Zarządzenie nr 47/2005
Burmistrza Gminy i Miasta Wyszogród w sprawie ustalenia regulaminu naboru na wolne stanowiska urzędnicze Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród.
§ 1.
Na podstawie art. 33 ust. 3, ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1591 oraz art. 3a ust. 2 ustawy z 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych Dz. U. z 2001 r. nr 142 poz. 1593 wprowadzam Regulamin naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie Gminy i Miasta Wyszogród – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 1 do zarządzenia.
§ 2.
Nadzór nad realizację zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy i Miasta Wyszogród.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 02 – 01 – 2006r.
Załącznik nr 1.
Do zarządzenia nr 47/2005
Burmistrza Gminy i Miasta
REGULAMIN NABORU NA WOLNE STANOWISKA URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY I MIASTA WYSZOGRÓD
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowiska urzędnicze.
§ 1.
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród w oparciu o zaopiniowany przez Sekretarza Gminy w terminie 7 dni wniosek Kierownika Referatu o wakującym stanowisku.
 - Wniosek o którym mowa w punkcie 1 powinien być przedstawiony z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki administracyjnej.
 - Osoba bezpośrednio nadzorująca stanowisko zobligowana jest do przedłożenia do akceptacji Burmistrza za pośrednictwem Sekretarza projektu opisu stanowiska na wykonywanie niniejszej pracy (załącznik 4).
 - Opis stanowiska pracy o którym mowa w punkcie 3 zawiera 
- dokładne określenie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy oraz wynikających z tej funkcji obowiązków odciążających zajmującego te stanowisko
 - określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji osób które je zajmują
 - określenie uprawnień służbowych do wykonywania zadań
 - określenie odpowiedzialności
 - inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy.
 
 - Akceptacje projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Burmistrza powoduje rozpoczęcie procedury nabory kandydatów na wolne stanowiska urzędnicze.
 - Nie przeprowadza się naboru w przypadku nawiązania z tym samym pracownikiem kolejnej umowy o pracę oraz konieczności zawarcia umowy na zastępstwo.
 
Rozdział II.
Powołanie Komisji Rekrutacyjnej.
§ 2.
- W przypadku naboru na stanowisko Kierownika Referatu Składu Komisji Rekrutacyjnej stanowią: 
- Burmistrz Gminy i Miasta Wyszogród
 - Sekretarz Gminy i Miasta Wyszogród
 - Skarbnik Gminy i Miasta Wyszogród
 - .............................................................
 
 - W przypadku naboru na pozostałe stanowiska urzędnicze skład Komisji Rekrutacyjnej stanowią: 
- Sekretarz Gminy i Miasta Wyszogród
 - Skarbnik Gminy i Miasta Wyszogród
 - Inspektor ds. Oświaty
 - .............................................................
 
 - W przypadku braku możliwości uczestnictwa przedstawiciela Komisji Rekrutacyjnej w jej pracach Burmistrz każdorazowo wyznacza zastępstwo.
 - Komisja działa do czasu zakończenia procedury nabory na wolne stanowisko urzędnicze.
 
Rozdział III.
Etapy naboru.
§ 3.
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
 - Składanie dokumentów aplikacyjnych.
 - Wstępna ocena kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
 - Ogłoszenie listy kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne.
 - Ocena końcowa kandydatów poprzez rozmowę kwalifikacyjną.
 - Sporządzenie protokółu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędowe.
 - Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
 - Ogłoszenie wyników wyboru.
 
Rozdział IV.
§ 4.
- Ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędowym umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród art. 3a, ust. 4 ustawy o pracownikach samorządowych (załącznik nr 5 lub nr 6)
 - Decyzję o ewentualnym rozszerzeniu publikacji ogł0oszenia podejmuje Burmistrz.
 - Ogłoszenie na wolne stanowisko zawiera: 
- nazwę i adres jednostki
 - określenie stanowiska urzędowego
 - określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniami, które z nich są niezbędne a które dodatkowe
 - wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym
 - wskazanie wymaganych dokumentów
 - określenie terminu i miejsca składania dokumentów
 
 - Ogłoszenie będzie znajdowało się w BIP oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy i Miasta przez 14 dni kalendarzowych.
 - Nie udziela się innych informacji, niż zawarte w ogłoszeniu o którym mowa w ust. 3.
 
Rozdział V.
Przyjmowania dokumentów aplikacyjnych.
§ 5.
- Po ogłoszeniu umieszczonym w BIP i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym.
 - Na dokumenty aplikacyjne składa się: 
- list motywacyjny
 - życiorys – curriculum vitae
 - oryginałów kwestionariusza osobowego
 - kserokopie świadectw pracy
 - kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz posiadane uprawnienia
 - kserokopie świadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach
 - pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystanie z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie
 
 - Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowiska urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
 - Termin składania dokumentów nie może być krótszy niż 14 dni od daty opublikowania o naborze w BIP.
 
Rozdział VI.
Wstępna ocena kandydatów – analiza dokumentów aplikacyjnych.
§ 6.
- Analizy dokumentów dokonuje Komisja Rekrutacyjna.
 - Analiza dokumentów polega na zapoznanie się przez Komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
 - Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
 - Wynikiem analizy wstępnej dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym.
 
Rozdział VII.
§ 7.
- Po upływie terminu do złożenia dokumentów, określonego w ogłoszeniu o naborze i wstępnej ocenie, umieszcza się w BIP Urzędu Gminy i Miasta Wyszogród listę kandydatów, którzy spełniają wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze (załącznik nr 7)
 - Lista o której mowa w punkcie 1 zawiera imiona i nazwiska kandydatów oraz ich miejsce zamieszkania w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
 - Lista kandydatów spełniających wymagania formalne będzie umieszczona w BIP do momentu ogłoszenia ostatecznych wyników naboru.
 - Informacje o kandydatach, którzy zgłosili się do naboru, stanowią informację publiczną w zakresie objętymi wymaganiami związanymi ze stanowiskiem urzędniczym, określonym w ogłoszeniu o naborze.
 
Rozdział VIII.
Końcowa ocena kandydatów.
§ 8.
- Z kandydatami spełniającymi wymagania formalne Komisja Rekrutacyjna przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną.
 - O terminie i miejscu rozmowy kandydaci zostaną powiadomieni pisemnie.
 
Rozmowa kwalifikacyjna.
§ 9.
- Celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartej w aplikacji.
 - Rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać: 
- predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonanie powierzonych obowiązków
 - posiadaną wiedzę na temat zadań przypisanych na stanowiska, o które się ubiega
 - obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata.
 
 - Komisja Rekrutacyjna biorąc pod uwagę przedstawione dokumenty, aplikacje oraz wyniki przeprowadzonej rozmowy przydziela kandydatowi punkty od 0 do 10 (załącznik nr 8).
 
Rozdział IX.
Ustalenie wyników.
§ 10.
- Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej Komisja Rekrutacyjna wybiera kandydata, który uzyskuje najwyższą liczbę punktów.
 - W przypadku, gdy przewodniczącym Komisji jest Sekretarz Gminy i Miasta – Przewodniczący przedkłada Burmistrzowi Gminy i Miasta Wyszogród do akceptacji protokół z przeprowadzonego naboru.
 - W przypadku, gdy kilku kandydatów otrzymuje taką samą ilość punktów Komisja przeprowadza dodatkowy test sprawdzający.
 
Rozdział X.
Sporządzanie protokółu z przeprowadzanego naboru na dane stanowisko pracy.
§ 11.
- Po zakończeniu procedury naboru Sekretarz Komisji sporządza protokół (załącznik nr 9).
 - Protokół zawiera w szczególności: 
- określenie stanowiska urzędniczego, na które był przeprowadzony nabór kandydatów oraz imiona i nazwiska i adresy trzech najlepszych kandydatów uszeregowanych wg spełniania przez nich wymogów określonych w ogłoszeniu o naborze
 - informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru
 - uzasadnienie dokonanego naboru
 
 
Rozdział XI.
Informacje o wynikach naboru.
§ 12.
- Informacje o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zatrudnienia wybranego kandydata lub zakończeniu procedury naboru w przypadku gdy w jego wyniku nie doszło do zatrudnienia żadnego kandydata (załącznik 10 i 11).
 - Informacja o której mowa w punkcie 1 zawiera: 
- nazwę i adres jednostki
 - określenie stanowiska urzędniczego
 - imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania
 - uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata
 
 - Informacje o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej trzech miesięcy.
 - Jeżeli z osobą wyłonioną w drodze naboru nie został nawiązany stosunek pracy z przyczyn nie dotyczących Urzędu Gminy lub jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokóle tego naboru. Przepisy punktu 1,2,3 stosuje się odpowiednio.
 
Rozdział XII.
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi.
§ 13.
Rozdział XIII.
Warunki zatrudnienia
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Izabela Boszko
 - Data udostępnienia w BIP: 2006-01-17 11:00:08
 - Informacja zaktualizowana przez: Izabela Boszko
 - Data ostatniej aktualizacji: 2007-04-20 08:06:09
 - Liczba odsłon: 1625
 - Historia dokumentu: