleju opałowego - 70 000 zł
- opłaty za energię, wodę - 30 000 zł
- monitoring , ubezpieczenie majątku, zakup środków czystości,
rozmowy telefoniczne, Internet, zakup akcesoriów komputerowych
– 15 500 zł.
- Ustalono dotacje celową na finansowanie lub
dofinansowanie zadań w zakresie kultury fizycznej i sportu
w wysokości - 102 300 zł .
Środki w formie dotacji planuje się przekazać do realizacji stowarzyszeniom zgodnie z programem współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Szczegółowy plan imprez zostanie sporządzony po zatwierdzeniu budżetu Gminy i Miasta na 2009rok.
- Wydatki inwestycyjne
– modernizacja stadionu „Stegny” - 50 000 zł
Modernizacja polegała będzie na częściowej naprawie trybun oraz ogrodzenia boiska
Całkowity koszt zadania – 150 000 zł
Środki Gminy – 50 000 zł
Środki z Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza
- 100 000 zł
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
Z zaplanowanej kwoty wydatków w wysokości 13 071 413 zł wynagrodzenia i pochodne wynoszą 5 932 018 zł tj. 45,4 %,
wydatki inwestycyjne 1 740 000 zł tj. 13,3 % i wydatki bieżące
5 399 395 zł 41,3%
Założony został deficyt w wysokości 628 093 zł, który zostanie pokryty z nadwyżki wolnych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy i Miasta w kwocie 461 000 zł oraz kredytem w kwocie 167 093 zł.
Zobowiązania Gminy w 2009 roku wynosić będą 332 907 zł /raty kredytów i pożyczki/ oraz kwota 120 000 zł odsetek.
Planowana realizacja zadań inwestycyjnych
w latach 2009 - 2010
I Wydatki inwestycyjne:
1
. Modernizacja sieci wodociągowej na terenie Gminy - 100 000 złZadanie polegające na wykonaniu przełączeń sieci w celu odłączenia Gminy Wyszogród od przyłącza z gminą sąsiednią, wykonanie brakujących przyłączeń sieciowych w Mieście.
.
Koszt całkowity – 200 000 zł. Udział środków z Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza 50% tj.100 000 zł.
2 . Modernizacja systemu dróg gminnych - 500 000 zł
Wymiana nawierzchni 4 dróg gminnych / obejmujacych m. Ciućkowo-Marcjanka-Drwały, Rębowo, Słomin, Kobylniki-Rostkowice/ spełniających kryteriadostępności w ramach działania 3.1. Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego. Koszt całkowity realizacji zadania 2 700 000 zł. / w tym koszt Gminy - 675 000 zł/.
Okres realizacji 2 lata.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
3. Rewitalizacja Miasta - 200 000 zł
- ul. Klasztorna - modernizacja nawierzchni poprzez położenie kostki granitowej w ul. Ogrodowej, asfaltu i chodników ze starobruku, instalacja punktów świetlnych stylowego oświetlenia ulicznego.
Realizacja zadania rozłożona byłaby na okres 2 lat.
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 3 500 000 zł.
Udział środków Gminy - 525 000 zł. /15%/
Udział środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2 975 000 zł /85%/
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych
4. Modernizacja elewacji zewnętrznej w szkole podstawowej w
Rębowie - 17 500 zł
Ocieplenie pozostałej części szkoły wraz z obrobieniem elewacji.
Całkowity koszt zadania 35 000 zł z tego:
Środki Gminy -17 500 tj. 50%
Środki Ministerstwa Edukacji Narodowej – 17 500 zł tj. 50%
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
5. Modernizacja oczyszczalni ścieków 105 000 zł
- zmiana systemu napowietrzania, wymiana zużytych urządzeń/ zakup bądź zamiana działki przyległej.
Całkowity koszt zadania 405 000 zł ./udział Gminy 25%, udział Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 75% tj. 300 000 zł/.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
6 . Kanalizacja Starego Miasta 262 500 zł
- modernizacja systemu gospodarki wodno-ściekowej w
mieście, kanalizacja Stare Miasto i ul. Rybaki – sieć wodociągowa
– zadanie to obejmuje całe osiedle zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej wraz z budową przepompowni. Teren objęty budową to ulice: Szkolna, Poniatowskiego, Słoneczna, Niepodległości, Rybaki.
Zabezpieczono kwotę stanowiącą udział środków własnych Gminy przy ubieganiu się o fundusze z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich, Koszt zadania 1 700 000 zł. Okres realizacji 2009 – 2010.
Udział Gminy w ciągu 2 lat – 425 000 zł. /25%./
Udział PROW – 1 275 000 zł /75%/
Zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
7. Składowisko odpadów we wsi Wilczkowo – 85 000 zł
budowa boksów na selekcje odpadów, rekultywacja składowiska.
Okres realizacji zadania 2009-2010.
Całkowity koszt zadania 1 226 000 zł.
Udział środków samorządowych w przeciągu 2 lat -185 000 zł
– pozostała kwota (85%) to środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
8. Budowa parku „Zamkowa” – 125 000 zł
Prace polegające na nasadzeniu roślin, drzew i krzewów oraz montaż systemu monitoringu.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych - 25%.
Udział środków z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich - 75%
Przewiduje się całkowity koszt zadania na kwotę 500 000 zł.
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
9. Budowa skateparku - 50 000 zł.
Budowa polega na przygotowaniu betonowego placu manewrowego oraz wyposażeniu go w elementy do akrobacji.
Koszt budowy 100 000 zł. w tym
- udział środków Gminy - 50% (50 000 zł)
- udział środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego - 50% (50 000 zł)
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
10. Rębowski Dom Kultury – 30 000 zł
I etap zadania - opracowanie projektu modernizacji i adaptacji strażnicy OSP Rębowo
11. Modernizacja stadionu „Stegny” - 50 000 zł
Modernizacja polegała będzie na częściowej naprawie trybun oraz ogrodzenia boiska
Całkowity koszt zadania – 150 000 zł
Środki Gminy – 50 000 zł
Środki z Samorządowego Instrumentu Wsparcia Rozwoju Mazowsza
- 100 000 zł
Zaplanowana kwota stanowi udział środków własnych, zadanie będzie realizowane po uzyskaniu środków pomocowych.
II. Zakupy inwestycyjne
1. Zakup zestawów komputerowych w UGiM - 15 000 zł
2. Wykup budynku Urzędu Gminy i Miasta - 200 000 zł
Z planowanej kwoty wydatków na 2009 rok w wysokości 13 071 413 zł wydatki inwestycyjne wynoszą 1 740 000 zł tj. 13,3 % .
Realizacja zamierzonych zadań inwestycyjnych będzie możliwa wyłącznie po pozyskaniu zewnętrznych środków wsparcia.
Załącznik nr.6
do uchwały Rady Gminy i Miasta Nr116/XVII/2008
z dnia 18.12.2008 r
PLAN ZADAŃ
REALIZOWANYCH ZE ŚRODKÓW Z TYTUŁU WYDANYCH ZEZWOLEŃ NA SPRZEDAŻ NAPOJÓW
ALKOHOLOWYCH NA 2009 ROK
PLAN DOCHODÓW i WYDATKÓW
Klasyfikacja budżetowa |
Treść |
Kwota | ||
Dział |
Rozdział |
Paragraf | ||
756 |
Dochody od osób prawnych, fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem |
70 000,- | ||
75618 |
Wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw |
70 000,- | ||
0480 |
Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu |
70 000,- | ||
851 |
Ochrona zdrowia |
70 000, | ||
85153 |
Zwalczanie narkomanii |
4 000,- | ||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
4 000,- | ||
85154 |
Przeciwdziałanie alkoholizmowi |
66 000,- | ||
4010 |
Wynagrodzenia osobowe pracowników |
24 000,- | ||
4110 |
Składki na ubezpieczenia społeczne |
4 100,- | ||
4170 |
Wynagrodzenia bezosobowe |
1 500,- | ||
4210 |
Zakup materiałów i wyposażenia |
5 000,- | ||
4260 |
Zakup energii |
8 000,- | ||
4270 |
Zakup usług remontowych |
1 000,- | ||
4300 |
Zakup usług pozostałych |
18 400,- | ||
4350 |
Zakup usług dostępu do sieci Internet |
500,- | ||
4410 |
Podróże służbowe krajowe |
1 000,- | ||
4430 |
Różne opłaty i składki |
500,- | ||
4700 |
Szkolenia pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej |
1 000,- | ||
4740 |
Zakup materiałów papierniczych do sprzętu drukarskiego i urządzeń kserograficznych |
500,- | ||
4750 |
Zakup akcesoriów komputerowych, w tym programów i licencji |
500,- |
Załącznik nr.10
do uchwały Rady Gminy i Miasta Nr116/XVII/2008
z dnia 18.12.2008
PLAN ZADAŃ
Z ZAKRESU ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
DOCHODY BUDŻETU PAŃSTWA
NA 2009 ROK
Klasyfikacja budżetowa |
Treść |
Kwota | ||
Dział |
Rozdział |
§ |
||
750 |
Administracja publiczna |
8 960,- | ||
75011 |
Urzędy Wojewódzkie |
8 960,- | ||
2350 |
Dochody budżetu Państwa związane z realizacją zadań zleconych j.s.t |
8 512,- | ||
2360 |
5% udział Gminy w dochodach budżetu Państwa |
448,- |
Z przeznaczeniem na wydatki w dziale 750 rozdział 75011 § 4210 – zakup materiałów i wyposażenia.
Informacja o Stanie Mienia Komunalnego Gminy Wyszogród za 2008 r
Lp |
|
Stan na ostatni dzień roku poprze dniego . |
Planowanie zwiększ. ( + ) zmiejszen. ( - ) |
Stan na ostatni dzień roku budżet. |
|
uzyskiwane z tytułu gospodar. mieniem. | |||||||||
pośrednim zarządzie |
w zarządzie Spółki z o. o. |
dzierżawa najem |
wieczyste użytko-wanie |
inne formy | |||||||||||
1. |
Grunty ogółem /ha/ w tym; |
64.87 2 944 643 |
70.000 |
65.47 2 874 643 |
44.98 1 449 032 |
4.64 142 000 |
1,20 38 000 |
11.45 1 149 611 |
3,20 96 000 |
113 000 | |||||
|
2.10 11 000 |
- |
2,10 11 000 |
2,10 11 000 |
- |
- |
- |
- |
- | ||||||
Działki budowlane |
0,30 40 000 |
40 000 |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
40 000 | ||||||
Tereny rekreacyjne |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | ||||||
Pozostałe (czynsze i dzierżawy) |
62.47 2 893 643 |
0.30 30 000 |
63,37 2 863 643 |
42.88 1 438 032 |
4.64 142 000 |
1.20 38 000 |
11.45 1 149 611 |
3.20 96 000 |
73 000 | ||||||
2. |
Lasy /ha/ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
3. |
Parki /ha / 0.47 |
18 000 |
- |
18 000 |
18 000 |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
4. |
Budynki mieszkalne liczba ogółem, w tym ; Razem szt. 43 |
9 087 729 |
- |
9 087 729 |
1 631 682 |
5 064 094 |
2 391 953 |
- |
- |
15 000 | |||||
Mieszkalne szt.30 |
5 064 094 |
- |
5 064 094 |
- |
5 064 094 - |
- |
- |
- |
- | ||||||
obiekty szkolne 6. |
1 301 198 |
- |
1 301 198 | 1 301 198 |
- |
- |
- |
- |
- | ||||||
Obiekty kult. 3 |
73 947 |
- |
73 947 |
73 947 |
- |
- |
- |
- |
- | ||||||
Obiekty służby zdrowia 1 |
507 737 |
- |
507 737 |
- |
- |
507 737 |
- |
- |
- | ||||||
|
256 537 |
- |
256 537 |
256 537 |
- |
- |
- |
- |
15 000 | ||||||
inne - |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | ||||||
Stacja uzdatniania wody szt.1 |
1.884 216 |
- |
1.884 216 |
- |
- |
1.884 216 |
- |
- |
- | ||||||
5. |
|
10 266 958 |
- |
10 266 958 |
- |
1 952 000 |
4 687796 |
- |
3 627 162 |
60 000 | |||||
|
4 574 796 |
- |
4 574 796 |
- |
- |
4 574 796 |
- |
- |
- | ||||||
Wysypiska szt.1 |
113 000 |
- |
113 000 |
- |
- |
113 000 |
- |
- |
- | ||||||
Ulice, drogi / dł. w km./ 6 698 |
1 952 000 |
- |
1 952 000 |
- |
1 952 000 |
- |
- |
- |
- | ||||||
Obiekty sportowe |
3 627 162 |
- |
3 627 162 |
- |
- |
- |
- |
3 627 162 |
60 000 | ||||||
Inne |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | ||||||
6. |
Środki transportu szt . 9 |
212 264 |
- |
212 264 |
212 264 |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
7. |
Inwestycje –stan zaangażowania /zł/ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
8. |
Lokaty kapitałowe |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
9. |
Pożyczki udziel / w zł/ |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
10. |
Obligacje własne sprzedaż w zł. |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
11 |
Udziały gminy w spółkach, akcjach, wierzytelnościach |
25 000 |
- |
25 000 |
25 000 |
- |
- |
- |
- |
- | |||||
Ogółem; |
22 554 594 |
- 70 000 |
22 484 594 |
3 335 978 |
7 158 094 |
7 117 749 |
1 149 611 |
3 723 162 |
188 000 | ||||||
Informacja o komunalizacji mienia gminnego na dzień 10 listopada 2008 r.
Wykonując ustawę z dnia 10 maja 1990 r. „Przepisy wprowadzające ustawę o samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych” .
Komisja inwentaryzacyjna skomunalizowała 333 nieruchomości mienia Skarbu Państwa podlegającego komunalizacji o łącznej powierzchni 79 7808 ha.Stanowiło to:
- 17 nieruchomości o pow. 7.38.33 ha. będącej w użytkowaniu lub zarządzie
zakładów pracy.
- 284 nieruchomości o pow. 61.76 27 ha. stanowiących zasób mienia
gminnego.
- 26 nieruchomości o pow. 4.42.17 ha będącej z Zarządzie Gospodarki
Komunalnej i Mieszkaniowej.
- 6 nieruchomości o pow. 6.21.31 ha. tzw. oświatowych.
Mieniem nabytym w wyniku komunalizacji Rada Gminy i Miasta Gospodaruje poprzez:
W wieczyste użytkowanie przekazano;
- Rolniczej Spółdzielni Handlowo Produkcyjnej o pow. 2.50 ha.
- Bankowi Spółdzielczemu o pow. 714 m 2 .
- Bankowi PKO o pow. 325 m 2 .
- Spółdzielni Mieszkaniowej o pow.1.09.20 ha.
- Osobom fizycznym 30 działek o pow.2119 m 2
- Polskiemu związkowi Działkowców o pow. 1.43.54 ha.
- Zakładowi Gospodarce Komunalnej Spółce z. o. o., trzy nieruchomości zabudowane o pow. 1. 03.51 ha.
Sprzedano – przekazano:
- 117 lokali mieszkalnych
2. nieruchomość o pow.553m 2 wraz z budynkiem kina.
3. trzy nieruchomości o pow. 1821 m 2 przy ul. Słonecznej.
4. dwie nieruchomości o pow. 323 m 2 przy ul. Przechodniej i Płockiej
5. cztery nieruchomości o pow. 162 m 2 przy ul. Rębowskiej i Płockiej
6. cztery nieruchomości o pow. 864 m 2 przy ul. Szkolnej i Niepodległości .
7. nieruchomość o pow. 5975 m. 2 pod drogę dojazdową do mostu.
8. dokonano zamiany z użytkowania wieczystego na własność 12 działek
o pow. 6197m 2 .
9. przekształcono 91 nieruchomości o pow. 6 0024 ha. w drodze decyzji z użytkowania
wieczystego na własność .
10.sprzedano 3 lokale użytkowe przy Rębowskiej i Narutowicza
11.przekazano nieruchomość o pow.1693 m 2 dla Starostwa Powiatowego w
Płocku pod Dom pomocy Społecznej.
12.sprzedano nieruchomość o pow. 6977 m 2 . pod powiększenie Domu Pomocy
Społecznej.
13.sprzedano 23 działki o pow. 2.1741 ha. na rzecz osób fizycznych.
14.sprzedano budynek po Szkole Podstawowej we wsi Drwały wraz z
nieruchomością o pow. 0,58 ha.
15.sprzedano 6 nieruchomości o pow.6838 m 2 we wsiach Rębowo, Rakowo i Kobylniki (domki nauczycielskie).
16. przekazano grunt o pow. 227 m 2 przy ul. Niepodległości na rzecz RSHP w
zamian za naniesienia przy ul. Okólnej.
17.Przekazano grunt o pow. 2334 m 2 na rzecz Spółdzielni „Budowlani”.
18.Sprzedano nieruchomość zabudowaną przy ul. Niepodległości 5/
19. sprzedano nieruchomość zabudowaną w sołectwie Rębowo wraz z gruntem o pow.
2136m 2 .
20. Wykonano zamianę nieruchomości na rzecz Starosty Płockiego o nr ewid. 875/2 i 876/2 o
pow. ogólnej 324 m 2 , na nieruchomość na rzecz Gminy Wyszogród pod kotłownią
olejową o nr ewid 1172/3 o pow. 455 m 2 .
21 .Zwrócono grunt Skarbowi Państwa o pow. 797 m. 2 zgodnie z wyrokiem NSA.
22. Zwrócono nieruchomości na rzecz Gminy Żydowskiej o pow. 1.70.12 ha /cmentarz i
skarpa po synagodze /.Oddawanie w zarząd:
- przekazano w zarząd nieruchomość dla sołectwa w Ciućkowie pod świetlicę.
Wydzierżawiono:
- nieruchomości o pow. 302 m 2 pod pawilony handlowe przy ul. Rębowskiej i
Niepodległości.
- nieruchomości o pow. 418 m 2 pod garażami.
- nieruchomości o pow. 3 ha. pod działki warzywne.
Jako zadania statutowe Gmina nabyła następujące nieruchomości;
- wykupiła nieruchomość o pow. 3514 m 2 / pod oczyszczalnię ścieków i
drogę dojazdową/
- wykupiono nieruchomość o pow. 0.10 ha pod budowę świetlicy w Ciućkowie.
- Przejęto nieodpłatnie nieruchomości od AWRSP położoną we wsi Grodkowo wraz z urządzeniami wodociągowymi /Studnia głębinowa wraz ze stacją uzdatniania wody / o pow. 0.58 ha , oraz świetlicę o pow. 0.22 ha, oraz 1 ha gruntów rolnych dla nauczycieli.
- nabyto nieruchomość o pow. 3015 m 2 przy ul. Płockiej.
- Przejęliśmy użytkowanie wieczyste o pow. 3041 m 2 od Spółdzielni Mieszkaniowej.
- Wykupiono grunt o pow. 2410 m 2 od osób fizycznych pod budowę ulicy
łączącej ul. Kościuszki z ulicą Płocką.
- Nabyliśmy nieruchomość zabudowaną od Syndyka Wielobranżowej
Spółdzielni Pracy w Wyszogrodzie o pow. 2376 m 2 .
- Wykupiono grunt o pow. 1 ha. pod budowę stacji we wsi Kobylniki.
- Zakupiono grunt pod drogę we wsi Starzyno od SKR Wyszogród o pow.3596 m 2 .
Załącznik nr. 11
do uchwały Rady Gminy i Miasta Nr116/XVII/2008
z dnia 18.XII.2008 r.
Dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień /umów/ między j.st w 2009 r. | |||||
w złotych | |||||
Lp. |
Dział |
Rozdział |
§* |
Nazwa zadania |
Kwota dotacji |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
801 |
80195 |
2310 |
Obsługa członków Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej pracowników oświaty w Płocku |
1 500 |
Ogółem |
1 500 |
Załącznik nr.4
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
- Data udostępnienia w BIP: 2009-01-09 08:36:36
- Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-01-14 08:44:46
- Liczba odsłon: 1112
- Historia dokumentu: